چاپ کد خبر: 147743
8 تیر 1403

ترفند تازه نگهداشتن انبه در یخچال و نحوه فریز کردن آن

انبه یکی از خوشمزه ترین میوه های استوایی است که طرفداران خاص خودش را دارد.با توجه به اینکه فصل انبه فرارسیده‌است، زمان خوبی است تا نکات و ترفندهای نگهداری انبه در یخچال را به اشتراک بگذاریم.

ترفند تازه نگهداشن انبه

نحوه نگهداری انبه در یخچال

نحوه نگهداری انبه به رسیده بودن یا نبودن انبه بستگی دارد.انبه‌های نارس بهتر است در دمای اتاق نگهداری شوند. در دمای اتاق، میوه ها به رسیدن ادامه می‌دهند و در طی چند روز شیرین‌تر و نرم‌تر می‌شوند. برای تسریع فرآیند رسیدن، انبه را در یک کیسه کاغذی یا روزنامه قرار دهید.

اگر با یک انبه رسیده مواجه شدید که آمادگی خوردن آن را ندارید، آن را در یخچال بگذارید. دمای خنک داخل یخچال فرآیند رسیدن را کند می‌کند، به این معنی که زمان بیشتری برای نگهداری از میوه دارید.

انبه رسیده حدود ۵ روز در یخچال تازه می‌ماند. حتی می‌توانید قسمتی از آن را خورده بقیه تکه‌های انبه را در یک ظرف وکیوم داخل یخچال بگذارید.

فریز کردن انبه

می‌توانید انبه را منجمد کنید. در واقع انبه یکی از میوه‌هایی است که به خوبی یخ می‌زند. برای منجمد کردن صحیح یک انبه، صبر کنید تا کامل رسیده شود و سپس مراحل زیر را انجام دهید:

۱. انبه رسیده را پوست بگیرید و آن را به صورت ورقه یا مکعب برش دهید.

۲. تکه های انبه را روی یک سینی که کف آن با کاغذ روغنی پوشانده شده است بچینید و مطمئن شوید که هیچ یک از تکه‌ها روی هم قرار نگیردد.

۳. سینی را حداقل ۲ ساعت و حداکثر یک شب در فریزر قرار دهید.

۴. وقتی تکه‌های انبه یخ زدند، آنها را به کیسه فریزر منتقل کنید و تا حد امکان هوا را از کیسه خارج کنید. کیسه را محکم ببندید و روی آن برچسب تاریخ بزنید.

روش یخ زدایی انبه

با شرایط نگهداری انبه در فریزر تا به این‌جای مقاله آشنا شدید، حال برای یخ زدایی انبه بعد از آن‌که از فریزر بیرون آوردید، چندین روش به شما پیشنهاد می‌کنیم:

بهترین روش برای یخ زدایی انبه، و هر نوع ماده غذایی دیگر، آن است که انبه رادر داخل ظرفی در یخچال بگذارید تا به مرور با دمای خنک از یخ زدگی بیرون آید (یک شب تا صبح).
اگر فرصت ندارید می‌توانید انبه فریز شده را در داخل یک ظرف آب سرد قرار دهید، تقریبا یک ساعته یخ زدایی انبه انجام می‌شود.
اگر قصد استفاده از انبه برای درست کردن اسموتی یا، لاسی انبه، شیر انبه و هر آنچه مشابه با این موارد است را دارید، نیاز به یخ زدایی نیست و مستقیم می‌توانید بعد از بیرون اوردن از فریزر از آن‌ها استفاده کنید.

مدت زمان نگهداری انبه در فریزر

مدت زمان نگهداری انبه در فریزر حدودا ۸ تا ۱۲ ماه می‌باشد. در صورتی‌که انبه را برای مصرف روزانه خود می‌خواهید در یخچال نگهداری کنید نهایتا تا دو هفته ماندگاری دارد. دقت نمایید انبه در کنار دیگر میوه ها مثل سیب و هلو نزارید.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار