ترس و لرز مردم و رانندگانی که در جاده بندرلنگه-پارسیان تردد می کنند

محور مهم مواصلاتی بندرلنگه به پارسیان به دغدغه مهم مردم و مسئولان استان تبدیل شده است که باز کردن گره کور احداث این مسیر مهم غرب استان نیازمند تصمیمات بزرگ در دولت سیزدهم است.  تسنیم: شهرستان بندرلنگه یکی از شهرستان های غربی استان هرمزگان است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی و جمعیتی، یکی از سه […]

محور مهم مواصلاتی بندرلنگه به پارسیان به دغدغه مهم مردم و مسئولان استان تبدیل شده است که باز کردن گره کور احداث این مسیر مهم غرب استان نیازمند تصمیمات بزرگ در دولت سیزدهم است.

 تسنیم: شهرستان بندرلنگه یکی از شهرستان های غربی استان هرمزگان است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی و جمعیتی، یکی از سه شهر بزرگ این استان محسوب می شود که از چهار بخش مرکزی، شیبکوه، مهران و کیش تشکیل شده است.

نزدیکی به استان هایی نظیر بوشهر و فارس و قرارگیری در خطوط ترانزیتی، این شهرستان را از دیگر شهرستان های استان متمایز ساخته است به طوری که بخش عمده ای از صادرات و واردات کشور به ویژه در حوزه کشاورزی و خودرو از مسیر بندرلنگه عبور می کند.

قرارگیری در خط تردد مسافران سفرهای زیارتی و همچنین مسافرانی که برای تفریح به هرمزگان سفر می کنند سبب شده است هر روز شاهد تردد بی شمار خودروهای سبک و سنگین در جاده های منتهی به این شهرستان باشیم که این امر بر اهمیت کیفیت هرچه بهتر جاده ها می افزاید.

مردم و رانندگان با ترس و لرز در جاده بندرلنگه-پارسیان تردد می کنند

حال این سؤال پیش می آید؛ جاده های منتهی به این شهرستان از چه میزان کیفیتی برخوردار ند و می توان این محورها را به عنوان مسیری امن برای تردد انتخاب کرد؟

سال های متمادی است که جاده های بندرلنگه از کیفیت لازم برخوردار نیستند و بسیاری از نقاط این محور ایمنی لازم برای تردد مناسب وسایل نقلیه را ندارد، محور بندرلنگه ـ پارسیان یکی از جاده های نامناسب در سطح استان هرمزگان است که به دلیل نبود شانه راه کافی، عدم وجود علائم راهنمایی و رانندگی، آسفالت نامناسب و خط کشی نامناسب به پرخطر ترین جاده استان هرمزگان تبدیل شده و به معضلی جدی و مهم تبدیل شده است؛ مسیری که در ۶ماهه نخست سال جاری منجر به تصادفات بی شماری شده و جان تعداد قابل توجهی از مردم محلی این شهرستان را گرفته و خانواده های آنها را عزادار کرده است اما با وجود این، با توجه به لزوم تخصیص منابع مالی قابل توجه برای اصلاح این مسیر، همچنان این مسیر منتظر اقدام مسئولان است.

با توجه به اهمیت این موضوع، خبرنگار تسنیم در بندرلنگه با تعدادی از رانندگان در جاده های این محور گفت وگو کرد و مسائل و مشکلات آنان را شنید.

رانندگان با ترس ولرز از مسیر بندرلنگه به پارسیان می گذرند

یکی از راننده های فعال در محور بندرلنگه به پارسیان با اشاره به مشکلات موجود در جاده های بندرلنگه اظهار کرد: سال های زیادی است در محور بندرلنگه به پارسیان تردد می کنم؛ این جاده از وضعیت نا مناسبی برخوردار است و مدام شاهد تصادفات زیادی در این محور هستیم و به یک نگرانی جدی برای مردم بخش مرکزی و شیبکوه به ویژه راننده ها تبدیل شده است.

این راننده گفت: گذران زندگی ما رانندگان از طریق تردد در این محور است اما به دلیل عرض کم، نبود شانه راه و عدم وجود خط کشی مناسب و علائم راهنمایی و رانندگی، آسفالت نامناسب و بی کیفیت هر روز با ترس و لرز از این مسیر عبور می کنیم و بیشتر تصادفات ناشی از این معضل است.

آسفالت مسیر کنده و چاله ایجاد شده است

وی افزود: عبور و مرور ماشین های سنگین از این محور سبب از بین رفتن آسفالت شده به صورتی که در هر قسمت از این محور گاهی آسفالت کنده شده و چاله کوچک ایجاد شده که کار را برای رانندگان با مشکل مواجه ساخته است.

راننده محور بندرلنگه به پارسیان با درخواست اینکه مسئولان نسبت به معضلات و مشکلات بندرلنگه توجه کنند یادآور شد: بیشتر جاده در این مسیر خراب است و انتظار داریم مسئولان دولت سیزدهم برای رفع دغدغه همیشگی مردم غرب استان چاره اندیشی کنند.

جاده بندرلنگه به پارسیان خانواده های زیادی را عزادار کرد

یکی دیگر از راننده های فعال در جاده های بندرلنگه خاطرنشان کرد: جاده بندرلنگه به پارسیان یکی از چند جاده خطرناک و بی کیفیت شهرستان بندرلنگه به شمار می رود در بخش مهران، جاده دژگان به سمت پدل و لمزان، محور بندرلنگه به بندرخمیر از قسمت حمیران به سمت برکه سفلین ۲ کیلومتر آن به صورت جدی خراب است و در این مسیر هم تصادفات زیادی اتفاق می افتد که در طول سال جاری بارها شاهد تصادف در این مسیر بودیم که یک خانواده ۵نفره عزادار شدند.

این راننده با تأکید بر اینکه بندرلنگه یکی از شاهراه های اصلی و مهم استان برای ترانزیت کالا محسوب می شود، گفت: مدیران ذی ربط در حوزه راهسازی قول داده اند این محور را اصلاح کنند و ما هم منتظر تخصیص بودجه و کار اساسی به روی محور بندرلنگه به پارسیان هستیم.

خوش شانس بودم که زنده ام

راننده ای دیگری که ۱۸ سال است در جاده های بندرلنگه رانندگی می کند خاطرنشان کرد: کسانی که در مسیرهای بندرلنگه به سمت پارسیان و یا بندرلنگه به سمت روستاهای بخش شیبکوه می روند به دلیل خرابی جاده ها باید خیلی احتیاط کنند، بارها اتقاق افتاده است که شاهد تصادفات وحشتناکی در این مسیرها بودم و همچنین برای خودم هم اتفاق افتاده است که تاکنون دوبار در این مسیر تصادف کردم، هفته گذشته نیز در همین مسیر تصادف کردم و خوش شانس بودم که در زمان حاضر زنده هستم.

بودجه های عادی و استانی پاسخگوی این مسیر نیست

این محور ۱۰۵کیلومتری بنا به گفته استاندار هرمزگان مهم ترین معضل استان در حوزه راهسازی بوده که نیازمند تأمین اعتباری بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان است.

مهدی دوستی اعلام کرد که اصلاح و احداث این مسیر با بودجه های استانی و حتی ملی هم میسر نیست و باید منابع مالی مورد نیاز این مسیر از طریق مولدسازی تأمین شود، استاندار هرمزگان همچنین اعلام کرده است برای بازدید میدانی از پروژه های راهسازی غرب استان سفری به این منطقه داشته باشد.

محور قدیم بندرلنگه به پارسیان محوری اصلی با مشخصات محور فرعی است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان اظهار داشت: باند دوم بندر لنگه به پارسیان در حال احداث است اما تا زمانی که این محور به بهره برداری برسد زمان زیادی نیاز دارد.

وی افزود: محور قدیم بندرلنگه به پارسیان با مشخصات محور فرعی است و تردد زیادی هم در آن جریان دارد اواخر سال گذشته و امسال شاهد تصادفات زیادی در این محور بودیم.

عباس شرفی گفت: تاکنون ۲ اقدام برای این محور قدیم انجام شده است، در ابتدا نقاط حادثه خیز شناسایی شد و در حال ایمن سازی این نقاط هستیم و پس از آن نیز با مکاتبه ای که با سازمان راهداری داشتیم و موافقت این سازمان بهسازی ۲۰ کیلومتر از این مسیر آغاز شد.

وی تصریح کرد: این پروژه پس از تأمین اعتبار و انتخاب پیمانکار در حال اجراست و پیشرفت ۳۰درصدی دارد و امیدارم با جذب اعتبارات در مدت زمان مشخص شده پروژه به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید:

مدیرکل راهداری هرمزگان گفت: قطعه دوم این محور را هم تا دوراهی چارک که بیشترین ترافیک را دارد به مناقصه می بریم و کار بهسازی این قطعه هم انجام می شود و تا آن زمان هم امیدواریم باند دوم محور بندرلنگه به پارسیان تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

وی با تأکید بر اینکه “به دنبال حل اساسی این مشکل هستیم” گفت: این محور نیازمند اعتبارات زیادی است که برای تأمین این حجم از اعتبار، استاندار تصمیمات خوبی اتخاذ کرده است که می تواند مشکل را حل کند.

مطالب مرتبط

الزام رانندگان ناوگان عمومی مسافری بین شهری به نصب اپلیکیشن « استعلام»/ درخواست مهلت رانندگان و ۲ مشکل بزرگ

نگاه کنید|تصاویر دیده نشده از دیدار استاندار فارس با پارسیان اهل تسنن

گلایه و اعتراض رانندگان کامیون نسبت به بومی گرایی گسترده‌ در حمل و نقل جاده ای

نظرات

  • اعتقاد

    تاریخ : ۱۷ - دی - ۱۴۰۲

    پس این قرارگاه به اصطلاح خاتم چه کاره هست اینجا؟


  • یاسر

    تاریخ : ۱۷ - دی - ۱۴۰۲

    تنها راه اینکه این ملکت مال خودمون بدونیم نه مال مسئولین وقت بزاریم تنها حرف نزنیم متحد باشیم


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۷ - دی - ۱۴۰۲

    خدایی میبایست صیادان و تمام گارگران سایت پارسیان و عسلویه یه وام بلاعوض به پیمانکاران بدهند تا چاره ای بیندیشند


  • ایرانم

    تاریخ : ۱۶ - دی - ۱۴۰۲

    مسیر مخصوص قاچاق کالا هست و تردد با سرعت دویست تا وشوتی های بی وجدان که فقط دنبال منفعت خودشون هستند جاده را ناامن کردن کافیه در جاده دوتا پاسگاه احداث کنید و گشت های این مسیربیشترو با دست باز ومجوز شلیک قرار بدین و نتیجه را ببینید.خیلی جاده ها عرض کم هستند و تلفات جانی بسیار کمی دارند واز هر قاچاقچی جنس و جریمه ای که میگیرید بخشی از جاده را پهن تر کنید و در یک یا دوسال بدون بودجه این مشکل حل میشه مگر اینکه کسانی دلشون میخواد این جاده همین طور باقی باش بمونه و اونا هم کارشون انجام بدن.قطعا این قاچاقها به نفع یکسری افراد بانفوذ و دولتی و….است.


  • امیررضا

    تاریخ : ۱۶ - دی - ۱۴۰۲

    سلام. تو عید امسال ۴ برادر.تو. مسیر بندرلنگه با ماشین. روبرو شاخ ب شاخ شدن. با راننده روبرو ۵ نفر فوت شدن…


  • جبور

    تاریخ : ۱۶ - دی - ۱۴۰۲

    هشتاد درصد مثل تخم آدم نمیرونن


  • اسماعیل

    تاریخ : ۱۶ - دی - ۱۴۰۲

    لطفا به جاده قدیم رست به قزوین هم فکری بکنید


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۶ - دی - ۱۴۰۲

    سلام من ۳۰ سال پیش بندر لنگه سرباز بودم نماینده مجلس اونجا بچه بستک بود هنوزم بعد ۳۰ سال نماینده شهرستان بندرلنگه ک ۳برابربستک هست بچه بستکه یعنی چه تو لنگه دستهایی تو کار هست ک جلوی اتحاد میکیره


  • حمید گلپایگانی

    تاریخ : ۱۶ - دی - ۱۴۰۲

    یه سر بزنید به جادهای سلفچکان دلیجان و بلعکس تا ببیند جاده خراب یعنی چه


  • حمید گلپایگانی

    تاریخ : ۱۶ - دی - ۱۴۰۲

    باعرض سلام برید جادهای سلفچکان دلیجان و بلعکسا ببیند ۴۰ساله روکش و اسفالت نشده سالی ۵۰۰متر لکه گیری میگنند اونم چه لکه گیری کارکر ازتو ماشین اسفالتا پرت میکنه تو چاله


  • محسن

    تاریخ : ۱۶ - دی - ۱۴۰۲

    هیچ بودجه ای نمیخواد فقط این قاچاقی را که ضبط میکنن خودسون نخورن و خرج این مناطق بکنن .


  • احمد

    تاریخ : ۱۶ - دی - ۱۴۰۲

    من اسکله شهید رجایی کار می کنم در فاصله ۳۰کیلیومتر از بندرعباس هست هر روز تقریبا یکساعت طول می کشه به محل کارم برم و برگردم در این مدت حداقل صد ماشین سوخت بر می بینم چطور من که شغلم شناسایی این موارد نیست می توانم تشخیص بدم نیروی‌انتظامی نمی‌بینه پژو بدون پلاک یا با پلاک که با کارتن پوشیده شده کنار ماشین پلیس راه داره ویراژ می‌ره واقعا جای تأسف داره .


  • احمد

    تاریخ : ۱۶ - دی - ۱۴۰۲

    من اسکله شهید رجایی کار می کنم در فاصله ۳۰کیلیومتر از بندرعباس هست هر روز تقریبا یکساعت طول می کشه به محل کارم برم و برگردم در این مدت حداقل صد ماشین سوخت بر می بینم چطور من که شغلم شناسایی این موارد نیست می توانم تشخیص بدم نیروی‌انتظامی نمی‌بینه پژو بدون پلاک یا با پلاک که با کارتن پوشیده شده کنار ماشین پلیس راه داره ویراژ می‌ره واقعا جای تأسف داره .


  • قاسم دهقان

    تاریخ : ۱۶ - دی - ۱۴۰۲

    لطفا فکری بحال گازوئیل کشای سواری کنید با پلاک کاملا مخدوش یا بدون پلاک که هر ننه قمری میفهمه چی بارشه تو جاده ها کاملا بی احتیاط باعث ایجاد حادثه برای بقیه میشن .خودشون به جهنم ولی چرا جلو چشم مامورا رد میشن و کاری بهشون ندارن.
    یکی دوتاهم نیستن گله ای رد میشن.
    یکی هماهنگ میکنه بیست تا ماشین بدون پلاک بین ماشینا لایی میکشن جون همه رو به خطر میندازن.


  • ج h

    تاریخ : ۱۶ - دی - ۱۴۰۲

    ۰۹۱۳+++۹۴۸۰


  • بختیاری

    تاریخ : ۱۶ - دی - ۱۴۰۲

    من احترام میزارم به همه عزیزان در بندرعباس و هرمزگان چه بومی و غیر بومی
    اما دوستان عزیز
    من اجرای کارهای ساختمانی رو انجام میدم بصورت مناقصه و مزایده ای
    اول از جیب خودم و اعتبار خودم دارم هزینه میکنم که بعداً بگیرم خوب لزوما همون پولو بزارم بانک و در شهرستان خودم سرمایه گذاری در ملک سازی کنم که سودش بیشتره پس.بومی و غیر بومی نداره ما ایرانی هستیم و تمام
    لزوما
    برای مصاحبه کاری.در خدمت همه عزیزان هستم
    0913—۹۴۸۰


  • حاجی پور

    تاریخ : ۱۶ - دی - ۱۴۰۲

    با سلام و درود
    جاده تونل جدید بین شهرک علوی و بندرعباس که با پیمانکاری .. داره انجام میشه
    آگه بودجه پرداخت بشه بهترین راه ارتباطی برا بندرعباس هست
    لزوما اون جاده هم در حال مزایده پیمانکاری هست انشالله


  • اسی

    تاریخ : ۱۶ - دی - ۱۴۰۲

    جاده بندر لنگه تا پارسیان یک سومش یک باند دو طرفست که خیلی خطرناکه یادمه شب دو دفعه نزدیک بود با خودروی مقابل که سبقت گرفته بود شاخ به شاخ بشم خدا رحم کرد بترین خاطره رانندگیم تو این جاده لعنتیه.


  • قنبر علی

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    خدا کنه برای شوتیافکری بکنند. که تصادفات کم بشه خیلی سرعت می روند


  • هرمزگانی

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    سلام تازمانی که نفت وگاز وبرادر استان هرمزگان یک چهارم بودجه کشور را می دهند وباز استان هرمزگان را استان محروم می نامند وباسیاست کثیف حق مردم استان هرمزگان رو توسط بعضی از نمایندگان خائن به مردم درمجلس پایمال می شود وبا بازی کثیف دیگه مسعولین دزد استان هرمزگان رو غیربومی ها تشکیل داده‌اند دست هرمزگانی رو از مسعولیت های استانی قطع می کنند وبعضی از بومی ها هم که نماینده مجلس مردم هرمزگان هستند با پیمانکاران غیربومی راه وشهرسازی شریک هستند وجیب خودراه پر می‌کنند.
    این لب ساحل استخرهای پرورش میگو می زنند دیگر هرمزگانی به چه کسی اعتماد کند کدام مقام امنیتی یا قضایی به فکر مردم هست #نماینده… یا #مسعول غیربومی.،اسکله رجایی #کردها #لرها#سیرجانی های پرو، بازار #لاری ها استان فارسی ها #ترک تبریز ها#بازارشب #افغان ها،حرف هم می زنی می گن هرمزگانی اهل کار نیست،شما بروید تا معلوم شود هرمزگانی اهل کاردستی یانه،حداقل آواره شهرمردم می شوید از آوارگی وبی کس وکاری دیگه ادعا نکنید پروازی درنیارید،به امید روزی که استان خالی از غیربومی شود به امید خدا


  • علی

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    تو این عصر هنوز بجای استفاده از تکنولوژی برای جلوگیری از صدمات جانی از طرف برخی جانیان …. پلیس هم به فکر زدو بند اقتصادیه


  • دردمند

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    از تردد توی جاده‌ی بندرعباس به میناب هم بگید که کلی ماشین سواری قاچاق گازوئیل انجام میدن و چنان لایی میکشن که باید با صلوات و نذر از میونشون سالم به مقصد بندر یا میناب یا رودان رسید، لازم به ذکره که به راحتی با پلاک مخدوش و انگلیسی و ظاهر تابلوی تابلوووو که هر بچه‌ای میتونه بفهمه این ماشین الان بار گازوئیل داره، از پلیس‌راه هم عبور میکنند ولی هیچ مسئول و پلیسی جلوشونو نمی‌گیره. به عینه دیدم که میگم حتی ماشین های گشت پلیس که کنار جاده دوربین انداختن هم کاری بهشون ندارند و اجازه میدن با جون هزار ادم بی‌گناه دیگه بازی کنن و جاده ها رو ناامن بکنن.


  • دردمند

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    از تردد توی جاده‌ی بندرعباس به میناب هم بگید که کلی ماشین سواری قاچاق گازوئیل انجام میدن و چنان لایی میکشن که باید با صلوات و نذر از میونشون سالم به مقصد بندر یا میناب یا رودان رسید، لازم به ذکره که به راحتی با پلاک مخدوش و انگلیسی و ظاهر تابلوی تابلوووو که هر بچه‌ای میتونه بفهمه این ماشین الان بار گازوئیل داره، از پلیس‌راه هم عبور میکنند ولی هیچ مسئول و پلیسی جلوشونو نمی‌گیره. به عینه دیدم که میگم حتی ماشین های گشت پلیس که کنار جاده دوربین انداختن هم کاری بهشون ندارند و اجازه میدن با جون هزار ادم بی‌گناه دیگه بازی کنن و جاده ها رو ناامن بکنن.


  • حق وحقوق

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    تحریمهاعلت اساسی این مشکلات هستند,دزدی وکمک به دیگران دربرنامه همه کشورهاست چرامغلطه میکنیددزدی درتمام دنیاهست اماعامل این معضلات نیست. اگرایران تحریم نباشدبهشت جهان میشوداماولدزناهای غرب بانامردی ایران راتحریم کرد چون غلام حلقه بگوشش نشدیم امریکا نفع نمیدهدفقط ضررنرساندکفایت میکند.سالها یی که تحریم نبودیم اگرشمااقتصادرادنبال کرده باشیدودقت کرده باشیدمیبینیددرزمانها یی که تحریمهاشدیدنبودندایران بهترین اقتصادداشت بله بیشترین جاده در۶سال او. خدمت محمودساخته شدتحریم نبودیم اماعوامل مفتخورامریکاراوادارکردندتامحمودرا تحریم کند,۶سال محمودبه اندازه ۶۰۰سال سازندگی کرد,درتازیخ ماندگارشد,,,تمام اتوبا نها جاده ها درفارس حتی بندربه سیرجان اباده به شیراز ووومتروشیرازگسترش دهها ایستگا ه مترو درتهران ,ووودرزمانهایی که تحریم نبودیم ساخته شد ووودوره اول حسن هم عالی بودامادوردوم بالاخص ازمهروابان ۹۸ مصیبت وبدبختی شروع تاامروز ادامه دارد,که …. اینهمه مصیبت بیسابقه بود


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    بیشتر به قتلگاه شبیه تاجاده مخصوصا ازسه راه چارک تالنگه


  • سیدمحمودافضلی

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    برخی مسولین کشور ..دزد هستن ووووو


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    زرت واقعا. هنوز … گرفته نشده عده‌ای دنبال جادۀ خوب هستند.


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    خیلی‌شماها‌بدبخت‌هسین،خب‌نیارز‌چ‌ربطی‌ب‌شوتی‌داره‌ها؟هرجای‌دنیا‌تصادف‌میشه‌شماب‌اسم‌شوتی‌تمومش‌میکنین‌چرا؟اونام‌ازبدبختیشون‌هس‌ک‌میرن،وجرنه‌مث‌شما‌زیرپتونخابیدن‌فهمیدی،شماها‌شب‌روبالشت‌گرم‌ونرم‌میخابین،اونابرایه‌لقمه‌نون‌جونشون‌رومیذارن‌کف‌دسشون،جاده‌خرابه‌چ‌ربطی‌ب‌ای‌بنده‌های‌خدا‌داره‌اخه


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    این مسیر ۲۰ساله ما رفت وآمد میکنیم شبها جرات نمی‌کنیم رانندگی کنیم


  • علی

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    وقتی اقا زاده ها بودجه کشور را میلیارد میلیارد بالا میکشن امثال این طرح های هیچ و ناچیز باید هم رو زمین بمونه


  • بو عبدالله

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    والله خسته شدیم از این وضع. تا وقتی نماینده لنگه. اهل بستک باشه بدتر میشه نه بهتر


  • نام جاوید وطن

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    یکی از بدترین جاده های کشور بخصوص بین بندرلنگه و بندرچارک متاسفانه جان مردم برای مسئولان هیچ ارزشی نداره


  • کاوه

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    شما ای شوتیا رو جمع کنید جاده خود ب خود امن میشه…جمع نکردنشون فقط و فقط از بی عرضگیتونه.


  • بی نام

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    اکثر مسیرهای درون شهری و برون شهری در کشور وضعیت مناسبی ندارند و یکی از بزگرترین عوامل خطر ساز به جز شرایط جاده، افغانی کش ها و سوخت کش ها هستند و روز روشن با خیال راحت از جلوی ایست بازرسی رد می شوند و جوری رانندگی میکنند که انگار جاده ارث باباشونه. اینها هگی باید جمع بشوند اما متاسفانه با گرفتن رشوه کسی کاری بهشان نداره. نمونه اش ایست و بازرسی مرساد کرمان که هر روز صدها خودروی حامل قاچاق از جلوی روی ماموران عبور میکنند


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    چه خبره بابا
    1800 میلیارد
    صدکیلومتر آسفالته دیگه
    نمیخای سنگ مرمر با گرانیت بزنی که


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    این جاده بی نهایت خطرناک هست ودوست من توی همین جاده از بین رفت عبور شتر از جاده باعث واژگون شدن خوردو ایشان شد.
    در استان هرمزگان مسول دلسوز وجود نداره وعلت هم این هست که اکثر مسولین اهل استان نیستند واز استان‌های دیگر برای کار استخدام می‌شوند.ولج ولجبازی های بومی وغیر بومی بودن باعث شده تا مسولین وجدان کاری نداشته باشند وفقط به سود ونفع خود کار کنند
    اگر مسولین از بطن استان وشهرستان بودند مطمئنا با مشکلات همشهریان خود آشنا بودند واقدام می‌کردند
    مردم استان هرمزگان بی نهایت مظلوم ومحروم هستند .وقربانی بی تدبیری بعضی مسولین شده اند.چون هرمزگان را محل کار خود می‌دانند نه محلی که درآن به دنیا آمده اند.


  • حمیدی

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    آقا مسئول ترو خدا یه سر بزن به جاده امیدیه به اهواز
    یا امیدیه به بندر دیلم روزانه و ماهانه چقدر کشته و تصادف داده ترو خدا به داد مردم برسید


  • ناصری

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    چرا این شوتی ها را جمع نمیکنند آیا پای منافع درمیان است؟


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    اگه همین شوتی ها نبودند الان باید تو کپر میخابیدی. مگه تو این کشور چیزی پیدا میشه


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    یکی از جدی ترین مخاطرات حرکت خودروهای شوتی حمل کننده بار قاچاق با همراهی و شراکت نیروهای انتظامی است که سالهاست همه از وجودشون اطلاع دارند و هیچ اقدامی برای مقابله با این جریان صورت نمیگیرد.


  • حجت

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    وزیر راه مدیرکل اداره راه استان هرمزگان استاندار فرماندار همه شمایی که نام بردم شب با ماشین سواری بیایین رانندگی کنید از خدا بترسید شرم کنید …. به مسولی که شانه خالی می‌کنه ازمسولیت جاده وتمرکز دولت فقط برا شمال تهران پول و درآمد این ناحیه جنوب کشور کجا می‌ره خدا میداند


  • شاهرخ

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    مسولین بندر بی لیاقتن نمیتونن دوتا خودرو بدون پلاک رو توقیف کنن تا مردم بی گناه کشته نشن
    خدا لعنتشون کنه


  • هاشم

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    سلام . و عرض ادب والله آدم حرفی نداره بزنه و حرفی نمونده ک کسی نزده باشه و حرفا تکراری هست اما کسی تا بحال حرف مردم گوش داده چ زجری دارن میکشن تو جاده .. جدیدن بهونه همه شده نور سفید والله بخدا جادها خرابه ربطی ب نور سفید نداده ..چند روز پیش میرفتم ی پلاک تهران سبقت غیر مجاز گرفت آمد تو سینه ماشین من مجبور شدم ماشین از جاده بکشم بیرون تو خاکی ..بعد از باوردان دوتا کوه هست اونجا سبقت گرفت آدم نفهم آیا اینجا جای سبقت هست خب اینا هستن ک باعث تصادف میشه


  • سیفی

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    نفت و گاز و منابع برای دیگران .تصادف و دود و بیماری برای ساکنین .این اگر خیانت مسولین منطقه نیست پس چه می‌تواند باشد؟


  • علیرضا

    تاریخ : ۱۵ - دی - ۱۴۰۲

    مگه برای شما ملت قدر نشناس اسم گاوبندی رو تغییر ندادن کردن پارسیان دیگه چه میخواین؟این همه زحمت کشیدن برای تغییر این اسم


  • ارشام

    تاریخ : ۱۴ - دی - ۱۴۰۲

    بسیار جاده خطرناکی هست، بعضی جاها عرضش کم میشه و امکان شاخ به شاخ درش زیاد هست.خواهشمندیم مسئولان فکری کنن


  • رضا

    تاریخ : ۱۴ - دی - ۱۴۰۲

    جاده بسیار وحشتناک خصوصا در شب


  • من

    تاریخ : ۱۴ - دی - ۱۴۰۲

    در طول مسیر ، جاده لبه درست و حسابی ندارد یا تخریب شده و یا زیر لبه خالی است . واقعا ترسناک هست . البته متاسفانه اکثر افراد هم حاشیه امن سرعت را رعایت نمیکنند که این مزید بر علت میشود


  • سید اسماعیل سبحانی

    تاریخ : ۱۴ - دی - ۱۴۰۲

    یکی از طرحهای مصوب در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد چهاربانده نمودن راههای استان هرمزگان از جمله بندرلنگه به پارسیان و میناب به جاسک بود که همان جاده موجود از کیفیت مناسبی برخوردار نمیباشد.


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۴ - دی - ۱۴۰۲

    فقط.خجالت خجالت خ..جالت دزدان