چاپ کد خبر: 143431
26 اردیبهشت 1403

ترفندهای جالب و کاربردی لاک زدن دست مخالف

حتی اگر یک ناخن‌کار حرفه‌ای باشید یا تمرین بیشتری نسبت به دیگران کرده باشید درهرصورت در هنگام لاک زدن ناخن‌های خود به اندکی کمک نیاز خواهید داشت. ممکن است از قبل تاکتیک خود را برای تمیز کردن لکه‌های رنگ لاک در اطراف ناخن‌ها داشته باشید با این‌حال به توصیه ناخن‌کارها چند راهکار کاربردی وجود دارند که می‌توانید برای جلوگیری از وقوع این کثیف‌کاری‌ها انجام دهید.

ترفند لاک زدن دست مخالف

در ادامه سه نکته‌ی مهم را برای طریقه‌ی لاک زدن دست مخالف از زبان ناخن‌کارهای حرفه‌ای بررسی خواهیم کرد تا دیگر مجبور نباشید وقت یا انرژی خود را برای تمیزکردن رنگ لاک اطراف ناخنتان تلف کنید.دست مخالف یا غیرمسلطتان چه دست راستتان باشد چه دست چپ فرقی نمی‌کند، این راهکارها برای شما مفید خواهد بود.

۱-همیشه تعدادی لاک پاک‌کن در دسترس داشته باشید

مهم نیست چقدر می‌توانید به تعادل و ثبات حین لاک زدن دست یابید، اشتباهات همچنان رخ می‌دهند. بهتر است بدانید که حتی تکنسین‌های حرفه‌ای ناخن هم همیشه استون و لاک پاک‌کن و انواع برس‌های ناخن را در دسترس خود نگه می‌دارند. شما هم برای رفع اشکالات و خطاهای احتمالی هنگام لاک زدن بهتر است همین کار را انجام دهید تا کل تجربه مانیکور خود را کمی آسان‌تر کنید. همیشه یک برس پاک‌کننده و لاک پاک‌کن ناخن را در دسترس داشته باشید تا در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنید. تمیز کردن کوتیکول‌ها یا دیواره‌های کناری ناخن که به‌طور تصادفی کثیف یا رنگی شده‌اند، ظرافت و زیبایی ناخن‌های شما را دوچندان می‌کنند.

اگر برس مخصوص ناخن ندارید می‌توانید از یک برس خط چشم نیز برای تمیزکاری اطراف ناخن و کوتیکول ناخن استفاده کنید. هرگز از این برس دوباره برای چشم‌ها و صورت خود استفاده نکنید.

۲- اگر همه راهکارها شکست خوردند، روی لاتکس مایع حساب کنید!

برای یک نتیجه تمیز و بدون کثیف‌کاری و جلوگیری از اثرات هر گونه لغزش به‌شدت توصیه می‌کنیم از یک لاک لاتکس در اطراف کوتیکول ناخن خود استفاده کنید.

لاتکس مایع که در دیجی‌کالا در انواع متنوع و زیادی وجود دارد، اساساً ژل چسبناکی است که می‌توانید قبل از استفاده از لاک، اطراف ناخن‌های خود را با آن لاک کنید. پس از آن که کاملاً خشک شد، به‌صورت یک لایه‌ی جامد، نازک و کش‌دار تبدیل می‌شود که به‌عنوان یک مانع بین لاک ناخن و کوتیکول شما عمل می‌کند. بعد از اینکه لاک زدن روی ناخنتان تمام شد، به سادگی لاتکس را جدا می‌کنید تا انگشتان تمیز زیر آن نمایان شوند.

۳-دست غیرغالب خود را ثابت و متعادل نگه دارید

کلیدی‌ترین نکته در هنگام لاک زدن ناخن‌ها چه با دست غالب و چه با دست غیرغالب این است که دستان خود را ثابت نگه دارید البته گفتن این کار آسان‌تر از انجام دادن آن است. برای تسلط بیشتر در لاک زدن بهتر است ابتدا این کار را با دست غیرمسلط خود بارها و بارها تمرین و تکرار کنید. اگر از لاک زدن با دست مخالف خود مضطرب هستید ابتدا سعی کنید با آن لاک زدن را شروع کنید. مرحله‌ی سخت را ابتدا از سر راه خود بردارید تا بقیه کار شما راحت و روان پیش برود.

ناخن‌کارها معمولاً تعدادی ترفند کوچک برای ثابت نگه‌داشتن دست مخالف دارند. بهتر است دست را روی یک سطح ثابت و صاف مانند میز قرار بدهید به‌گونه‌ای که ساعد و آرنج دست نتوانند تکان بخورند یا بلغزند. یک ترفند عالی برای این کار استفاده از یک بلوک یوگا یا یک جعبه کفش وارونه برای لنگر انداختن بازو برای ثبات بیشتر است.

یکی دیگر از تکنیک‌های کاربردی برای لاک زدن دست مخالف تکنیک انگشت تکیه‌گاه است. بدین صورت که ابتدا دست غالب خود را بر روی یک سطح صاف قرار دهید سپس با نگه‌داشتن برس لاک در دست مخالف و غیرغالب خود، انگشت کوچک خود را روی سطح موردنظر قرار دهید تا بتوانید دستتان را ثابت نگه دارید و فقط با انگشتان دست مخالف خود، کار لاک زدن را انجام دهید. این تکنیک به شما کنترل بیشتری را در مقابل بلند کردن دست و استفاده از کل دست و بازویتان برای لاک زدن و جلا دادن ناخن‌ها می‌دهد.

ترفند لاک زدن دست مخالف

دیگر ترفندهای لاک زدن دست مخالف

علاوه بر دنبال کردن مراحل گفته شده، یک سری نکات وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به نتیجه‌ی بهتری دست یابید.

۱-اول با دست مخالف شروع کنید

کارِ سخت را اول انجام دهید و فرایند لاک زدن ناخن‌های خود را با لاک زدن دست مخالف خود شروع کنید. اولِ کار صبر شما بالاتر است و می‌توانید بدون عجله، روی کار خود تمرکز کنید.

۲-از لاک‌های سفت شده استفاده نکنید

سفت بودن لاک یکی از عواملی است که لاک زدن روی ناخن و به‌خصوص لاک زدن روی دست مخالف را سخت‌تر می‌کند. پس اگر می‌خواهید دچار دردسر نشوید و از نتیجه نهایی راضی باشید، تا حد امکان سعی کنید از لاک سفت استفاده نکنید.

۳-لاک زیادی روی ناخن شما وجود نداشته باشد

مطمئن شوید که لاک انتهای برس چکه نمی‌کند. این مورد، امکان کنترل بیشتر را برای شما فراهم می‌کند و کار شما را به هم نمی‌ریزد.

۴-بُرسی با شکل ناخن خود پیدا کنید

برس لاک‌ها به شکل‌های مختلفی وجود دارند. سعی کنید از برسی استفاده کنید که متناسب با شکل ناخن خودتان است.با توجه به وجود انواع برس‌های لاک ناخن، از برسی متناسب با شکل ناخن خود استفاده کنید

۵-با لایه نازک‌تری از لاک شروع کنید

هنگامی که از دست مخالف خود برای لاک زدن استفاده می‌کنید، امکان خطا بیشتر می‌شود. با زدن لایه‌ی نازک لاک در مرحله اول، امکان درست کردن خطا تا حد زیادی راحت‌تر می‌شود. لایه نازکی از لاک قابل اصلاح است، اما لاک ضخیم را هیچ کاری نمی‌توان کرد.

۶-دست خود را به‌جای برس حرکت دهید

نکته دیگر این است که به‌جای اینکه فقط برس را حرکت دهید، سعی کنید ناخن خود را حرکت دهید. یا زمانی که برس از روی آن میگذرد، ناخن خود را به سمت برس کج کنید. این فقط یک عمل بسیار جزئی است، اما شما را قادر می‌سازد برس را کمتر حرکت دهید و به کنترل شما کمک زیادی می‌کند. هر چند که ممکن است این برای برخی کارساز نباشد؛ اما آن را امتحان کنید و ببینید آیا به شما کمک می‌کند یا خیر؟

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار