ثبت‌نام سرویس مدارس فارس از اواخر تیرماه/تحویل پوشاک مدارس فارس از ۱۵ مرداد

ثبت‌نام سرویس مدارس فارس از اواخر تیرماه/تحویل پوشاک مدارس فارس از ۱۵ مرداد

رئیس سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس از ثبت‌نام سرویس مدارس در اواخر تیرماه گفت و افزود: ۳۰ هزار سرویس برای سال تحصیلی جدید پیش‌بینی‌شده است. به گزارش اول فارس ، محسن کلاری بعدازظهر امروز در نشستی خبری به‌منظور اطلاع‌رسانی در خصوص سرویس و پوشاک مدارس جهت سال تحصیلی آینده برگزارشده بود، اظهار داشت: برای […]

رئیس سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس از ثبت‌نام سرویس مدارس در اواخر تیرماه گفت و افزود: ۳۰ هزار سرویس برای سال تحصیلی جدید پیش‌بینی‌شده است.

ثبت‌نام سرویس مدارس از اواخر تیرماه/تحویل پوشاک مدارس از 15 مرداد

به گزارش اول فارس ، محسن کلاری بعدازظهر امروز در نشستی خبری به‌منظور اطلاع‌رسانی در خصوص سرویس و پوشاک مدارس جهت سال تحصیلی آینده برگزارشده بود، اظهار داشت: برای سال تحصیلی آینده، ۳۰ هزار سرویس پیش‌بینی‌شده که در قالب آن ۱۰ هزار و ۵۰۰ راننده ۱۲۳ هزار دانش‌آموز را جابجا خواهند کرد.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام الکترونیکی سرویس مدارس از دهه سوم تیرماه آغاز خواهد شد.

کلاری در مورد نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی آینده نیز گفت: این نرخ طبیعتاً نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت.

این مقام مسئول بابیان اینکه تمام فرایند پرداخت هزینه سرویس مدارس در سامانه شفاف بوده، خاطرنشان کرد: سازمان دانش‌آموزی در خصوص تعیین نرخ سرویس اقدامات و ارزیابی‌های لازم را انجام داده و نتایج آن را به شهرداری اعلام کرده‌ایم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس افزود: نظر ما این است که نرخ سرویس مدارس کیلومتری محاسبه شود که این موضوع باید در صحن شورای شهر شیراز بررسی و در فرمانداری شیراز به تائید نهایی برسد.

وی تصریح کرد: کیلومتری کردن نرخ سرویس به ایجاد نرخ عادلانه کمک خواهد کرد.

کلاری همچنین از بررسی صلاحیت رانندگان با وسواس و دقت نظر گفت و اظهار داشت: برای سال تحصیلی آینده حتی یک راننده بدون صلاحیت نخواهیم داشت که این موضوع با شرکت‌های طرف قرارداد نیز در میان گذاشته‌شده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی آموزش‌وپرورش فارس درعین‌حال از والدین دانش‌آموزان خواست چنانچه شکایتی از رانندگان سرویس دارند، تخلفات آنان را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۳۲۶۲، ارسال کنند. ضمن اینکه تلفن گویای ۳۲۰۱۵ نیز در ۴ ناحیه شیراز فعال‌شده که یک شبکه پیوسته بین مدارس، پلیس و اولیا می‌باشد.

کلاری در مورد ظرفیت سرویس مدارس نیز گفت: هر سرویس بنا به ظرفیت ذکرشده در کارت خودرو مجاز به سوار کردن دانش‌آموز است و اگر تعداد بیشتری را سوار کند، تخلف کرده و قابل‌پیگیری است.

وی همچنین گفت: برای رسیدگی به تخلف رانندگان سرویس مدارس یک شعبه ویژه در دادستانی شیراز در نظر گرفته‌شده است.

*پوشاک مدارس اینترنتی شد

این مقام مسئول در ادامه از تغییر در تهیه پوشاک مدارس برای سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: وظیفه ساماندهی پوشاک مدارس به سازمان دانش‌آموزی سپرده شد.

وی افزود: سازمان دانش‌آموزی نیز برای ارائه بهتر خدمات به والدین دانش‌آموزان، همچون سرویس مدارس، سامانه‌ای را برای تهیه پوشاک ایجاد کرده که پرداخت‌ها از طریق این سامانه اینترنتی انجام می‌شود.

کلاری همچنین گفت: ۱۳۰ تولیدی خوشنام با تائید سازمان صنعت، معدن و تجارت و صنف پوشاک، تهیه پوشاک دانش‌آموزان را بر عهده خواهند گرفت که این تولیدکنندگان به نواحی ۴ گانه معرفی شده‌اند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در مورد زمان ثبت‌نام برای پوشاک مدارس نیز گفت: مردم برای آگاهی از این موضوع به مدارس مراجعه کنند ضمن اینکه سامانه stt.form.ir برای این منظور ایجادشده که در حال حاضر نواحی، شهرستان‌ها و تولیدی‌ها ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.

وی در مورد زمان تحویل پوشاک نیز گفت: برنامه‌ریزی ما به‌گونه‌ای است که حداکثر از ۱۵ مردادماه تحویل لباس به دانش‌آموزان آغاز شود.

کلاری همچنین گفت: در تهیه رنگ و جنس پوشاک مدارس به فرهنگ ایرانی و اسلامی توجه شده ضمن اینکه روحیه بانشاط دانش‌آموزی را هم مدنظر قرار خواهیم داد

مطالب مرتبط

سامانه ثبت نام سرویس مدرسه در شیراز باز شد

نحوه پرداخت وام قرض الحسنه به والدین برای سرویس مدارس شیراز اعلام شد

قانون سرویس رایگان مدارس شامل کدام دانش آموزان می شود؟

نظرات