چاپ کد خبر: 45992
3 اسفند 1399

جزئیات بهره برداری از تقاطع غیر همسطح دکتر خدادوست شیراز ” چپگرد صدرا “

  چپگرد صدرا 3 new

به گزارش اول فارس ، دکتر نواب قائدی عضو شورای شهر شیراز در خصوص ضرورت اجرای پروژه بزرگ چپگرد صدرا به شیراز گفت: با توجه به گره ترافیکی موجود در خروجی شهر صدرا به علت تداخل ترافیکی با دوربرگردان شهرک گلستان و ورودی مجتمع خلیج فارس، در سال ۱۳۹۷ پروژه تقاطع غیر همسطح دکتر علی اصغر خدادوست جهت اجرا مد نظر قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز افزود: این پروژه از منظر ترافیکی باعث برقراری ارتباط شریانی ترافیک از سمت شهر صدرا به شیراز و حذف تداخل ترافیک در محدوده تقاطع موجود می باشد.

دکتر نواب قائدی گفت:  شاید اجرای پروژه دکتر خدادوست به ظاهر ساده به نظر برسد، اما وجود موانعی چون تاسیسات فیبر نوری ، لوله های گاز به طول ۲۵۰ متر در مسیر اجرای این پروژه، جابجایی شبکه برق به طول تقریبی ۱۵۰۰ متر، تامین روشنایی ورودی و خروجی شهر صدرا به طول ۸۰۰ متر، جابجایی درختان حول محوریت کل پروژه، قرار گیری در مسیر پرتردد و ورودی شهر و لزوم همزمان جریان ترافیک و اجرای پروژه باعث شده بود تا احداث این تقاطع حتی از اجرای یک تقاطع سه سطحی هم سخت تر باشد.
مبلغ کل هزینه تمام شده پروژه تقاطع دکتر خدادوست حدود ۶۵ میلیارد تومان بود است که شامل هزینه هایی چون، هزینه عملیات اجرایی، جابجایی تاسیسات، طرحهای ترافیکی، روشنایی، فضای سبز، نورپردازی، خدمات مهندسی و نظارت و … می باشد.

چپگرد صدرا 1 new

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در خصویات وضعیت فنی این پروژه چنین گفت: از جمله مشخصات فنی این پروژه به شرح ذیل است:نوع سازه پروژه از نوع دال پیش تنیده مجوف می باشد، طول عرشه پروژه ۶۰۰ متر، مساحت عرشه ۶۹۰۰ متر مربع، تعداد شمع ۸۴ حلقه، عرض عرشه ۱۱ و نیم متر، تعداد پایه ۱۲ عدد، طول رمپ ۲۴۰ متر، حفاری ۸۴ حلقه شمع ۱۹۶۸ متر، بتن ریزی ۱۲ هزار متر مکعب، قالب بندی ۲۷ هزار متر مربع، آرماتور بندی ۱۶۰۰ تن، کابل و متعلقات ۱۵۸ تن، خاکریزی ۱۱۳۰۰ متر مکعب و آسفالت پروژه ۲۵ هزار متر مربع.

دکتر خدادوست

عضو شورای شهر شیراز در خصوص نامگذاری این تقاطع گفت: به هر حال دکتر علی اصغر خدادوست از چشم‌پزشکان نامدار و شهیر ایرانی در عرصه بین‌المللی بود که در چندین بیمارستان جهان معروف به عمل و پژوهش در مورد مشکلات قرنیه چشم می‌پرداخت و شورای اسلامی شهر شیراز به دلیل دستاوردهای چشمگیر و ارزشمند این پزشک مطرح و نامی کشور، به افتخارش یکی از پروژه های مهم این شهر را، به نام این استاد همیشه جاویدان نامگذاری کرد تا یاد و نام او و دستاوردها و زحماتش تا همیشه در اذهان عمومی زنده باقی بماند.

نواب قائدی در خصوص زمان افتتاح و بهره برداری از این تقاطع غیر همسطح گفت: انشاالله این پروژه تا نیمه اسفند امسال افتتاح و تقدیم شهروندان عزیز کلانشهر شیراز و شهر صدرا خواهد شد.

چپگرد صدرا 2 new

دکتر قائدی در خصوص اجرای پروژه های عمرانی متعدد در شهر شیراز چنین گفت:همه شما عزیزان شاهد هستید که به رغم شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور، شورای پنجم و شهرداری تلاش کردند تا ضمن به سرانجام رساندن پروژه های ناتمام عمرانی، پروژه های متعدد دیگری را در جای جای شهر به اجرا درآورند که تمامی این پروژه ها بر اساس نیاز شهر و با هدف توسعه و پیشرفت شهر و رفاه شهروندان در حال اجرا هستند. به هر شکل در این شرایط سخت اقتصادی که همه برآن اذعان دارند، پروژه هایی در دست اجراست که ارزش آنها و عملکرد آنها در شهر کاملا مشهود خواهد بود که پروژه تقاطع غیر همسطح دکتر خدادوست نیز از این دست پروژه ها می باشد.علاوه بر این پروژه، پروژه های تاثیرگذار و شاخص دیگری نیز در سطح کلانشهر شیراز در حال اجرا هستند که این پروژه ها نیز در راستای توسعه شهری و تکمیل زیرساختها می باشند .

نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز  در پایان اظهار داشت: در پایان لازم می دانم از تلاش شبانه روزی و بی وقفه پرسنل خدوم شهرداری خصوصا سازمان عمران شهرداری شیراز در اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح دکتر خدادوست تقدیر و تشکر داشته باشم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار