معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع اصحاب رسانه:

تقویت زیرساخت های حوزه بهداشت فارس با افتتاح ۷۸ بهداشتی جدید در ۳ سال گذشته

تقویت زیرساخت های حوزه بهداشت فارس با افتتاح ۷۸ بهداشتی جدید در ۳ سال گذشته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دولت و قدردانی از همراهی اصحاب رسانه در آگاهی رسانی به مردم، به بیان برخی از دستاوردهای حوزه معاونت بهداشت پرداخت.

به گزارش اول فارس ،  روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان زاده» در این نشست خبری که صبح امروز با حضور رئیس دانشگاه و جمعی از اعضای هیات رئیسه برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت برنامه های ژنتیک اجتماعی و بیماری های متابولیک ارثی در تامین سلامت جامعه گفت: با تلاش های انجام شده، پوشش غربالگری نوزادان استان فارس در هفته نخست تولد برای ۲۳ بیماری متابولیک ارثی، به میزان ۱۰۰ درصدی رسیده است.
او در مورد وضعیت بیماری سالک و شیوع این بیماری توضیح داد: با پیگیری های انجام شده در سال گذشته، تمامی شهرستان های استان فارس به مرکز تشخیص و درمان سالک مجهز و تمامی بیماران مبتلا سالک به صورت رایگان درمان می شوند؛ همچنین با انجام اقدامات کنترلی در سال ۱۴۰۲، تعداد موارد مثبت شده این بیماری ۶۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است.
دکتر رضاییان زاده با اعلام اینکه طی سه سال گذشته، ۷۸ واحد بهداشتی به چرخه ارائه خدمات سلامت استان اضافه شد، به اهمیت ارائه خدمات سلامت در نقاط دورافتاده استان اشاره کرد و افزود: همچنین در همین راستا، ۲۷۷ بهورز برای ارائه خدمت در مناطق روستایی و ۱۷ بهورز برای خدمت رسانی در مناطق عشایری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به کارگیری شدند.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با بیان اهمیت تقویت زیرساخت های حوزه بهداشت در مناطق محروم و کم برخوردار، ۱۴۰ دستگاه موتورسیکلت به بهورزان مناطق صعب‌العبور استان تحویل داده شد.
او در ادامه از موفقیت در کسب عنوان دستگاه برتر در روز ملی جمعیت از استانداری فارس و کسب رتبه دوم کشوری در حیطه جوانی جمعیت و تشکیل مستمر قرارگاه و کمیته‌های جوانی جمعیت در مجموعه سلامت استان خبر داد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره کسب رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه سلامت مادران در سال ۱۴۰۲ ادامه داد: در زمینه مراقبت‌های دوران بارداری، مراقبت و شناسایی دیابت و فشار خون و همچنین غربالگری سرطان های شایع نیز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز رتبه‌های برتر کشور را از آن خود کرده است.
او با بیان اینکه پوشش شنوایی سنجی نوزادان نیز با پوشش نزدیک به ۱۰۰ درصد در هفته نخست تولد در استان انجام می‌شود، افزود: در صورتی که نوزادی دچار اختلال شنوایی باشد، در سه ماهه نخست تولد تشخیص داده می‌شود و برای کاشت حلزون در نوبت قرار می‌گیرد و کاشت حلزون شنوایی به صورت رایگان برای نوزاد انجام می‌شود.
این نشست صبح امروز، در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با تقدیر از اصحاب رسانه استان، برگزار شد.

مطالب مرتبط

راه اندازی داروخانه ویژه دانشگاه در فضای فیزیکی جدید و بهبود دسترسی به داروهای خاص

برتری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارزیابی شاخص های دسترسی و عملکرد بیمارستانی نسبت به میانگین کشوری

۸۱ پروژه سلامت محور به مناسبت هفته دولت در فارس به بهره برداری می رسد

نظرات