تیک آبی به صفحهی اول اینترنت آمد
ردیت از آغاز آزمایشی فرایند اعطای تیک آبی به برخی حسابهای مهم خبر داد.

تیک آبی به نماد مشترک بسیاری از شبکههای اجتماعی تبدیل شده، هرچند معنایش میان سرویسها تفاوت زیادی دارد. حالا ردیت (معروف به صفحهی اول اینترنت) که معمولاً توجه چندانی به هویت کاربران نداشت، به این روند پیوسته و آزمایش تأیید هویت برای چهرههای سرشناس را آغاز کرده است.
ردیت آزمایشی محدود را با گروه کوچکی از حسابهای «گزینششده» شروع کرده که شامل خبرنگاران رسانههایی مانند NBC News و Boston Globe میشود. کسبوکارهایی هم که از سال ۲۰۲۳ نشان Official دریافت کرده بودند، بهجای آن، تیک خاکستری Verified خواهند داشت.
تأیید هویت در بسیاری از پلتفرمها موضوعی چالشبرانگیز بوده؛ چون در برخی سرویسها با خرید اشتراک پولی قابل دریافت است و همین باعث سردرگمی کاربران میشود.
رویکرد فعلی ردیت بیشتر به شیوهی ایکس (توییتر سابق) پیش از تصاحبش از سوی ایلان ماسک شباهت دارد. در این مرحله، گروهی مشخص و محدود تیک دریافت میکنند؛ کسانی که هویتشان تأیید شده و حضور پررنگی در پلتفرم دارند.
ردیت در بیانیهای نوشت: «این قابلیت طراحی شده تا کاربران بدانند در موقعیتهایی که تأیید هویت اهمیت دارد با چه کسی تعامل میکنند؛ چه یک متخصص یا سلبریتی باشد، چه یک خبرنگار، یا یک برند که اطلاعات منتشر میکند. رویکرد ما داوطلبانه، اختیاری و کاملاً غیرمرتبط با جایگاه است و هدفش ایجاد شفافیت برای کاربران و کاهش بار تأیید دستی بر دوش مدیران انجمنها خواهد بود.»
در حال حاضر حتی کاربران شناختهشده هم نمیتوانند برای دریافت تیک اقدام کنند؛ اما ردیت تأکید میکند که هدفش محدودکردن این قابلیت به افراد مشهور نیست.
ردیت همچنین میگوید دریافت تیک هیچ امتیاز اختصاصی به همراه ندارد؛ نه افزایش دیدهشدن و نه معافیت از قوانین انجمنها. حسابها باید فعال و بدون مشکل باشند تا واجد شرایط شوند.منبع:زومیت



