خبر استان فارس

ترفندی جدید برای پول دار شدن در خیابان های پرتردد شیراز

افرادی با شگردهای خاصی پول به جیب میزنند، در محدوده های شلوغ و در خیابان های پرتردد جای پارک ماشین ها را می‌گیرند و سپس در ازای دریافت پول به مردم می‌فروشند.

اول فارس| ابراهیم کمالی مدیر خبرگزاری فارس و عضو شورای شهر شیراز در گزارشی از شیراز نوشت: ترافیک و شلوغی شهر شیراز به خصوص در برخی ساعات شبانه روز و افزایش تردد در سطح شهر به معضلی برای نبود جای پارک به خصوص در مرکز شهر و خیابان های شلوغ تبدیل شده است.

در اکثر روز های هفته در برخی خیابان ها از جمله خیابان های اهلی و انوری و خیابان هایی که مراکز پزشکی زیادی را در خود جای داده است از جمله اردیبهشت معمولا ترافیک به صورت روان و سنگین دیده می‌شود و جای پارک حتی با وجود چند پارکینگ در اطراف این محدوده ها در ساعات پیک به سختی پیدا می‌شود.

فروش جای پارک در ازای دریافت پول این مسئله موجب سوءاستفاده افرادی شده است که با شگرد های خاصی پول به جیب میزنند، افرادی که در این محدوده های شلوغ و در خیابان های پرتردد جای پارک ماشین ها را می‌گیرند و سپس در ازای دریافت پول به مردم می‌فروشند.

این شگرد کاسبی که اخیرا در شهر شیراز دیده شده موجب نارضایتی شهروندان شده است به همین خاطر این مسئله را از اداره پلیس پیگیری کردیم که در پاسخ گفتند: به خاطر اینکه این مسئله جرم نیست به پلیس مربوط نمی‌شود و شهرداری باید پیگیر این قضیه باشد.

به سراغ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز رفتیم و مسئله را بازگو کردیم اما این مسوول درجریان ماجرا نبود و فرصتی خواست تا به بررسی این موضوع بپردازد. پس از پیگیری های مکرر خبرنگار فارس، هادی شهدوست شیرازی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در خصوص بازدید میدانی از محدوده های گزارش شده گفت: همکاران من در خیابان هایی که این موارد گزارش شده بود برای بازرسی رفتند اما موردی مشاهده نشد.

او ادامه داد: اما مغازه داران و ساکنان این مناطق این مورد را تایید کردند و به همکارانم گفته‌اند که چندین بار شاهد وقوع این اتفاق بوده اند.شهدوست افزود: مغازه داران افراد معتادی را در این خیابان ها درحال فروش جای پارک دیده بودند اما این اتفاق را پیوسته ندانستند.

از او در خصوص نحوه برخورد با این افراد نیز پرسیدیم که پاسخ داد: به دلیل اینکه ما تاکنون با این دسته از افراد و این کار مواجه نشدیم بنابراین نمی‌دانیم این کار اصلا جرم محسوب می‌شود یا خیر و نیاز به بررسی دارد.

بر اساس این گزارش ، یافته ها نشان می‌دهد این پدیده به تازگی در این کلان شهر پرجمعیت رقم خورده است و هنوز آنقدر فراگیر نشده اما با این وجود باز هم موجب اذیت و نگرانی شهروندان شده است. بنابراین چنانچه درخصوص این مسئله تصمیمی گرفته نشود به زودی در سطح شهر تکثیر میشود و مردم باید برای حقوق طبیعی و شهروندیشان نیز هزینه و باج بپردازند.

شما هم نظر بدهید