چاپ      کد خبر: 148250
13 تیر 1403

تیمار خرس قهوه‌ای پس از زنده‌گیری در شهرستان اقلید

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید از زنده‌گیری و تیمار یک خرس قهوه‌ای در این شهرستان خبر داد و آن را فرصت دوباره برای احیای حیات وحش دانست.

به گزارش اول فارس ، علی بخش نجاتی با بیان اینکه یک خرس قهوه‌ای در منطقه شکار ممنوع کوه خرسی این شهرستان دچار حادثه شده بود، افزود: این خرس در قسمت کوه‌های بکان بخش حسن‌آباد اقلید در مسیر جاده آسفالته روستای بکان در اثر برخورد خودرو آسیب دیده بود و توسط کارشناسان بخش اداره حیات وحش اداره‌کل و یگان اداره حفاظت محیط زیست اقلید به وسیله تور زنده‌گیری شد.

وی بیان کرد: این‌گونه حیات وحش پس از زنده‌گیری جهت تیمار بیشتر و مدوا به اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید از رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های روستای بکان و امامزاده اسماعیل را دارند خواست، موازین ایمنی را رعایت کنند و ضمن همکاری با یگان محیط زیست با کمترین خسارت در جاده‌های یاد شده آمد و شد کنند تا به این‌گونه جانوری خسارت وارد نشود.

نجاتی با بیان اینکه روزانه ده‌ها حیوان اهلی و وحشی در نقاط مختلف قربانی تصادفات جاده‌ای می‌شوند، افزود: تصادفاتی که برای این مخلوقات بی زبان ناگزیر است اما انسان‌ها می‌توانند راهکارهایی برای کاهش آن بیابند.

وی تصریح کرد: شاید بتوان گفت که همه رانندگان و سرنشینان خودروهای مختلف حداقل یک بار در عمر خود با لاشه حیوانات افتاده بر سطح جاده‌ها و خیابان‌ها رو به‌رو شده‌اند. در خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهری سگ‌ها و گربه‌ها و در جاده‌های برون شهری، گونه‌های متنوع جانوری قربانی خودروهایی بوده‌اند که با سرعت زیاد آن‌ها را یا ندیده، زیر گرفتند و یا نجات خود و خودرویشان را بر جان آن‌ها مقدم دانستند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار