نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت:

تعجب طلافروشان بازار از صف وحشتناک و طولانی برای خرید طلا

تعجب طلافروشان بازار از صف وحشتناک و طولانی برای خرید طلا

در پی انتشار محتوای فضای مجازی درباره اینکه خرید هر مقدار طلا در روز 13 صفر خوش یمن است و به اصطلاح «شگون» دارد، روز گذشته شاهد صف طویل خرید طلا بودیم و بازار بسیار شلوغ بود.

به گزارش اول فارس  ، محمد کشتی‌آرای  با بیان اینکه دیروز در بازار طلا شاهد صف وحشتناک و طولانی مردم برای خرید طلا بودیم به ایلنا گفت: در پی انتشار محتوای فضای مجازی درباره اینکه خرید هر مقدار طلا در روز ۱۳ صفر خوش یمن است و به اصطلاح «شگون» دارد، روز گذشته شاهد صف طویل خرید طلا بودیم و بازار بسیار شلوغ بود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته مطلقا چنین چیزی در بازار طلا دیده نمی‌شد و این میزان تقاضا برای خرید طلا در روز ۱۳ صفر تنها به دلیل تاثیر محتوای فضای مجازی بر روی مردم است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: فارغ از اینکه این باور درست است یا غلط، این میزان اثرگذاری فضای مجازی بر روی رفتار و باور مردم قابل تامل است که چرا تبلیغات و محتوای فضای مجازی این گونه رفتار مردم را تغییر می‌دهد. این تقاضای قابل توجه برای خرید طلا در حالی بود که در سال‌های گذشته چنین رسم و رسومی را در بین مردم ندیده بودیم و باید بررسی شود چگونه فضای مجازی توانسته بر باورها و اعتقادات مردم چنین اثری بگذارد.

کشتی‌آرای افزود: عمده خریدها هم برای طلاهای یک گرم و کمتر از یک گرم بود.

وی با بیان اینکه روز گذشته دیدن صف بستن مردم برای خرید طلا بسیار تعجب آور بود، گفت: معتقدم این اقدام و این رویه یک مبارزه دینی است و هر تشکیلاتی که با هر نیتی با انتشار این محتوا در فضای مجازی و شبکه اجتماعی که در روز ۱۳ صفر باید یک تکه طلا خریداری کرد، می‌تواند در حوزه‌های دیگر هم چنین اثری را بر باور مردم بگذارد .

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: همین اقدام مردم و باور جدید باعث شد روز گذشته سکه ۷۵۰ هزار تومان و هر گرم طلا ۱۰۰ هزار تومان گران شود در حالیکه نرخ ارز و انس جهانی تغییری نکرده بود.

مطالب مرتبط

فروش طلای خارجی و فاقد استاندارد ممنوع است

ممنوعیت خرید و فروش ملک و مسکن با سکه، طلا و ارز

۹ روش موثر برای برق انداختن طلا در خانه

نظرات