شیرازخبر اول

روح الله شجاعیان، رییس شورای اسلامی شهر صدرا

توقف ساخت جاده قره پیری در سه کیلومتر انتهایی در حریم شهرداری شیراز / اولویت شهرداری شیراز نیست

قره پیری

محور قره‌پیری؛ پروژه‌ای حیاتی در انتظار تملک و اولویت‌بندی

به گزارش اول فارس، روح الله شجاعیان، رییس شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه چهار سال است در حال پیگیری وضعیت جاده قره پیری هستیم، گفت: متاسفانه در سه کیلومتر انتهایی این مسیر که در حریم شهرداری شیراز قرار دارد دچار مشکل هستیم و هنوز به نتیجه قطعی و کامل نرسیدیم.

وی افزود: بزرگراه دکتر دکتر حسابی در غرب شیراز تنها مسیر خروجی شهروندان به سمت سپیدان یا آزادراه شیراز اصفهان است که با افتتاح و تملک این سه کیلومتر انتهایی، ترافیک غرب شیراز قطعاً به شدت کاهش می یابد.

شجاعیان با بیان اینکه متاسفانه مسیر قره پیری جزو اولویت های شهرداری شیراز نیست گفت: به سرانجام رسیدن این پروژه میتواند مشکل حداقل ۲۰ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی، بیماران بیمارستان های سوختگی، اعصاب و روان و بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی را که در آینده انشاءالله افتتاح میشود، حل کند.

رییس شورای اسلامی شهر صدرا ادامه داد: مراجعات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی به سایت دانشگاه علوم پزشکی که در صدرا مستقر است و جمعیت بالایی را به خودش اختصاص می دهد، همگی از این مسیر انجام میشود و تکمیل آن ارائه خدمات را بهتر میکند.

وی با بیان اینکه تقاضا داریم پروژه قره پیری تسریع شده و در اولویت های شهرداری شیراز قرار گیرد، گفت: این بزرگراه در مسیر بیش از هفت کیلومتری شهر صدرا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در برخی قسمتها آماده آسفالت است.

اتصال مترو صدرا به شیراز؛ مزیت پنهان محور قره‌پیری

شجاعیان تاکید کرد: صدرا بار جمعیت شیراز را به دوش میکشد و توقع داریم مسئولین شهری شیراز هم با ما همکاری بیشتری داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه مسیر قره پیری برای شهروندان هم شیراز نیز حائز اهمیت است گفت: این بزرگراه میتواند مسیر مستقیم و بسیار خوبی برای اتصال مترو صدرا به شیراز و به ایستگاه صنایع باشد. ایستگاه روی سطح اجرا میشود و نیاز به تملک خاصی نخواهد داشت.

وی افزود: دو خط ال آر تی نیز در این مسیر پیش بینی شده که فاصله زمانی را بسیار کوتاه میکند. ترافیک، تصادفات، مصرف سوخت و فاصله زمانی را بسیار کاهش خواهد داد.

صدرا؛ میزبان جمعیت شیراز و نیازمند حمایت زیرساختی

شجاعیان با رد دیدگاهی که میگوید که ما نمی‌توانیم پول شهروندان شیراز را در صدرا هزینه کنیم، تصریح کرد: صدرا سرریز جمعیت شیراز است. از ۲۳ هزار واحد مسکن اقدام ملی که در صدرا در حال ساخت است، بررسی کنید چند نفر ساکن صدرا هستند و چند نفر از شهروندان شیراز هستند؟

رییس شورای اسلامی شهر صدرا بیان کرد: صدرا در حالی بار جمعیتی مساکن مهر و نهضت ملی را به دوش میکشد که در فلسفه ایجاد آن، شهری با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر پیش بینی شده است. اما وقتی تصمیم گیران الحاق ۳۰۰ هکتار از اراضی غرب و ۵۰۰ هکتار از شرق را به صدرا نهایی کرده اند، زیرساخت آن را باید از کجا تامین شود؟
وی با بیان اینکه صدرا در سالیان گذشته از یک ریال اعتبارات دولتی برخوردار نبوده است، گفت: اصلاً صدرا در کمیته برنامه‌ ریزی استان دیده نشده است. جمعیتی که اینجا زندگی میکند مگر نباید از بودجه عمومی منتفع بشود؟

محور قره‌پیری در مقابل تونل ملل

شجاعیان با بیان اینکه گفته می‌شود با احداث بزرگراه قره پیری ترافیک را به سوی قصردشت افزایش می یابد صحیح نیست گفت: شهرداری شیراز در حال احداث تونل ملل است که حجم ترافیکی بسیاری از محور کمربندی اکبرآباد وارد قصردشت میکند و سبب ایجاد ترافیک می شود، احداث این تونل چقدر نسبت به مسیر قره پیری اولویت دارد؟

رییس شورای اسلامی شهر صدرا تاکید کرد: پروژه قره پیری بسیار زمان بر شده، پس از بارندگی باید مجدد ترمیم شود و در حال مستهلک شدن است. اگر در این چهار سال اخیر سالیانه یک کیلومتر هم تملک میشد، ما الان شاهد افتتاح محور قره پیری بودیم.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. شهرداری شیراز واقعاً چرا در احداث مسیر قره پیری سنگ اندازی میکنه

  2. با اجازه شهر دار محترم شیراز و اعیان و اذنابشان ، ایضا شورای شهر :
    اگر اجازه می دهند مردم خودشان این پروژه را متقبل شوند و تمام کنند . قطعا دعاهای مردم بدرقه راهشان خواهد شد.
    این همه تشکیلات اداری که ناخواسته بر زندگی مردم سوار شده و با برگزاری جلسات طولانی و فرمایشات مشعشع خاصیت خودشان را بدینگونه بیان می کنند اگر قصدشان کاستن از آلام زندگی مردم ، کاستن از بارترافیک و … بود که روزگار بهتری داشتیم صرفا سال به سال با بالابردن عوارض های گوناگون فشار بر جیب مردم را بالا برده و روزگار خود و عوامل را می گذرانند ، و البته خودمان انتخاب کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا