چاپ کد خبر: 41495
7 دی 1399

توصیه های پلیس درخصوص پیشگیری ازسرقت احشام عشایر و شهروندان

گله گوسفندان

به گزارش گروه حوادث اول فارس ، سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: اگر چه پلیس متولی حفظ نظم و امنیت در جامعه به شمار می‌رود، اما شهروندان می‌توانند با رعایت نکات ذیل در پیشگیری از سرقت احشام پلیس را یاری کنند.

-در فصول پاییز و زمستان احشام روستائیان به روستا‌ها منتقل می‌شود که این امر به جهت سرمای شدید هوا در ساعات شب؛ همچنین به دلیل یخبندان و عدم تردد اهالی در کوچه‌ها احتمال سرقت را افزایش می‌دهد.

-دامداران باید در سرشماری احشام از پلاک داغ و شماره کوب به نام شخص دامدار استفاده کنند و نسبت به تعیین صلاحیت چوپان در نگهداری دام اقدام کنند.

-از فروش دام به افراد ناشناس و پذیرفتن چک خودداری کنید و نسبت به تقویت روشنایی اطراف محل نگهداری احشام حتما اقدام شود.

-از توقف گله احشام در کنار جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی خودداری کنید و حتی الامکان نسبت به افزایش تعداد چوپانان و نگهبان اقدام کنید و نسبت به تشدید حفاظت فیزیکی محل نگهداری احشام اهمیت دهبد.

-در صورت مشاهده خودرو یا افراد غریبه‌ای که در اطراف و محل نگهداری دام تردد دارند، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ گزارش دهید.

-از ارائه هرگونه اطلاعات اعم از تعداد چوپان ها، نگهبان‌ها و احشام خود به افراد ناشناس امتناع کنید و از ورود افراد غریبه به محل نگهداری و چرای دام‌ها خودداری کنید.

-دامداران آمار احشام خود را در طول ساعات مختلف شبانه روز کنترل کنند و محل نگهداری آن‌ها را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت از جمله دوربین مداربسته و … مجهز کنند.

-استفاده از سیم خاردار و یا هر موانع فیزیکی دیگری در اطراف محل نگهداری دام‌ها برای پیشگیری از سرقت ضروری است.

-استفاده از حیوانات نگهبان اهلی مانند سگ و … در اطراف محل نگهداری دام‌ها نیز می‌تواند در امر کاهش سرقت مؤثر باشد.

-مالکان و افراد چوپان گله هر چند وقت یکبار در طول روز از دام و احشام خود سرکشی کنند، و از گرفتن هرگونه مواد خوراکی و نوشیدنی از افراد غریبه خودداری کنند و تا حد ممکن به یک وسیله ارتباطی همچون تلفن همراه مجهز باشند.

– در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار