آفرودبازهای ایرانی از نیسان رونیز خاطره بسیار خوبی دارند. خودرویی قدرتمند که به دلیل شاسی مجزا از بدنه قابلیت های آفرود مناسبی را در زمان خودش باتوجه به قیمت در اختیار راننده می گذاشت. این خودرو با نام اصلی نیسان اکسترا حالا پس از ۵ سال وقفه بار دیگر تولید خواهد شد.
خودروتک: نیسان اکسترا با نام های مختلفی بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ در کشورهای مختلفی از چین تا آمریکا و از برزیل تا ایران تولید شد. نیسان اکسترا در سبد محصولات نیسان بیشتر یک خودرو برای بازارهای صادراتی در حال توسعه بود. خودرویی که در عین حال که کاربردی و قدرتمند بود، طراحی داخلی نسبتا لوکس شاسی بلندهای دیگر نیسان را نداشت و قیمت آن برای بازارهای نوظهور مناسبتر بود.
در طراحی مدل جدید نیسان اکسترا نگاه کاربرد آفرود به آن همچنان مورد توجه ویژه قرار گرفته است و خودرو از یک زیربندی قوی بهره می برد. در نمای جلو قاب های کرومی براق به سبک نیسان دیده می شود و بخش زیادی از جلو خودرو را بامپر سپر تشکیل می دهد که با باز کردن آن نیسان اکسترا آماده پرش های آفرود خواهد بود.
در موتور نیز این خودرو با دو موتور ۲۵۰۰ سی سی چهار سیلندر و ۳۵۰۰ سی سی شش سیلندر عرضه می شود که قدرت موتور شش سیلندر حدود ۳۰۰ اسب بخار ذکر شده است. این خودرو با دو مدل گیربکس دستی ۶ سرعته و گیربکس اتوماتیک ۷ سرعه تولید خواهد شد.
نظرات