تقاطع غیر همسطح شهدای انقلاب(جوادیه) به بهره برداری رسید/افتتاح ایستگاه نوزدهم قطار شهری شیراز

به گزارش اول فارس، تقاطع غیر همسطح شهدای انقلاب با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در شیراز افتتاح شد.حیدر اسکندپور شهردار شیراز در حاشیه بهره برداری از این پروژه، گفت: تقاطع غیر همسطح شهدای انقلاب (جوادیه) به طول ۶ کیلومتر و با هزینه اجرا و تملک ۶۰ میلیارد تومان در راستای تکمیل بزرگراه کوهسار مهدی […]

9412334 170به گزارش اول فارس، تقاطع غیر همسطح شهدای انقلاب با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در شیراز افتتاح شد.حیدر اسکندپور شهردار شیراز در حاشیه بهره برداری از این پروژه، گفت: تقاطع غیر همسطح شهدای انقلاب (جوادیه) به طول ۶ کیلومتر و با هزینه اجرا و تملک ۶۰ میلیارد تومان در راستای تکمیل بزرگراه کوهسار مهدی عج و رینگ پیرامونی شهر شیراز انجام شده است.وی افزود: در پروژه تقاطع غیرهمسطح جوادیه بیش از یک هزار و ۴۶۸ تن آرماتوربندی، ۵۹ هزار متر مربع آسفالت، ۴۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع قالب بندی، ۲۱ هزار و ۸۰۰ مترمکعب بتن ریزی و بالغ بر ۶۳ هزار مترمربع عملیات زیرسازی، ۱۵۷ هزار مترمکعب خاکریزی، ۳۰ هزار مترمکعب پی کنی و خاکبرداری و ۲۸۱ تن گاردریل انجام شده است.اسکندپور ادامه داد: همچنین با احداث این پروژه در حدود ۴ هکتار درختکاری به فضای سبز شهری کلانشهر شیراز افزوده شده است.

تقاطع غیر همسطح شهدای انقلاب واقع در جوادیه شیراز که در آن آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا به کار رفته است، نقش مهمی در توزیع ترافیک در جاده‌های شمال غربی شیراز به ویژه بزرگراه‌های کمربندی و بلوار‌های آیت الله محلاتی، دکتر حسابی و صنایع دارد.

همچنینبا حضور معاون اول رئیس‌جمهور، ایستگاه نوزدهم قطار شهری شیراز (میدان امام حسین) به بهره برداری رسید.

به گزارش اول فارس همچنین  مرادی مدیر عامل حمل و نقل ریلی شیراز با بیان اینکه ایستگاه میدان امام حسین با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت سه سطحی ساخته شده است، گفت: این ایستگاه در مرکز شهر شیراز واقع شده و محل اتصال خط یک و دو مترو است که نقش بسزایی در کاهش بار ترافیکی دارد.

وی افزود: با اضافه شدن ایستگاه میدان امام حسین ۱۰ درصد به ظرفیت جابجایی مسافر در خط یک مترو اضافه می‌شود.

مرادی ادامه داد: این ایستگاه با حدود ۳۰ هزار متر مربع زیر بنا و ۹۱ میلیارد تومان هزینه اجرا و تملک یک ایستگاه تبادلی و محل تلاقی خط یک و خط دو قطارشهری شیراز محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: این ایستگاه با ۳۰ متر عمق یکی از عمیق‌ترین ایستگاه‌های متروی شیراز است که در ۳ طبقه و به صورت سکو جزیره‌ای احداث شده و دارای ۶ مسیر ورودی و خروجی است.

مرادی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌ها مقرر شده بود ایستگاه خط یک قطارشهری میدان امام حسین (ع) در هفته دولت سال ۹۸ به بهره برداری برسد، اما با توجه به موقعیت مهم این ایستگاه و قرارگیری آن در یکی از میادین مرکزی شیراز (میدان ستاد)، عملیات عمرانی این پروژه سرعت گرفت و به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

مدیر عامل حمل و نقل ریلی شیراز تصریح کرد: عملیات عمرانی ایستگاه مترو امام حسین (ع) به عنوان محور متصل کننده خط یک و دو متروی شیراز و در مجاورت آب‌های زیر زمینی سخت و پیچیده بود و با بهره‌برداری از این ایستگاه تردد مسافر و ترافیک در محور کریمخان زند و انقلاب کاهش می‌یابد.

گفتنی است عملیات اجرایی ساخت خط سه مترو شیراز از تقاطع بصیرت در میدان معالی آباد تا شهرک صدرا نیز به طول ۱۲ کیلومتر با ۸ ایستگاه با حضور اسحاق جهانگیری آغاز می‌شود.

مطالب مرتبط

نظرات