توضیحات شبکه اجتماعی واتس آپ در مورد لینک هدیه رایگان

توضیحات شبکه اجتماعی واتس آپ در مورد لینک هدیه رایگان

طی روزهای گذشته لینکی در شبکه اجتماعی واتس آپ دربین کاربران دست به دست می شود که از دادن هدیه رایگان خبر می دهد. به گزارش اول فارس ، دراین لینک صفحه ای برای کاربران باز می شود که در آن چهارسال می پرسد و بعداز آن چند جعبه کادو برای امتحان شانس کاربر وجود […]

نسخه دسکتاپ واتساپ

طی روزهای گذشته لینکی در شبکه اجتماعی واتس آپ دربین کاربران دست به دست می شود که از دادن هدیه رایگان خبر می دهد.

به گزارش اول فارس ، دراین لینک صفحه ای برای کاربران باز می شود که در آن چهارسال می پرسد و بعداز آن چند جعبه کادو برای امتحان شانس کاربر وجود دارد و بالاخره یکی از هدایا به کاربران تعلیق میگیرد.
معمولا هدیه تعلق گرفته گوشی موبایل است که این روزها در ایران تا حدودی جز کالاهای لوکس تلقی می شود.
نکته مهم این است که،محتویات این صفحه تماما به زبان فارسی می باشد و در زیر این صفحه بخشی از کامنت های کاربران منتشر شده که در واقع به تایید پروسه پرداخته و مدعی شده اند هدایای آنها بدستشان رسیده است. 
 شبکه اجتماعی واتس آپ به کاربران هشدار داده که چنین وعده هایی کلاهبرداری هستند وگول آن را نخورید.
در توضیحات شبکه واتس آپ آمده است : 
“ما به سختی در تلاشیم تا تعداد پیام های ناخواسته ای که از طریق واتساپ منتقل می شوند را کاهش دهیم. ایجاد یک فضای امن برای ارتباط کاربران ما یک اولویت مهم است. هرچند، درست مانند اس ام اس و تماس معمولی، امکان دارد سایر کاربران که شماره شما را دارند، با شما تماس بگیرند. بنابراین، ما می خواهیم در شناسایی و اداره این قبیل پیام ها به شما کمک کنیم.
پیام های ناخواسته از طرفهای ثالث به صورت های مختلفی، از جمله اسپم، ای میل های شیادی و پیام های کلاهبرداری ارسال می شوند. همه انواع اینگونه پیام هابه عنوان پیام های مزاحم و ناخواسته تعریف می شوند که قصد فریب شما را دارند تا کار خاصی را انجام دهید.
اگر هر یک از تعاریف زیر را برای پیامی که شما از طریق واتساپ یا ای میل دریافت کردید بتوان اعمال کرد، ممکن است شما قربانی یک طرح کلاهبرداری باشی
فرستنده اصرار دارد که از سوی واتساپ است.داخل پیام از شما خواسته شده است که این پیام را به چندین نفر ارسال مجدد کنید.پیام حاوی یک جایزه یا هدیه از سوی واتساپ یا شخص دیگری است.

واتس آپ هم چنین به کاربران این پیشنهاد را داده است که : ما همواره توصیه می کنیم که فرستنده را مسدود کرده، پیام را نادیده گرفته و آن را پاک کنید. 
در این رابطه سید محمد رضوی از کارشناسان حوزه ITدر مخابرات  پس از بررسی این موضوع، گفت:  در اغلب گروهها لینک nutdu.com/MWJpcmZh مبنی بر شرکت در نظر سنجی اهداء گوشی تلفن همراه به شرکت کنندگان در سطح وسیع در حال انتشار هست. 
طبق بررسی های به عمل امده دامنه nutdu.com در تاریخ ۲۰ اسفند در کشور هند ثبت شده و هنگام اجرا به دامنه borarl.com فوروارد می شود که این دامنه همزمان با دامنه قبلی در همان تاریخ ثبت شده است.
با ردیابی ip های سرور دامنه های فوق ، ip ۱۸۵,۱۹۳.۱۲۵.۲۴۱ ، در کشور جزیره بووه! فعال هست!
 این متخصص در حوزه آی تی افزود: جهت فریب تعداد بیش از ۱۸۰ کامنت در سایت فوق جهت تاییده دریافت جوایز گوشی همراه ثبت شده است! با توجه به تاریخ راه اندازی سایت در ۲۰ اسفند و فقط دو روز پیش! اهدا جوایز و تایید دریافت جوایز در کامنتهای انتشار داده شده کاملا جعلی و غیر واقعی هست.
 رضوی نژاد گفت: با توجه به اینکه تبلیغات سایت به زبان فارسی هست و فقط از طریق ip های تلفن همراه باز می شود ( اگر از طریق رایانه و ip های اینترنت ثابت با لینک فوق وارد شوید بعد از چند ثانیه به سایت گوگل دات کام فوروارد و لینک نظرسنجی باز نخواهد شد!) 
 به احتمال زیاد به غیر از دلایل امنیتی و فنی این سایت جهت کلاهبرداری هک و نفوذ ، کسب اطلاعات از تلفن‌های همراه کشور را دارد.
 وی در پایان خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز از انتشار ان در گروههای مجازی و کلیک روی لینک مذکور خودداری فرمایید.

  واتس آپ یک پیام رسان فوری است که شروع به کاراین پیام رسان از۲۰۰۹ بوده است.

مطالب مرتبط

نقره داغ شدن مرد فسایی بعد از باز کردن فقط یک پیامک

اگر «هدیه ازدواج» تامین اجتماعی را میخواهید باید این کارها را بکنید

بسته هدیه ویژه ” عید فطر ” ایرانسل و همراه اول برای مشترکین دائم و اعتباری

نظرات