چاپ کد خبر: 75410
30 بهمن 1400

تعداد باغشهری های مجاز و غیر مجاز در شیراز و آخرین وضعیت حقوقی آنان

زمین خواران با هدف سودجویی های کلان با ایجاد باغشهر ها و قطعه بندی اراضی کشاورزی، اراضی مذکور را از چرخه تولید خارج و به چرخه تجارت وارد نموده و آب و دیگر نهاده هایی که می توانست صرف تولید محصولات کشاورزی برای تامین امنیت غذایی مردم شود صرف اموری می گردد که فقط جنبه تفریحی برای پایان هفته دارد.

خبرگزاری فارس/شیراز: بررسی پدیده باغ شهرها از ابتدای شکل گیری تا امروز، نشان میدهد این بناها، چیزی جز  هزینه نبوده است.غایت ساخت این سکونتگاه ها اگر مورد بررسی قرارگیرد، آنچه دیده میشود این است که افراد متمول چنین تفرجگاه های شخصی می سازند و در نهایت در طول سال چند بار مورد استفاده قرار می گیرد.

از سوی دیگر آغاز بنای این سکونتگاه‌ها با تاراج دو سرمایه اصلی و عمومی یعنی آب و زمین همراه بود، زمین‌های کشاورزی جهت ایجاد تفریح‌گاه‌های لاکچری برای متمولین تغییر کاربری داده شد و منابع آبی زیر زمینی و یا رو زمینی مثل رودها و چشمه سارها به یغما رفت که نمونه آن را در رود قره آغاج و چشمه های منطقه سیاخ دارنگون می توان دید.

در کنار آن عدم رعایت فرهنگ و شئونات دینی و تبدیل شدن برخی از این تفرجگاه های به محلی برای تفریحات و فعالیت‌ها ناهنجار و ناصواب سبب شد باغ شهرها به یکی از معضلات عمده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه تبدیل شود و هزینه های بسیار سنگینی در این همه این زمینه ها بر جامعه تحمیل کند.

آمار دقیقی از تعداد باغ شهرهای استان فارس در دسترس عموم قرار ندارد، اما به گفته نماینده وقت شیراز در سال ۹۷، تنها در حریم شهر شیراز ۱۲۰ هزار باغ شهر وجود داشته است.

مجید اختری رئیس وقت جهاد کشاورزی استان فارس نیز در سال ۹۵ گفت: حتی یک قطعه باغشهر مجاز در شیراز وجود ندارد، تمامی باغشهرهای شیراز غیرمجاز هستند و هیچ قطعه باغی تحت عنوان باغشهر به صورت مجاز در شیراز نداریم.

وی بیان داشت: متاسفانه سودجویان در شیراز بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی که بخش عمده ای از آن، اراضی مرغوب و درجه یک بوده را از تولید خارج کرده و آن را فدای نیت سودجویانه خود نموده اند.

تفکیک و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی مصداق اقدام مجرمانه

در همین زمینه همچنین سید مصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب استان فارس، در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس  با بیان اینکه پدیده مخرب زمین خواری از طریق تغییر کاربری و  تصرف غیرقانونی اراضی در چند دهه  اخیر به یکی از چالش های اساسی اقتصادی تبدیل شده است، گفت: بی شک تفکیک و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و ایجاد باغ شهر در آن، تهدیدی جدی علیه منابع آب و خاک محسوب شده و مطابق با بیان صریح قانون اقدامی مجرمانه می باشد.


این مطلب را هم بخوانید:

فال حافظ امروز ۳ اسفند با تفسیر و تعبیر دقیق


وی افزود: زمین خواران با هدف سودجویی های کلان با ایجاد باغشهر ها و قطعه بندی اراضی کشاورزی، اراضی مذکور را از چرخه تولید خارج و به چرخه تجارت وارد نموده و آب و دیگر نهاده هایی که می توانست  صرف تولید محصولات کشاورزی برای تامین امنیت غذایی مردم شود صرف اموری می گردد که فقط جنبه تفریحی برای پایان هفته داشته و بعضاً شاهد استفاده هایی خارج از عرف و خلاف موازین شرعی نیز از باغ شهرها می باشیم.

مردم متضرران اصلی

بحرینی با ذکر این نکته که افراد سودجو اراضی کشاورزی مناطق خوش آب و هوا را به بهای اندک از کشاورزان خریداری و با تفکیک و قطعه بندی آن به بهایی گزاف به مردم می فروشند، گفت: متاسفانه متضرر اصلی مردمی هستند که نسنجیده اقدام به خرید و احداث بنا در اراضی مذکور می نمایند.

دادستان مرکز فارس تأکید کرد: حفاظت و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی و برخورد با افراد سودجو در حوزه اراضی جزو اولویت های اصلی دادستانی مرکز استان قرار داشته و با جدیت هم در حال پیگیری هستیم و تاکید بر تشدید اقدامات پیشگیرانه است.

وی ادامه داد: پرونده های متعددی هم در این زمینه علیه افرادی که به صورت غیرقانونی اقدام به تغییرکاربری غیر مجاز نموده و یا مدیرانی که زمینه تخریب و تصرف اراضی را فراهم نموده، تشکیل شده است.

بازگشت ۳۰۰ هکتار اراضی زراعی به حالت سابق در سال جاری

بحرینی تصریح کرد: متولی صیانت از اراضی ملی ادارات کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی استان می باشد. همچنین وظیفه پیشگیری و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغات مطابق قانون بر عهده ی جهاد کشاورزی و مشخصاً امور اراضی است و به موجب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، قانون این اختیار را به دستگاه متولی داده که نسبت به تخریب و قلع و قمع تغییر کاربری های غیرمجاز راساً اقدام کنند.

وی اضافه کرد: هر کجا هم که نیاز به حمایت و همراهی مرجع قضایی داشته باشند، دادستانی حتما همکاری می‌کند کما اینکه در ۱۰ ماهه اول سال جاری با همکاری ادارات متولی بیش از سیصد هکتار اراضی زراعی که تغییر کاربری غیر مجاز یافته بود، به حالت اولیه بازگشت.

تأکید بر پیشگیری

این مقام عالی قضایی خاطرنشان کرد: اما اقدام مقابله ای زمان بر است و هزینه زیادی دارد همچنین تنش های متعددی در این زمینه در شرایط نابسامان اقتصادی برای مردم ایجاد می‌کند. بنابراین، اولین و موثرترین راهکار را راهکار پیشگیری قرار دادیم لذا دستگاه قضایی استان نسبت به تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی با هدف انجام هماهنگی لازم در جهت اجرای قانون و وظایف ذاتی دستگاه های متولی اقدام نمود.

بحرینی به مهمترین  اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته اشاره کرد و گفت:  تصویب ایجاد حداقـل هشت پایگاه نـظارت و پیشگیری تغییرکاربری غیر مجـاز اطراف شهر شیراز و صدرا   که تا کنون ۳ پایگاه در دشت ارژن، اطراف شهر صدرا و در حوزه مرکزی ایجاد شده و به صورت لحظه ای تخلفات رصد شده و جلوگیری می گردد.

ارائه انشعاب به باغشهرها  ممنوع است

وی از جمله اقدامات پیشگیرانه دیگر را جلوگیری از ارائه خدمات به مستحدثات غیرمجاز برشمرد و گفت: متاسفانه شاهد بودیم که تغییر کاربری غیرمجاز  به صورت گسترده صورت گرفته و خدمات آب، برق و گاز هم در اختیار آنها قرار می‌گرفت که این امر به هیچ عنوان قابل پذیرش نبود لذا در شورای حفظ حقوق بیت المال مصوب گردید که ارائه خدمات توسط دستگاه های خدمات رسان به تغییر کاربری های غیرمجاز ممنوع می باشد.

دادستان عمومی و انقلاب استان فارس تأکید کرد: طی یکسال گذشته حتی یک مورد هم ارائه انشعاب به مستحدثات غیرمجاز نداشتیم، مجدداً تاکید می شود اگر یک انشعاب طی یک سال گذشته در اختیار باغ شهر قرار گرفته به فوریت به دادستانی گزارش داده شود تا هم از مسئول مربوطه بخواهیم جوابگو باشد و هم از این اقدام خلاف قانون جلوگیری شود.

ماشین آلاتی که در ساخت باغ شهرها فعالیت کنند توقیف خواهند شد

وی افزود: از دیگر اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته می توان به صدور دستور توقیف ماشین آلات و ادواتی که مبادرت به تسطیح، تفکیک و تغییرکاربری غیر مجاز  اراضی زراعی می کنند، حتی تانکرهای آب رسانی که نسبت به تامین آب باغ شهر اقدام می کنند و پلمپ مشاورین املاکی که به صورت غیر قانونی با ارائه ی نقشه تفکیکی اقدام به خرید و فروش اراضی زراعی زیر حد نصاب قانونی می نمایند اشاره نمود.

تشکیل ۱۸۰۰ پرونده قضایی برای با موضوع تغییر کاربری زمین

این مقام عالی قضایی گفت: مجموعاً در استان فارس طی ده ماهه امسال بالغ بر ۱۶۰۰ هکتار رفع تصرف از اراضی ملی، منابع طبیعی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی و همچنین آزاد سازی حریم رودخانه صورت پذیرفته است.۱۸۰۰ فقره پرونده در مراجع قضایی استان با موضوع تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری غیرمجاز تشکیل شده که در یک پرونده تغییر کاربری غیرمجاز مازاد بر ۱۶۰۰میلیارد تومان مجازات مالی تعیین شده است.

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده های اراضی

بحرینی ادامه داد: در حوزه دادسرا، دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر نیز شعب ویژه رسیدگی به پرونده های اراضی اختصاص یافته که این شعب ویژه به صورت قاطعانه و بدون اغماض و در کمترین زمان پرونده ها را مورد رسیدگی قرار می دهند و خوشبختانه تعدادی از این پرونده ها منجر به صدور نتیجه شده است.

شمول زمان به معنای مجوز نیست

وی تصریح کرد: برخی پرونده ها متشکله در این خصوص مشمول مرور زمان شده لیکن تاکید می گردد شمول زمان به معنای صدور مجوز نیست و امکان قلع و قمع بنا وجود دارد و جهاد کشاورزی می بایست از طریق دادخواست حقوقی قلع و قمع بنا و مستحدثات غیرمجاز را پیگیری نماید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سعید اسدالهی سه شنبه , ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۴۳

من بعنوان یک کارمند دار و ندارم رو گذاشتم و یک قطعه باغ در مجموعه فلاحت در فراغت سیاخ خریدم و مجبور شدم با توجه به نبود برق و گاز و حتی آب درست و مرتب در اینجا با پنج فرزند زندگی کنم ، زمینم سند داره مجوز داره و بر اساس این که مجوز از دولت داشته خریدم ،اگز قرار باشه تخریب کنید باید من و خانوادم رو هم در همون جا دفن کنید . چرا همیشه بجای کمک و ارائه ی تسهیلات به ۴کر آواره کردن مردم هستید چرا باید همیشه با ترس زندگی کنیم . این بود امنیت و آرامشی که امام خمینی قول داده بود این بود مقام انسانیت.

سعید اسدالهی سه شنبه , ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۴۱

من بعنوان یک کارمند دار و ندارم رو گذاشتم و یک قطعه باغ در مجموعه فلاحت در فراغت سیاخ خریدم و مجبور شدم با توجه به نبود برق و گاز و حتی آب درست و مرتب در اینجا با پنج فرزند زندگی کنم ، زمینم سند داره مجوز داره و بر اساس این که مجوز از دولت داشته خریدم ،اگز قرار باشه تخریب کنید باید من و خانوادم رو هم در همون جا دفن کنید . چرا همیشه بجای کمک و ارائه ی تسهیلات به ۴کر آواره کردن مردم هستید چرا باید همیشه با ترس زندگی کنیم . این بود امنیت و آرامشی که امام خمینی قول داده بود این بود مقام انسانیت.

خادم دوشنبه , ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲:۳۲

گاری بیل کلنگ ما را بردن رفتیم بگیریم. تا اقایون خودشون بردن یا فروختن یا در باغ شهری خودشان استفاده می کنند

سلطانی دوشنبه , ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲

کشاورزی آب میخواد کود میخواد وقتی دولت تکنولوژی ساده بارور کردن ابرها رو نداره و یا اینکه با نزدیکی خلیج فارس به استان فارس شیرین کن آب ندارد و حتی آب استان بوشهر را فارس تامین میکند باعث خشکی است نه باغشهری ها برادر

شهدا دوشنبه , ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹

چرا با اندک مال مردم بازی میکنید؟باغشهری در شیراز هست که ۲۰ سال سابقه داره در کهمره خان زنیان.چرا بجای اینکه بسازید خراب میکنید؟یا از اول اجازه ساخت و ساز نمیدادید یا حالا هم سنگ اندازی برای آنها نکنید.بفکر قوانینی باشید که از همین باغشهری ها برای دولت درآمد داشته باشد با اعطاء تسهیلات نه اینکه خراب کنید خانه و کاشانه مردم را…‌

آرمین دوشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۲۴

خیلی از این زمینها رو به مردم در قالب طرح فلاحت در فراغت فروختند و کسی هم جرات نمیکرد بپرسد چرا زمینهای منابع ملی رو و زیستگاه حیوانات و گیاهان رو دارید از بین میبرید و امروز که متوجه این اشتباهات شده میخواهند اقدام کنند اما خیلی دیر شده.

ناشناس یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶

سلام.
راه دور نرو همین الان بالاتر از پلیس را ه شیراز_سپیدان روبروی کلستان همه زمین هایی که کشت انگور بود.تکه تکه کردن دارند باغ شهری می کنند.
برو جلو آن را بگیر.

م یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹

خراب کنید به …

ناشناس یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸

من حدود دو سال هست زمینی که در اختیار داشتم مجوز گلخانه گرفتم ولی در این مدت ۲ سال هیچ حمایتی از طرف جهاد کشاورزی نشده ، حتی تسهیلات هم که قول داده بودن ، ندادن، اگر به همین صورت پیش بره ، منم مجبور میشم گلخانه را زمین بزنم و تبدیل به باغشهری کنم

حمیدرضا قاسمی یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴

با سلام خدمت عزیزان
با توجه به شرایط اقتصادی که وجود آمده من ورشکست شدم وبا خانوادم مجبور شدیم در همین باغ ها زندگی کنیم مسئولان عزیز که چه از لحاظ امنیت شغلی و حقوق در رفاه کامل هستند از مردم خبر ندارند

میترا یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

مردم بدبخت این تکه زمین ها رو به امید سرمایه روز کوری پیری خریدن اینم خراب کنید. خوب تا امروز خواب بودید یا ناهار میخوردین. بعدم همین چهار تا درختم آب نداره کشاورزی آب میخواد. دوتا بیچاره دارن روش نون میخورن. بنا و راننده و نگهبان و … دارن نون نیخورن نون همه رو ببرین بکنید سیب و گوجه و خیار بفرستید برای…. های … خور بخورن سرتونو ببرن….انار کوهمره بهترین اناره که همش صادر میشه باغدار میگفت بدرد نخورش میاد تو شیراز. برید جلو صادرات دام و محصولات کشاورزی تولیدی رو بگیرید. جلو قاچاق خاکمون به دبی رو بگیرید. میخواید ما رو بکنید بیرون….

عل یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

با سلام. اولین کاری که دادگستری باید بکنه زمین‌های متعدد باغشهر خودش هست که… توانسته تمام مجوزها را بگیره. دادستان محترم حالا که عزم شما جدی هست لطفا از زیرمجموعه خودتون شروع کنید

شهروند یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

افسوس که این مزرعه راآب گرفته….دهقان مصیبت زده راخواب گرفته…..یکی میادمجوزساخت میده،یکی میادمجوزتخریب میده،دعواهاولجبازیشون هم گریبان مردم رامیگیرد.

ناشناس یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

شهرستان جهرم هم کمتر از شیراز نیست

ناشناس یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

این بنای باغ شهری اطراف شیراز رو جناب .. گذاشتن حالا ک مردم بیست ساله هزینه کردن تمام ارگانها هم از قبلش تامین شدن یادتون افتاده چرا اطراف حسینی الهاشمی ی سر نمی‌زنید ک…داره شبانه روز کوه دراک رو ب برج و ساختمون تبدیل میکنه

ناشناس یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

این همه ساخت و ساز توی حسینی الهاشمی را نمی بینید

احد یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

آب و برق و گاز باغ شهر ی ها را قطع کنند ،این نهاده ها برای کشاورزی و دامپروری است

محمد یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

باسلام
چطور روسری یک نفر کنار برود میلیونها مسول می‌بینند نظر میدهند
چطور یک زمین تفکیک میشه
اب
برق
گاز
ساخت وساز
چندین ملک انجام میشه
سند هم میگیره
کسی نمیبینه؟

ناشناس یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

زمینهای منابع طبیعی روستاهای فارس راتبدیل کردندبه زمین کشاورزی رسیدگی نمیکنندباقلدری گرفته اندچراگاه بودقبلارسیدگی شودتشکردامنه کوهاکوه شاهنشین فیروزآبادفارس

سید علی حسینی یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

سلام جناب …. عزیز شما با همین کارها مدیرکل میشوید.ناراحت تلاش..این باغ شهرهای برای…. هم نون داشته..

ع،ف یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

طراحی واجرای محوطه سازی،ابنما،اعم کارهای بنایی
۰۹۱۷—-۲۶۳

روح الله.... یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

فقط و فقط شده‌اند محل .. و ..

مهدی یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۴۴

سلام بله اگر ۲۹۵۰مترشو بدید به دولت، چرا که نشه ، ۵۰متر هم برای فضای سبز حتما، عزیزم فکر نکنم حتما باید در رأس کار باشی

محمد یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۶

سلام ‌بنده یه قطعه زمین کشاورزی به مساحت ۳۰۰۰متردرشهرک ماه فیروزان به امیدتغیرکاربری ازکشاورزی به مسکونی خریداری کردم.امکان تغیرهست .ممنون میشم راهنمائی کنید.

اسلام یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۵۹

زمینی که نه آب داره نه رطوبت چه جوری میتونه در تولید کشاورزی سهم داشته باشه
اگه راست میگین فکر مایحتاج مردمین جلوی صادرات کور کورانه محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه مخصوصا کشورهای عربی رو بگیرین که خودش ضربه مهلکی به منابع آبی کشوره

جهانبخش زمانی یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۳۴

آیا هنگام که زمین کشاورزی به باغ تبدیل می شود کس نبود که جلو گیری کن

رحیم یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۳۰

با سلام. پدیده باغ شهری از چند سال گذشته و توسط اشخاص با نفوذی مثل مرحوم حجت‌الاسلام ح پایه گذاری شد و در منطقه سیاخ دارنگون تعداد زیادی احداث شد و تعداد زیادی چاه عمیق زده شد و حتی رود قره آغاج هم فدای این مجموعه شد.حالا کشاورزی که همه تبعات تحریم ها باعث شده که عملا ورشکست شده با تاوان بده.وقتی به اداره آب شیراز مراجعه کنید می بینید که تمدید پروانه چاه کشاورزی مشروط به نصب کنتور هوشمنده شده.
گنه کرد در بلخ آهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری

مجتبی یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۱۹

باعرض سلام یه سری هم به شهر صدرا بزنید.تو این شرایط کمبود برق وآب کوه خواری ویلاسازی به طور چشمگیری چند برابر شده .بد نیست که مسولین محترم از کوه های اطراف بلوار زاگرس صدرا هم بازدید کنند‌

مجتبی یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۱۴

سلام توقرچمن دارندچاه قاچاقی میزنند.زمین کشاورزی صاف عالی روقطعه بندی میکنه میفروشند.هم آب دارندهم برق

حافظ یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۱۱

ریشه این وضع به خود نهادها حکومتی برمی‌گردد وهر کس مسؤلیت رابرگردن قبلی می اندازد دیگه کارازکار گذشته باید فکر چاه‌ها غیر مجاز درهمین باغشهرها بود وهمینطور باغچه های که از حدخود فراتر رفته وجلوه نازیبایی به شیراز دادند دردستورکار قرار بگیرد

ناشناس یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۵۴

یعنی چی غیر مجاز وقتی شهرداری مجوز داده چی غیرمجازه‌ پول مردم‌که زیادی نکرده

علیرضا یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۴۴

همین باغشهرها هزاران شغل تولید کردن برا مردم از کارگر و بنا گرفته تا لوله فروش و ….هزاران شغل دیگه همین باغشهرها هرکدوم یه خانواده به عنوان نگهبان توش زندگی میکنن و کار همین باغشهرها امید و زندگی یه عده هست بعدم آب کجا بود ک کشاورزی کنن شما فقط برا تخریب زرنگ هستین کدوم باغ خراب شده به حالت اولش برگشته تخریب ک بشه دیگه نمیشه کشاورزی کرد توش جنبه مثبت زیاد داره ولی کسی نمیبینه

رضا یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۱۶

سلام چه خوب بود که در ابتدا تکلیف باغشهرهای فاز یک ،دو سه تعاونی مسکن دادگستری در فاز دو صدرا روی کوه وبر بلوار صدرا مشخص میشود که در عرض سه سال انشعابات آب ،برق و پروانه ساختمانی گرفتند وهم اکنون فاز یک هر قطعه پنج میلیارد فروش میرود.

حسین یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۵:۳۰

مسئولین محترم تا الان کجا خواب تشریف داشتید این باغشهریها یک شبه ساخته نشده از اول میخاستید نگذارید سند بدهند مردم که اطلاع ندارند کسانی که از اول سند داده اند مقصر هستند

ناشناس یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۴۲

با سلام
زمین های که جهاد کشاورزی به کارمندان خودش واگذاری کرده جهت باغشهر در جاده شیراز به شهر جدید صدرا به نام مجموعه قصر سبز که آب و برق و حتی گاز و مجوز ساخت هم برای خودشان صادر کردند که هر ویلا بالای ۱۰ ملیارد خرید و فروش می شود حالا خودتان بخوانید حدیث مفصل از این مجمل و همچنین دادگستری

ناشناس یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰:۳۶

لطف کنید یه کم جوانب مثبت این باغشهرها رو هم بنویسید
ببینید چند نفر از همین باغشهرها دارن امرار معاش میکنن
.
واینکه جهادکشاورزی هیچ حمایتی از کشاورزان نمیکنه
اگه کشاورزان یه کم حمایت میشدن مطمئن باشید هیچ کسی زمینشو نمیفروخت

مهرزاد شنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳

با سلام غیر از ساخت و ساز غیر مجاز شده محل … … مخصوصا شهرک صدرا که شبی ۵ میلیون اجاره داده میشه

باهر شنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸

تمام اداراتی که خدمات اب و برق و گاز و سند رسمی و کدپستی و …..به باغ شهرها داده اند خودشان در ان باغ شهرها سهم دارند و من چند بار برای خرید این ساختمانهایی که دراین باغ شهرها اعلام فروش کرده بودند به بنگاههای معاملاتی که دربرخی از همین باغ شهرها هست مراجعه کرده ام برایم مشخص شد که از ادارات شهرستان شیراز بوده اند و هرکدامشان هم از اهالی استانهای دیگر بودند که به شیراز منتقل شده بودند و یا از شیراز به استاتهای دیگر رفته بودند.

آخرین اخبار