چاپ       کد خبر: 133180
12 بهمن 1402

ترفند شستن و تمیز کردن انواع کاور مبل

کاور مبل گزینه بسیار خوبی است برای کسانی که روی مبل های خود حساس اند.این کاور در جنس های متنوعی از جمله پلاستیکی و پارچه ای و یا حتی چرمی تولید می شوند.معمولا افراد از کاورهای شیشه ای یا همان پلاستیکی شفاف استفاده می کنند که چهره مبل ها زیر آن معلوم باشند.در این مطلب میخواهیم روش هایی برای تمیز کردن کاور مبل را به شما آموزش دهیم که مطمئنیم بکارتان می اید.

تمیز کردن کاور مبل

با انجام چنین ترفندی مبلمان شما خیلی دیرنیاز به شست ‌وشو پیدا می‌کنند اما بایستی زود به زود، کاورشسته شود. به نظر شما شستن کاور مبل روش مخصوصی دارد؟ بله، چون کاورها جنس‌های مختلفی دارند و هر جنس به نحوی باید شستشو شود که ابتدا به بافت کاور نرساند و سپس به خوبی کاور تمیز شود. استفاده از اب ولرم و شست‌ و شوی نرم و بدون فشار، دو نکته مهم و مشترک میان انواع کاورهای مبل هستند که هنگام شستشو باید رعایت شوند.

شستن کاور ژله‌ای مبل
کاورهای ژله‌ای، بهترین روکش‌ها برای مبلمان از لحاظ جنس هستند. ساختار این مدل کاورها طوری است که طرح و رنگ مبلمان اصلی مشخص است و اصلا زیبایی مبل‌ها را نهان نمی‌کنند. به همین دلیل هم است که تولیدکنندگان و طراحان تولیدی چوب سلطان برای روکش میز ناهار خوری سلطنتی این نوع کاور را پیشنهاد می‌کنند. کاورهای ژله‌ای هیچ آلودگی اعم از مایعات یا خوراکی‌های جامد را از خود عبور نمی‌دهند و از مبل به معنای واقعی کلمه در برابر کثیفی‌ها مراقبت می‌کند.

۱-از دستمال و اسپری یا مواد لکه‌بر استفاده کنید.
استفاده از دستمال و اسپری زمانی پیشنهاد می‌شود که کاور تمیز است و فقط قسمت‌هایی از آن لکه‌دار شده است. فقط کافی است دستمال آغشته به اسپری را روی لکه بکشید سپس با دستمال تمیز و نم‌دار دوباره روی لکه بکشید.

۲-شستن کاور پلاستیکی مبل در لباسشویی
کاور پلاستیکی همان کاور ژله‌ای است که با نام پلاستیکی و طلقی نیز شناخته می‌شود. برای شستشوی کاور پلاستیکی علاوه بر ماشین لباسشویی دور روش دیگر نیز وجود دارد که در ادامه موارد لازم انداختن کاور پلاستیکی در لباشسشویی دو روش دیگر را نیز توضیح می‌دهیم.

۳-شستشو با دست
یک تشت یا لگن متناسب با اندازه کاورها تهیه کنید. ان را پر از آب ولرم کنید. مقدار کمی مواد شوینده را با آب مخلوط و کاور را درون آن برای چند مدتی بیاندازید. سپس برای چنگ زدن آرام و باملایمت اقدام کنید و نهایتا دوباره با آب ولرم آبکشی کنید.

۴-شستشوی کاور پلاستیکی یا ژله‌ای با لباسشویی
لباسشویی فشار زیادی بر لباس‌ها وارد می‌کند، همچنین معمولا از آب داغ جهت شسشو استفاده می‌کند. پس لازم است با توجه به درجه بندی شستشوی ماشین، برنامه و تایم متوسطی انتخاب کنید. درجه حرارت آب را نیز روی درجه داغ قرار ندهید.

درجه سرد نیز قدرت لکه بری ندارد. پس درجه را روی دمای متوسط یا ولرم قرار دهید. به نوع شوینده نیز دقت کنید. پیشنهاد می‌شود از شامپو برای شستشو کاور پلاستیکی با ماشین استفاده کنید. البته به مقدار کم تا همبستگی بینابینی کاور از هم نپاشد چون نهایتا به پارگی منجر می‌شود.

تمیز کردن کاور مبل

نحوه ‌شستشوی کاور مبل پارچه ای
کاورهای پارچه‌ای انواع مختلفی دارند که شامل کاورهای نخی، مخملی و … می‌شوند. استفاده از این کاورها هم شما را از شستن مبل راحت می‌کنند، چون به‌خوبی جلوی هر نوع لک و کثیفی را می‌گیرند. اما چطور می‌توان این کاورها را شست؟

روش اول:

متداول‌ترین روش ‌شستشوی کاور پارچه‌ای قرار دادنش داخل یک ظرف آب ولرم بزرگ و سپس ‌شستشوی آن با مواد شوینده است. اگر از این روش استفاده کردید، حتما شوینده‌ای متناسب با بافت و نوع پارچه کاور بخرید، در غیر این صورت احتمال آسیب‌دیدن کاور بالا می‌رود.
روش دوم:

روش راحت‌تر برای ‌شستشوی کاور پارچه‌ای استفاده از ماشین لباسشویی است. شما در این روش کافیست تا پارچه را داخل ماشین لباسشویی گذاشته، مواد شوینده مناسبی را داخل ماشین ریخته و سپس بر اساس جنس و نوع پارچه، زمان ‌شستشو را تعیین کنید.
کاورهای پارچه‌ای بعد از ‌شستشو چروک می‌شوند. شما باید کاورها را کاملا اتوکشی کنید تا صاف شوند و بتوانید آنها را دوباره روی مبل‌ها بیندازید.

نحوه ‌شستشوی کاور مبل چرمی
توصیه می‌کنیم به‌هیچ‌وجه کاورهای چرمی را مثل سایر کاورها به‌شیوه سنتی نشویید. حتی انداختن این کاورها داخل ماشین لباسشویی هم اشتباه است، چون به بافت و جنس آنها آسیب می‌رسد.

تنها راه ‌شستشوی رو مبلی چرمی استفاده از دستمال‌های مرطوب و لکه‌برهای مختلف است. بنابراین یک لکه‌بر تهیه و آن را روی لکه‌های کاور اسپری کنید. حالا با دستمال مرطوب روی لکه‌ها بکشید تا کاملا تمیز شوند.دستمالی که برای ‌شستشوی کاور چرمی استفاده می‌کنید، باید بافت نرم و لطیفی داشته باشد. دستمال زبر امکان آسیب‌رساندن به رویه کاورها را دارند.

نکات مهم در ‌شستشوی کاور مبل
به چند نکته مهمی که در ادامه می‌گوییم، برای ‌شستشوی کاور رومبلی دقت کنید:

  • به‌هیچ‌وجه کاورها را با فشار و شدت زیاد نشویید، چون امکان آسیب‌دیدن یا پارگی‌شان بالا می‌رود.
  • در صورتی که قصد شستن کاورها با ماشین لباسشویی را دارید، از پودر ماشین لباسشویی استفاده نکنید. شما باید شوینده‌ای متناسب با جنس و نوع کاور بخرید. پودرهای ماشین لباسشویی مثل کرک به پارچه می‌چسبند و جدا نمی‌شوند.
  • بهترین آب برای ‌شستشوی کاور مبل، آب ولرم است. آب کاملا داغ یا سرد می‌تواند به جنس کاور آسیب بزنند، بنابراین توصیه نمی‌شود.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار