تعبیر و معنی کامل خواب عسل از نظر مفسران معروف

تعبیر و معنی کامل خواب عسل از نظر مفسران معروف

عسل و یا انگبین، مایعی است زرد رنگ و شیرین که توسط زنبور با شهد گل ها درست می شود. عسل ماده ای بسیار مقوی که فواید زیادی بر بدن انسان دارد.

دیدن عسل در خواب معنی نیکی دارد و برخی تعابیر این خواب عبارت است از: علم و دانش، رزق و روزی، قرآن، سود و منفعت، فریب و نیرنگ، شفا و بهبودی بیمار، سعادت و خوشبختی و …در ادامه این مطلب می توانید معنی و مفهوم خواب خود را به طور کامل و از نظر مفسران معروف مشاهده کنید:

از نظر امام جعفر صادق (ع)

امام صادق (ع) معتقد است عسل همراه با موم و یا بدون موم و خالص، دو تعبیر جداگانه را شامل می شود.

اگر در خواب عسل را همراه با موم دیدید (شهد)، رویای شما پنج تعبیر دارد:

  • تعبیر اول، از یک ارث و میراث قدیمی خبر می دهد. شاید خودتان از این ثروت خبر ندارید، ولی به زودی به دست تان خواهد رسید.
  • تعبیر دوم، نشانه چیزی گران بها و نایاب می باشد. می تواند یک مسأله معنوی هم باشد که برای شما از ارزش زیادی برخوردار باشد.
  • تعبیر سوم، دانایی، علم و آگاهی است. روز به روز بر دانش شما افزوده خواهد شد.
  • تعبیر چهارم، رزق و روزی و برکت بیشتر است. خداوند در های نعمت خود را به روی شما باز خواهد کرد.
  • تعبیر پنجم، نشان می دهد که به زودی تصمیم خواهید گرفت تا به آموختن قرآن و کلام بروید.

اگر در خواب عسل را خالص و بدون موم دیدید (انگبین)، رویای شما سه تعبیر خواهد داشت:

  • تعبیر اول، رزق و روزی و امرار معاش از راه حلال و خداپسندانه است. خداوند این صفت شما را نادیده نخواهد گرفت.
  • تعبیر دوم، رسیدن به سود و منفعت های بسیار می باشد. چه به لحاظ مادی و چه معنوی به دستاورد های خوبی دست می کنید.
  • تعبیر سوم، مراد و رسیدن به خواست و نیت قلبی می باشد. خداوند حاجت شما را خواهد داد.

همچنین امام صادق (ع) معتقدند که شهد عسل، نمادی از قرآن و کلام خداوند است.

از نظر یوسف نبی

از نظر یوسف نبی (ع)، عسل در عالم رویا نمادی از ارثیه و میراث می باشد. از نظر یوسف نبی، شیرینی هایی از قبیل نبات، شکر، عسل، مربا و هر گونه شیرینی جات دیگری، تعبیرش مصونیت و در امان بودن است. اگر استرس و دل مشغولی دارید، این رویا به شما اطمینان و آرامش می دهد که خطری تهدید تان نمی کند.

 منوچهر مطیعی تهرانی

انگبین یا عسل در خواب دیدن نیکو است. انگبین در خواب مال است، سود است، پول است و بخصوص پولی است که بدون زحمت و تکاپو عاید بیننده رؤیا می‌شود.

برخی از معبران، انگبین را میراث نوشته‌اند و ذکر کرده‌اند که انگبین میراث یا دفینه و یا سپرده ای است که شما از وجود آن اطلاع ندارید و اگر داشته باشید در مورد مالکیت آن مطمئن نیستید لذا از یافتن و دیدنش ذوق زده و متعجب خواهید شد.

چنان چه در خواب ببینید که ظرفی مملو از انگبین به شما می‌دهند رنگ آن را مورد توجه قرار دهید. اگر رنگ آن طبیعی نباشد و فرضاً سیاه بزند گویای آن است که نیرنگی به شما زده می‌شود

از نظر ابراهیم کرمانی

عسل در خواب، غنیمت بود از مال‌ها و نیکی بود از کردارها، زیرا که در وی شفای دردها است و شهد روزی بسیار بود.روایت است که مردی به ابن سیرین گفت در خواب دیدم عسل را از جام گوهر می‌لیسیدم، گفت: از خدا بترس و یاد قرآن را برگردان که آن را فراموش کردی پس از آنکه خواندی و یادگرفتی.

تعبیر خواب عسل ابن سیرین

ابن سیرین، یکی از مشهورترین مفسران خواب در جهان اسلام، معتقد است که عسل در خواب نشانه‌های مختلفی دارد، از جمله:

  • ثروت و دارایی: عسل در خواب اغلب نشانه‌ی ثروت و دارایی است. اگر در خواب ببینید که عسل می‌خورید، به این معناست که به زودی به ثروت و دارایی دست خواهید یافت.
  • سلامتی و شفا: عسل همچنین نشانه‌ی سلامتی و شفا است. اگر در خواب ببینید که از عسل برای درمان بیماری خود استفاده می‌کنید، به این معناست که به زودی بهبود خواهید یافت.
  • عشق و محبت: عسل همچنین می‌تواند نشانه‌ی عشق و محبت باشد. اگر در خواب ببینید که با عسل غذا می‌خورید، به این معناست که به زودی به عشق و محبت دست خواهید یافت.

تعبیر و معنی خواب عسل

تعبیر خواب عسل بر اساس موضوع آن 

نان و عسل

اگر در خواب دیدید که در حال خوردن نان به همراه عسل بودید، رویای شما نشانگر رزق و روزی و برکت بسیار زیاد است. زندگی تان در نهایت فراوانی قرار خواهد گرفتف فراموش نکنید که لطف خداوند را سپاس گذار باشید.

خریدن عسل

اگر در خواب دیدید که در حال خریداری کردن عسل هستید، تعبیرش دارایی و ثروت بی نهایت است. با اراده و تلاش خود موفق می شوید که مشکلات و موانع را کنار بزنید و همچنین در حوزه مالی، به رفاه برسید.

خوردن عسل

اگر در خواب دیدید که در حال خوردن عسل بودید، رویای شما سمبل شادی و خوشحالی و ثروت و دارایی است. در آینده نزدیک مالی به زندگی شما وارد خواهد شد و باعث حل شدن پاره ای از مشکلات می شود. در پی آن از ته دل خوشحال می شوید و شادی خود را با اطرافیان تقسیم خواهید کرد.
برخی از تعبیرگران معتقدند که اگر فرد متأهلی چنین رویایی ببیند، نشان می دهد که شخص از وضعیت ارتباط جنسی و زناشویی خود رضایت نسبی دارد.

کندوی عسل

اگر در خواب کندوی عسل را مشاهده کردید، تعبیر رویای شما از یک تغییر اساسی و بزرگ خبر می دهد. حتی اگر به لحاظ روحی آماده این دگرگونی نیستید، مقاومت نکنید و به دست تقدیر بسپرید. اجازه دهید این تغییرات ایجاد شوند، زیرا نتایج مثبت و عالی در پی خواهند داشت.

فروختن عسل

اگر در خواب دیدید که خودتان در حال فروختن عسل هستید، به زودی از پس مشکلات سخت زندگی تان بر می آیید و موفق می شوید که به هدف تان دست پیدا کنید.

جمع کردن کندو عسل

اگر در خواب دیدید که در حال جمع کردن کندو های عسل هستید، این رویا نشان می دهد که شما در حال تلاش هستید تا در زندگی به عشق، علاقه، شادی و رضایت برسید. قطعا موفق خواهید شد.

موم عسل

موم عسل در عالم رویا، نمادی از عشق و دوست داشتن، لذت و شهوت جنسی و ازدواج و تعهد است

مطالب مرتبط

دیدن بچه در خواب چه تعبیری دارد؟

دعوا کردن در خواب چه مفهوم و تعبیری دارد؟

تعبیر خواب کامل مهمانی و دورهمی

نظرات