چاپ کد خبر: 143903
1 خرداد 1403

ترفندهای طلایی برای جلوگیری از وا رفتن فلافل خانگی هنگام پخت

فلافل غذای بسیار خوشمزه و کم هزینه ای است که طرفداران بسیاری دارد.دستور پخت این غذا بسیار راحت است.اما شاید هنگام پخت آن با مشکلاتی از جمله وا رفتن آن مواجه شوید.در ادامه این مطلب راه جلوگیری از وا رفتن فلافل را توضیح می دهیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

جلوگیری از وا رفتن فلافل

علت های وا رفتن فلافل عبارتند از:

  • قوام نداشتن خمیر فلافل
  • استفاده از نخودهای پخته شده یا کنسروی
  • استفاده کم از آرد یا تخم مرغ
  • استفاده زیاد از روغن

راه حل؛ برای جلوگیری از وا رفتن فلافل چه کنیم؟

برای جلوگیری از وا رفتن فلافل روش هایی که در ادامه خواهید خواند را حتما استفاده کنید:

از تخم مرغ استفاده کنید

برای جلوگیری از شکسته شدن و وا رفتن فلافل می توانید به مواد یک عدد تخم مرغ بیافزایید.

مواد خیلی شل نباشند

برای جلوگیری از وا رفتن فلافل باید به میزان انسجام مواد بعد از چرخ کردن توجه نمایید. نباید مواد شما شل باشد زیرا شلبودن مواد سبب می شود که فلافل های شما پس از تهیه وا برود. بهتر است اندازه ی نخودهای چرخ کرده بزرگتر از دانه های شکر باشد تا مایه فلافل ماهیتی سفت داشته باشد.

استفاده از سیب زمینی

وا رفتن فلافل باعث می‌شود تا تمام زحمات شما برای درست کردن آن از بین برود. اما راهکار ساده استفاده از سیب زمینی این مشکل را حل کرده و می‌توانید فلافل‌هایی منسجم و بی‌نظیر تهیه نمایید. بدین‌ترتیب ابتدا سیب زمینی را آبپز کرده و به همراه سایر مواد فلافل آن را چرخ کنید. اما توجه داشته باشید که با اضافه کردن سیب زمینی دیگر نیازی به استفاده از موادی مانند تخم مرغ و آرد نخواهد بود.

جلوگیری از وا رفتن فلافل

از آرد لپه استفاده کنید

برای جلوگیری از وا رفتن فلافل به مایه ی فلافل مقداری آرد لپه یا سوخاری اضافه کنید. برای انسجام انواع کتلت نیز می توانید از آرد لپه نیز استفاده کنید. اگر از آرد استفاده می کنید دیگر لازم نیست تخم مرغ اضافه کنید.

از روغن به اندازه استفاده کنید

کم و یا زیاد بودن روغن نیز بافت فلافل را متلاشی خواهد کرد. استفاده از روغن به اندازه و مناسب از نکات طلایی برای داشتن فلافلی ترد و خوشمزه است. همچنین فلافل‌ها به هیچ عنوان وا نرفته و می‌توانید از آشپزی لذت ببرید. به همین منظور مقدار کافی از روغن را درون ماهیتابه بریزید به طوری‌که تنها نیمی از سطح فلافل را بپوشاند.

آب پیاز را بگیرید

سعی کنید آب پیاز رنده شده را بگیرید و سپس آن را به مواد اضافه کنید. اگر پیاز آبدار باشد، مواد فلافل شل می شود.

مواد فلافل را در یخچال نگه دارید

برای جلوگیری از وا رفتن فلافل، مواد فلافل را بعد از چرخ شدن یک ساعت در یخچال بگذارید تا اصطلاحا خود را بگیرد.

انجام روش صحیح سرخ کردن فلافل

گاهی با وجود تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، هنوز هم فلافل‌ها در هنگام سرخ شدن وا رفته و متلاشی می‌شوند. اما با بهره‌گیری از روش صحیح سرخ کردن می‌توانید این مشکل را حل نمایید. بعد از ریختن روغن داخل ماهیتابه صبر کنید تا به اندازه کافی داغ شود سپس فلافل‌ها را در ماهیتابه بچینید و درب آن را بگذارید.

این کار به مغز پخت شدن فلافل‌ها نیز کمک می‌کند. بعد از چند دقیقه در ماهیتابه را برداشته و فلافل‌ها را سرخ نمایید. از نکات بسیار مهم در زمان سرخ کردن فلافل زیر و رو کردن مداوم آن‌ها با استفاده از قاشق است.

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار