تمدید گذرنامه یا پاسپورت در اروپا چقدر رمان می برد؟

تمدید گذرنامه یا پاسپورت در اروپا چقدر رمان می برد؟

تمدید گذرنامه یا همان پاسپورت بر اساس آن‌ که در کجای اروپا زندگی می‌کنید می‌تواند بین یک روز تا هشت هفته طول بکشد.اگر در حال برنامه‌ریزی برای گذراندن یک تعطیلات تابستانی لحظه آخری هستید، حتما تاریخ انقضای پاسپورت خود را بررسی کنید. در حالی که بسیاری از بریتانیایی‌ها در سال‌های اخیر متاثر از قوانین پسابرکسیت […]

تمدید گذرنامه یا همان پاسپورت بر اساس آن‌ که در کجای اروپا زندگی می‌کنید می‌تواند بین یک روز تا هشت هفته طول بکشد.اگر در حال برنامه‌ریزی برای گذراندن یک تعطیلات تابستانی لحظه آخری هستید، حتما تاریخ انقضای پاسپورت خود را بررسی کنید.

در حالی که بسیاری از بریتانیایی‌ها در سال‌های اخیر متاثر از قوانین پسابرکسیت هستند، تغییر قانون در آلمان نیز منجر شده تا بسیاری از گردشگران آلمانی در صف انتظار گذرنامه که از دو هفته به ۸ هفته افزایش یافته است، بمانند.

در هر حال چه در آلمان باشید و یا هر جای دیگر در اروپا مدت زمانی که باید منتظر پاسپورت جدید خود باشید مهم است.

تمدید گذرنامه یا پاسپورت در اروپا چقدر رمان می برد؟

شهروندان بلژیکی برای برنامه ریزی لحظه آخری سفر خوش شانس تر هستند. گذرنامه‌ها در بلژیک ظرف پنج روز کاری پس از ارسال درخواست به دفتر شهرداری صادر می‌شوند.

در این کشور امکان پردازش فوری نیز وجود دارد و درخواست‌های ارسال شده پیش از ساعت ۱۵:۰۰ تا روز کاری بعدی انجام می‌شود، اما هزینه آن به جای ۶۰ یورو در شرایط معمولی به ۲۴۰ یورو افزایش می‌یابد.

حتی امکان اینکه باز هم هزینه‌ای بیش از این بپردازید و گذرنامه خود را سریعتر داشته باشید هم وجود دارد. با پرداخت ۳۰۰ یورو در رویه‌ای فوق فوری به درخواست‌های پیش از ساعت ۳ بعدازظهر تا ساعت ۴:۳۰ صبح روز بعد رسیدگی می‌شود، در صورت درخواست در روز شنبه، گذرنامه تا ساعت ۱۰ صبح روز بعد تحویل داده می‌شود.

در فرانسه زمان تمدید گذرنامه بسته به هر شهر متفاوت است

مسافران فرانسوی باید برای برنامه ریزی سفر خود دقیق‌تر باشند. در حالی که زمان صدور گذرنامه در هر بخشداری بر حسب شهر متفاوت است، زمان صرف شده برای صدور گذرنامه در فرانسه در حال حاضر تا هشت هفته از تاریخ درخواست متفاوت است.

در فرانسه باید زمان انتظار برای گرفتن وقت در بخشداری شهر خود (Prefecture) را نیز به مدت زمان صدور و تحویل گذرنامه نیز اضافه کنید.

تمدید پاسپورت فرانسوی ۸۶ یورو هزینه دارد. گذرنامه‌های موقت را می توان در مواقع اضطراری نیز صادر کرد.

تمدید گذرنامه در آلمان با تاخیر همراه است

کشور آلمان کارآمدی عنوان خود را از دست داده است، زیرا زمان انتظار گذرنامه از دو هفته به هشت هفته رسیده است. توصیه رسمی دولت این است که برای تمدید پاسپورت آلمانی خود زمانی بین شش تا هشت هفته در نظر گرفته شود.

دریافت گذرنامه آلمانی ۷۰ یورو هزینه دارد. در آلمان نیز با پرداخت هزینه اضافی ۳۲ یورویی، می‌توانید با استفاده از روش اکسپرس برای پاسپورت بیومتریک درخواست دهید. گذرنامه ‌ها در صورت سفارش پیش از ظهر، ظرف سه روز کاری آماده تحویل می‌شود.

در ایتالیا زمان انتظار نسبتا کوتاه است

در ایتالیا، زمان انتظار برای پاسپورت جدید نسبتا کوتاه است، اما هزینه‌ها در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر بالاست. صدور گذرنامه جدید معمولا بین دو تا سه هفته طول می کشد.

می‌توان درخواست خدمات سریع را به مرکز پلیس محلی«questura» ارائه کرد. هزینه گذرنامه جدید در ایتالیا ۱۱۶ یورو است.

در هلند تمدید گذرنامه فقط یک هفته طول می‌کشد

به طور کلی، گذرنامه‌ها در هلند ظرف پنج روز کاری پس از درخواست آماده می‌شوند و هزینه آن ۱۴۸.۵۰ یورو است. اما درصورتی که تحقیقات بیشتری در مورد هویت شما مورد نیاز باشد، این مدت ممکن است به هشت هفته افزایش یابد.

اگر درخواست شما فوری است با ارائه یک درخواست اضطراری پیش از ساعت ۲ بعد از ظهر در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه می‌توانید گذرنامه جدید خود را در روز کاری بعدی دریافت کنید. درخواست‌های ارسال شده در روز جمعه تا دوشنبه بررسی می‌شوند و درخواست‌های ارسال شده در آخر هفته تا روز سه شنبه آماده می‌شوند.

هزینه‌های اضافی برای درخواست‌های فوری در هر شهرداری متفاوت است و هزینه‌ی حداکثری آن ۸۳.۸۷ یورو و میانگین ۵۷ یورو است.

در اسپانیا تمدید گذرنامه سریع و ارزان است

در اسپانیا، گذرنامه در همان روز قرار ملاقات برای درخواست صادر می شود. اما گرفتن قرار ملاقات بسته به محل زندگی و میزان شلوغی دفتر محلی می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

به این معنی که ممکن است لازم باشد برای دریافت گذرنامه از هفته ها قبل برنامه‌ریزی کنید. بنابراین بهتر است قبل از انقضای گذرنامه، قرار تمدید را رزرو کنید.

یک پاسپورت جدید اسپانیایی ۳۰ یورو هزینه دارد که یکی از ارزان‌ترین پاسپورت‌ها در اروپا است.

در بریتانیا مدت انتظار برای گذرنامه در ماه‌های اخیر کمتر شده است

در بریتانیا، زمان انتظار برای تمدید ۱۰ هفته‌ای گذرنامه نسبت به دوران همه‌گیری کووید کمتر شده است.  بطوریکه در حال حاضر، متقاضیان معمولا طی سه هفته پس از ارسال درخواست، پاسپورت بریتانیایی خود را دریافت می‌کنند. هر گونه تاخیر در این بازه زمانی نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برای تمدید عادی پاسپورت در بریتانیا، درخواست آنلاین ۸۸.۵۰ پوند (۱۰۵ یورو) هزینه دارد. اما انتخاب سرویس پردازش سریع یک هفته‌ای هزینه را به ۱۶۶.۵ پوند (۱۹۸ یورو) افزایش می‌دهد و قیمت خدمات ویژه یک روزه نیز ۲۰۷.۵ پوند (۲۴۶ یورو) است.

از آنجایی که بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شده است، توجه به این نکته مهم است که دارندگان پاسپورت بریتانیا به عنوان «اتباع کشور ثالث» طبقه‌بندی می‌شوند. این بدان معناست که پاسپورت آن‌ها باید حداقل ۳ ماه پس از تاریخی که قصد خروج از اتحادیه اروپا را دارند، دارای تاریخ اعتبار باشد.

مطالب مرتبط

فدیورس سرویس جدید متا چیست و چگونه کار می کند؟

آغاز فروش بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی جهت زائرین سفر اربعین /تمدید فوری گذرنامه زائران

زلزله در فوتبال: سوپرلیگ اروپا ایجاد شد

نظرات