خبر استان فارس

تصاویری از تخریب ۲۲۷ باغ شهری و ساختمان غیرمجاز در منطقه قره باغ شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و تخریب 227 مورد ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت 428 هزار و 500 مترمربع در منطقه قره باغ این شهرستان خبر داد.

به گزارش اول فارس از شیراز، محمد میرزایی بیان کرد: در این عملیات که طی دو مرحله در تاریخ های هفدهم و بیست و پنجم مرداد ماه انجام شد در مرحله اول ۱۰ مورد بنای نیمه ساز مسکونی، ۲۸ واحد تجاری مسکونی، ۱۳ باب مغازه و ۴۶ مورد دیوارکشی به مساحت ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع تخریب شد.
به گفته وی؛ در عملیات اول، تعداد ۶ دستگاه بیل و لودر سنگین مورد استفاده قرار گرفت و اجرای آن با هماهنگی دستگاه های متولی از ساعت ۱ بامداد تا ۷ صبح به طول انجامید.
این مقام مسئول تصریح کرد: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی روستاهای محمود آباد، حسن آباد، کفری و اسلام لو شهرستان شیراز و با حضور نماینده دادستان و بیش از ۱۷۰ نفر نیروی یگان امداد و نمایندگان دستگاه های متولی اعم از امور اراضی، شهرداری و راهداری به صورت هم پوشان انجام شد.
میرزایی به اجرای مرحله دوم عملیات با تخریب ۱۳۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز اشاره کرد و افزود: این تخریب ها شامل دیوارکشی، سوله، پی کنی، انبار، اتاقک و ساختمان در بیش از ۳۰ هکتار از اراضی خارج از طرح هادی روستا در منطقه گچی دشت قره باغ شیراز بودند.
به گفته وی؛ اجرای این عملیات نیز به وسیله ۶ دستگاه لودر و حدود ۲۵۰ نفر یگان امداد نیروی انتظامی و حضور مسئولین دستگاه های متولی انجام شد.
او به معضل بزرگ حاشیه نشینی در مناطق مذکور اشاره کرد و افزود: ساخت و ساز در این اراضی کشاورزی بدون ضابطه و استانداردهای فنی انجام گرفته بود و به اخطارهای متعدد دستگاه های متولی نیز بی توجهی شده بود.
میرزایی تصریح کرد: شرایط اقتصادی و ارزش افزوده اراضی در حریم شهر شیراز یکی از عوامل سوق افراد به سمت تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه کلان شهر شیراز است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ابراز امیدواری کرد؛ این نوع عملیات و برخوردهای سلبی و ایجابی بتواند از ساخت و سازهای غیرمجاز در آینده پیشگیری کند.

نمایش دیدگاه

  • ساختن ی باغ وبنا به این راحتی نیست مستلزم زمان خیلی زیادیه.خصوصااینهمه باغ وبنا.خب اینهمه مدت مسئولین شهرداری کجابودن؟ چرانظارت نداشتن وسرسری گرفتن.مگه مسئولین شهرکارشون همین نیست که نظارت کنن؟چرامسئولین شهرمان منطقرومورد بازخواست قرارنمیدن؟ چرااینقدربه مردم ومحیط زیست ومنابع طبیعی ضررمیرسونن.حساب کنید ساخت ی بناو آبیاری درختان چقدر برق وآب مصرف میشه.درصورتیکه شهربی برق وبی آب میباشد..آقایان شورای شهرحساب کنید.بهمین راحتی رد نشین شمادرگاه خداوند ومردم مسئولیدوزیردین

اشتراک گذاری