خبر استان فارس

تمدید زمان ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت مدارس نمونه دولتی استان فارس

ثبت نام دانش آموزان دوره دوم متوسطه متقاضی تحصیل در پایه‌های میانی مدارس نمونه دولتی تا نیمه مرداد ادامه دارد.

به گزارش اول فارس، علیرضا شجاعی پور گفت:دانش آموزان دوره دوم متوسطه نظری که قصد ادامه تحصیل در پایه‌های دهم به یازدهم و یازدهم به دوازدهم مدارس نمونه دولتی استان فارس را دارند تا ۱۵ مرداد فرصت دارند از طریق سامانه nemooneh.farsedu.ir نسبت به ثبت نام در آزمون تکمیل ظرفیت مدارس نمونه دولتی شرکت کنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس افزود: این آزمون با هدف جذب و تکمیل ظرفیت باقیمانده کلاس‌های مدارس نمونه دولتی و بهره گیری دانش آموزان از این مدارس برگزار می‌شود.
شجاعی پور افزود: آزمون تکمیل ظرفیت پایه‌های میانی مدارس نمونه دولتی دوره دوم امسال ۲۲ مرداد برگزار می‌ شود و دروس تخصصی هر رشته پایه مفاد آزمون را تشکیل می‌دهد.
وی گفت: استان فارس ۴۷ دبیرستان نمونه دولتی با بیش از ۱۲ هزار دانش آموز دارد.

بر اساس این گزارش مدرسه نمونه دولتی مدرسه‌ای است که وزارت آموزش و پرورش در ایران به آنها مجوز «نمونه» (از نظر کیفیت برتر آموزشی) می‌دهد. این مدرسه‌ها دانش‌آموزان خود را از طریق آزمون ورودی پذیرش می‌کنند. این مدرسه‌ها دولتی هستند و از مدارس خاص می‌باشند.آزمون ورودی این مدارس معمولاً در پایان هر سال تحصیلی برگزار می‌شود و از میان دانش آموزان پایه نهم برای ورودی به پایه دهم بر اساس نمرهٔ آزمون پذیرش می‌کنند. دانش آموزان در این آزمون می توانند از طریق دو راه وارد مدارس نمونه دولتی شوند که راه اول پذیرفته شدن در آزمون و راه دوم پذیرفته شدن در لیست ذخیره است.