چاپ کد خبر: 69765
12 مهر 1400

تخریب محصولات کشاورزی فاضلابی در مزارع جنوب شیراز

 WhatsApp Image 2021 10 04 at 13.51.42 خبر تازه

در پی  آبیاری برخی از مزارع جنوب شیراز با فاضلاب شهری معاون صیانت از حقوق عامه دادستانی مرکز استان پس از بررسی ، موضوع برخورد با عوامل این اقدام را در دستور کار قرار داد و پس از پیگیری و بررسی موضوع در جلسه مشترک با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه های مسئول، دستور امحاء محصولات کشاورزی آلوده به فاضلاب شهری را صادر کرد.

به گزارش اول فارس، معاون دادستان شیراز در این خصوص با بیان اینکه متخلفین متهم به تهدید علیه بهداشت عمومی می باشند گفت: این اقدام پس از از اطلاع رسانی ، آموزش و صدور اخطاریه های لازم و عدم توجه متخلفین صورت گرفت .

وی از تشکیل پرونده قضایی در شعبه ویژه برای ۲۱ نفر از کشاورزان متخلف در روستای های گرد خون ، ترکان و بلوار اتحاد در منطقه جنوب شیراز خبر داد و بیان داشت: اقدام بازدارنده و امحاء مزارع آلوده با حضور نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی ، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر دستگاه های ذیربط و نظارت نماینده دادستانی انجام شد .

ابراهیم ابراهیمی با اشاره بر ممنوعیت استفاده از فاضلاب خام در مزارع کشاورزی بر ضرورت اقدام فوری جهت ساماندهی منشاء فاضلاب از سوی دستگاهای متولی تأکید کرد.

گفتنی است در هفته های اخیرآبیاری برخی مزارع کشاورزی جنوب شیراز با فاضلاب خام جاری در این منطقه مورد اعتراض شهروندان قرار گرفته بود که با ورود دادستانی مرکز استان محصولات کشت شده در این مزارع آلوده امحاء و متخلفین به دلیل عدم توجه به تذکرات قانونی تحت تعقیب قرار گرفتند.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار