چاپ کد خبر: 77494
19 اسفند 1400

تخریب چند باغ شهری غیر مجاز در منطقه ارژن شیراز

سه قطعه باغ شهری که به گفته رئیس منطقه حفاظت شده ارژن فارس، متجاوزین به صورت غیر مجاز در حریم این تالاب بین‌المللی احداث کرده بودند با کسب دستور نماینده دادستان تخریب شدند.

باغ شهر ارژن

 به گزارش اول فارس، علی فرزام رئیس منطقه حفاظت شده ارژن پنجشنبه با اشاره به قاطعیت قانون در آزاد سازی حریم تالاب ارژن افزود :به منظور برخورد با متجاوزین به حریم تالاب بین المللی ارژن ضمن اخذ دستور از نماینده دادستان در امور محیط زیست و منابع طبیعی و با همکاری قاطع قرارگاه شماره یک امور اراضی بخش ارژن ، ۳ قطعه باغ شهری به مساحت حدود ۳۰۰۰ متر مربع تخریب  شدند.

وی بیان کرد: هرگونه ساخت و ساز و تصرف اراضی در حریم و بستر تالاب جرم تقلی می شود و برابر قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

منطقه حفاظت شده ارژن در استان فارس، به مساحت ۵۹ هزار و ۷۸۴ هکتار  به عنوان ذخیره گاه زیست کره از سوی یونسکو انتخاب شده در ۶۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

این منطقه شامل دشت وسیع ارژن و تالاب بین المللی پریشان است. گونه های غالب گیاهی منطقه را نی، جگن، بلوط و بادام تشکیل می‌دهد.

گونه های مهم جانوری آن شامل پرندگان آبزی و کنار آبزی از جمله پلیکان پا خاکستری، اردک سر سفید و عقاب شاهی است.تعدادی گوزن زرد ایرانی نیز به این منطقه آورده شده اند.

این منطقه به دلیل آنکه زیستگاه مناسبی برای زمستان گذرانی و زادآوری بسیاری از پرندگان است دارای اهمیت بین المللی است. این منطقه را زیستگاه شیر ایرانی، که منقرض شده است، می‌دانند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار