چاپ       کد خبر: 115668
10 تیر 1402

ترافیک سنگین شیراز چنان است که انگار شهر مدیر ندارد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با بیان اینکه ترافیک سنگین شیراز در سال تحصیلی گذشته چنان بود که به نظر می‌رسید شهر یا مدیر ندارد یا جای مدیر با کفایتی در شهر خالی است، گفت: مدیران متولی از هم اکنون برای پیشگیری از ترافیک ناشی از تعطیلی مدارس در سال تحصیلی پیش رو چاره‌اندیشی کنند.

علی فاتحی شنبه در نشست با همیاران مهربان ترافیک شیراز بر اهمیت موضوع ترافیک و تاثیر آن بر جسم و روان مردم تاکید کرد و افزود: موضوع ترافیک شهری مقوله‌ای بسیار حائز اهمیت است که تاثیر مستقیمی بر جسم و روان مردم می‌گذارد تا آن‌جا که می‌تواند به عنوان یک مسئله امنیتی نیز لحاظ شود.

فاتحی ادامه داد: یکی از مولفه‌های امنیت روانی جامعه، روان بودن حمل و نقل ترافیک به خصوص در سطح شهر و کلان شهرهایی چون شیراز است.

وی به ترافیک سنگین شهری در سال تحصیلی گذشته در برخی از خیابان‌های شیراز اشاره کرد و یادآور شد: ترافیک سنگین در سال تحصیلی گذشته چنان بود که به نظر می‌رسید؛ شهر یا مدیر ندارد یا مدیر با کفایتی در شهر نیست چون مدیریت شهری و استانی نتوانسته بود قبل از شروع سال تحصیلی برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهد و این موضوع ترافیک‌های سنگینی ایجاد کرد و موجب شد تا بسیاری از شهروندان ساعت‌ها در ترافیک بمانند.

وی ابراز امیدواری کرد که مدیران متولی هم اکنون برای پیشگیری از ترافیک ناشی از تعطیلی مدارس در سال تحصیلی پیش رو چاره‌اندیشی کنند.

معاون قضایی و اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری فاری بیان کرد: بسیاری از مواقع دولت به معنای عام کلمه فارغ از هر جناح و وابستگی یا نمی‌خواهد و یا نمی‌تواند برخی از امور را به درستی انجام دهد و اینجاست که مردم باید خود ورود کنند و برخی از امور را در دست بگیرند.

وی افزود: باید به سمت و سوی مردم گام برداریم؛ اداره مشارکت‌های مردمی که در ذیل اداره معاونت پیشگیری از جرم دادگستری قرار دارد موظف است خود به سراغ مردم برود و از آنها بخواهد تا به مجموعه اداری کمک و یاری رسانند چون ایمان داریم هرجا مردم حضور دارند، کارها بهتر انجام شده است.

فاتحی تاکید کرد: خدمت به مردم و مشارکت دادن مردم در امور جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی است.

معاون قضایی و اجتماعی دادگستری فارس گفت: نهادهای مردمی بر اساس اختیارات قانونی خود می‌توانند کم‌کاری مدیران را گزارش دهند و در جهت رفع مشکلات مردم حرکت نمایند.

فاتحی از مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز خواست تا با ارایه دستاوردهایی که از حضور همیاران مهربان ترافیک در شهر شیراز حاصل شده و با ورود میدانی معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دادگستری علاوه‌بر پشتیبانی از همیاران در جهت رفع نواقص احتمالی و استفاده بهتر از این ظرفیت گام موثری برداشته شود.

وی با اشاره به انتخاب دستگاه قضایی فارس به عنوان دستگاه برتر کشور، بر ظرفیت استان فارس و شهر شیراز تاکید کرد و گفت: می‌توان با اصلاح برخی از رفتارها در بین مدیران، به جای این ‌که زمان زیادی از جلسات را صرف تملق و تشکر از خدمات انجام شده مدیرانی کنیم که وظیفه خود را انجام داده‌اند به بیان ضعف آن مدیر یا سازمان بپردازیم.

وی افزود: امروز سازمان‌ها و مدیران ما نیاز به تعریف و تمجید ندارند و بیشتر نیازمند تعمیر هستند و باید ایراد و نقص‌های موجود را بررسی و رفع کرد.”ایرنا”

تردد در شیراز زوج و فرد می شود/ راه اندازی اتوبوس بی آر تی از شهرک گلستان تا فلکه نمازی

کارگر پمپ بنزین مرودشت ۲ میلیارد تومان پول مردم را به جیب زد!

سریعا از مطالب و اخبار اول فارس آگاه شوید

 ورود به کانال تلگرام 

 ورود به کانال واتساپ 

 ورود به کانال ایتا

 ورود به کانال سروش 

ورود به کانال روبیکا

 ورود به کانال بله 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

شهروند پنجشنبه , ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

انگار مدیر ندارد تازه متوجه شدید چقدرزود

کیا چهارشنبه , ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶

بی صاحب تر از شیراز دیگه وجود نداره، کل مسئولینش معلوم نیست از کجا اومدن، همه شهرو تفکیک کردن و دارن میفروشن

محمدی سه شنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹

علت ترافیک سنگین ، تردد زیاد خودرو های شخصی در خیابانهای شهر است. به نظر می رسد همانند کشور های پیشرفته ، باید هزینه استفاده از خودروی شخصی در سطح شهر را بالا برد،.

م سه شنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

وقتی هر چی اتوبوس نو هست میدن بالا شهر با کولر روشن و اتوبوس از رده خارج میدن پایین شهر واقعا صاحب ندارن شما یه مسول داخل شیراز پیدا کنید که اصلا شیرازی باشه همه از بیرون میارن اصفهان را نگاه کنید یکی از بیرون داخل شهر راه نمی‌دن شورای شهر شیراز یکی شیرازی نیست همه از اطراف آوردن داخل چند منطقه شهرداری دارید یکی شیرازی نیست

مممم سه شنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

بحث ترافیک شیراز با روج وفرد حل نمیسه بلکه این حرکت جیب مردم را خالی واختلاس در شهرداری را زیاد خواهد کرد .مگه ۱ماه از دستگیری تعدادی از عزبزان شهرداری بیشتر گذشه …شهردار اگه راست میگه باید جادهها ومسیرها را بزرگتر کند باید پل چند منظوره بسازه البته نه پلی مثل چهارراه زندان با سه راهه دارالرحمه وووو…اینا نمیخان مشکل مردم وترافیک را حل کنند میخان جیب مردم بدبخت را خالی کنن

ناشناس سه شنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

تازمانی که مدیرهای ارشدو مدیرها ونیروها وغیره… از طریق پارتی بازی جذب میشوند تکلیف شهر چه عرض کنم کشور بهترازاین نمیشه ، درسته که نیرو فرزند ایثار گر هست ولی دلیلی نداره که مدیر هر قسمتی از شهر باشه ، اگر دلسوزشهر هستین لطفا قبل از نظر دادن بیشتر سعی کنید که کاردان ومتخصص انتخاب کنید تا این که مدرکهای دانشگاه غیرحضوری

ناشناس سه شنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

فقط بایستی جلوی مهاجرت گرفته شود ومسعولین بایستی بچه شهر باشه ولاغیر.

نادر دوشنبه , ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰

واقعا شیراز مدیر نداره
شما جمعه ها ترافیک گویم را ببینید کاملا متوجه موضوع کم‌اهمیت مدیریت شهری شیراز می شوید اخه‌اگه مردم گویم برا مدیرا اهمیت نداره لااقل ی مقدار هم به فکر تردد مردم مسافر و خودشون باشن که به باغات شهری خودشون سر می زنن ….

ناشناس دوشنبه , ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

مراکز بهداشتی ودرمانی وتعمیرات باید خارج از شهر باشه،واقعا شیراز گنجایش این همه آدم وماشین ونداره باید اکثرمراکز ،مراکز خرید خارج از شهر باشد

سجاد فرسایی فام دوشنبه , ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰

سلام خدمت مسؤلان شهر شیراز خدمتتون عرض کنم تنها جاهای یک پلیس راهنمایی هست یک یا چند خیابان متاسفانه انهم تا ساعاتی درصورتی که اصفهان در تمامی خیابان ها پلیس تا پاسی از شب حتی ۱۲ شب خودم با مایش جرییمه شدم از قول کسی صحبت ننیکنم خودم دیدم بودم ووو باارها ایده های داششتم ولی متاسفانه هر کجای ادارات شیراز میرویم باید پشت درب ساعتها منتظر باشیم تا انهم قبلش دفتر دار اگر اجازه بدهد شما ریس را ببینی موفق باشید

رها دوشنبه , ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۵۷

تا وقتی که ناوگان حمل ونقل عمومی اینقدر بی ضابطه هس .با تعرفه های رفت و برگشت طولانی و تعداد اتوبوس کم همین باعث میشه که مردم رو بیار شخصی سواری و تک سرنشینی.سر پارامونت پر شده از تاکسی های اینترنتی که ایستادن تا سر حوصله سرویس های گرونتری رو بگیرن.

سعید دوشنبه , ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۴۳

از نظر من شهرک درمانی لازمه شهر شیرازه..چون اکثر ترافیک شیراز ت همین محدوده زند و ملاصدرا هست که مدارس زیادی هم اونجاست،،..چرا ما مردم برای کوچکترین کار هم با ماشین باید اون کارو انجام بدیم..یکم به فکر سلامتی خودمون باشیم.حمل ونقل عمومی و مترو بهترین گزینه هست.مترو میانرود باید هرچه زودتر راه‌اندازی بشه..بعد مسئولین فقط بلد بودن دوچرخه های بی‌دود را جمع کنند!!بخاطر خرافه ها

حسین ادهمی یکشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸

یادم است زیر گذر شهرداری را شروع کردند که انجام دهند اول راهنمایی بودم ومیگفتند قرار است چینی ها درستش کنند.مدرسه راهتمایی دستغیب درس میخواندم وچینی ندیده بودم.بگذریم ۸ سال گذشت ودر دبیرستان نمازی هنوز درس میخواندیم وزیر گذر تمام نشده بود.وما هم یک چینی ندیدیم وزیر گذر هم تمام نشده بود .میگفتند هواکش هایش مشکل پیدا کرده کلا ززیر گذر یک کیلومتر بود حالا میفهمم ده تا بیست پیمانکار. از ان پول دزدیدند ولی مثل همه دزدی ها کار ناقص بسته شد.البته بماند ان زیر چه پیدا کرده بودند.که یونیسکو را هم دور زده بودند.خاک برسر میدران دزد ۴۴ ساله درست است همگی در بهترین کشورهای خارجی زندگی میکنند با پول ملت ومالیات از مردم وجریمه های بی دلیل در همه موارد .زیرا بعد از انقلاب چیزی دولت در شیراز نساخت هرچه هست مال قبل از انقلاب بوده وهست وخواهد بود.

شهروند یکشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶

سلام
همینجور که شهرک صنعتی ساختن می بایست یک شهرک درمانی در شیراز بسازند وبجز موارد اوژانسی ۹۰درصد پزشکان وداروخانه ها را در آنجا ساماندهی کنن.

سعید یکشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

برای اینک وقتی چراغ سبزمیشه ماشیناانگارهمه خوابن اصلاحرکت نمیکنن همین باعث ترافیک میشه

علی یکشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

ماشین ها همه دوبله سوبله پارک میکنن،آقا جریمه کنید رانندهای خاطی رو،در ضمن مغازه دارها کل خیابان ها رو قرق کردن برای پارک ماشین های خودشون

حسین یکشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

آقا وقتی مسئولین شیرازی اول مترو برای بالاشهری های پولدار راه اندازی میکنن معلومه که ترافیک بیداد میکنه،خط مترو عادل آباد به فلکه ستاد ظهور حضرت مهدی راه اندازی میشه،من بچه بودم گفتن مترو میزنن تو این مسیر الان ۴۰سالمه هنوز خبری از مترو نشد

فرزانه یکشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

شیراز فقط برای پولدارهاست…فقیرها باید سوت بزنند در پیاده روهای شیراز…

ناشناس یکشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

به جای این همه دوربین که برای ۵کیلومتر بیشتر رفتن جریمه میکنن . اگه جاهای ترافیک خیز برای ماشین‌های که دوبله سوبله پارک میکنن دوربین میزاشتین ، اصلا ترافیک نداشتیم

آتل متل،توتوله یکشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

مدت‌های زیادیست که ترافیک شیراز به حال خود رها شده و همین به برخی رانندگان جسارت بیشتر در تخلف را داده، صداهای ناهنجار، نورهای ناهنجار ، ماشینهای سنگین، رانندگی های پرخطر، تمام اینها از نبود مجریان در سطح شهر میباشد ، پلیس راهنمایی تنها به دوربین‌ها و جریمه اکتفا کرده و عافیت طلبی پیشه کرده، زمانی که دوربین‌های کمتری در شهر بود و مامورین بیشتر مردم در سطح معابر آرامش و امنیت بیشتری داشتند.

شیرلزی یکشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۲۰

ترافیک ملاصدرا وحشتناکه درضمن خیابان سرباز چرا عریض نمیشه تا بابلوارسرباز یکی بشه این قسمت هم ازدحام وحشتناک ماشین هاروداریم اگه خونه بودخراب کرده بودید بلوارساخته بودید

سید مهدی قائم محمدی یکشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۴۷

تا وقتی قانون درست سختگیری کنه ذر هر زمینه ی همین که هست، کیش مگر ایران نیست خواستن شده شیراز نمیخوان

ناشناس یکشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۱۵

وقتی‌ فقط .. بریزه تو شیراز و مسوولاش هم بچه شهر نباشن خب معلومه دلسوز نیست و برعکس برای تخریب و دزدی و پر کردن جیب خودش و فامیل کلمش هست و بس ،حتی این اتفاق سریع تر از سایر شهرها برای شیراز هست چون عمدی تره،

عبدالله یکشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۵۳

این همه ماشین و ماشین های شهرهای اطراف و سد معبر غیر متعارف ماشین های میوه فروش و نبود مامور پلیس همگی دست آورد شماست ماجرای از خودم بپرس است دنبال مقصر می‌گردید.
وگرنه پروژه های عمرانی هم با مجوز شورای ترافیک است که زیر نظر ریس پلیس تحت امر شماست جالب است این همه را نمی‌دانید که نمی دانید

ناشناس یکشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۴۲

چرا میگی انکار نداره، واقعا نداره جای چند تا مدیر واقعی توی شیراز سالهاست خالیه

حسین یکشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۲۸

تو شیراز اصلا مامور راهنمایی رانندگی نمیبینید که بخوان ترافیک رو کنترل کنند

ناشناس یکشنبه , ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۰۱

مدیر ندار…. درست گفتی از پلیس که خبری نیست. هروز بریدگی ها را جابجا می کنند کوچه پس کوچه زیاد و جود دارد

ناشناس شنبه , ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷

شیراز کلا مدیر نداره

آخرین اخبار