ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان آغاز شد

ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان آغاز شد

سامانه یکپارچه از امروز ۱۰ شهریورماه به مدت ۱۰ روز کاری برای جانبازان بازگشایی شد.

به گزارش اول فارس ، سامانه یکپارچه خودروهای جانبازان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در راستای اجرای فرآیند ثبت سفارش واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر موضوع تصویب نامه هیأت وزیران به شماره ۸۵۹۸۳/ ت ۶۱۲۵۴ ه مورخ ۱۸ /۰۵ /۱۴۰۲ و آئین نامه اجرای بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در خصوص واگذاری خودرو به خانواده ایثارگران و جانبازان، به اطلاع جانبازان می‌رساند بمنظور ثبت سفارش واردات خودرو توسط شرکت‌های واردکننده به آدرس الکترونیکی janbazan.saleauto.ir مراجعه کنند.

قابل ذکر است از آنجایی که تعداد قابل توجهی از جانبازان در فراخوان قبلی از روش واردات خودرو توسط شرکت‌های واردکننده انصراف داده‌اند، لذا نظر به پیگیری مکرر بنیاد شهید و امور ایثارگران، مقرر شد فرصت مجدد برای کلیه جانبازان فراهم گردد. همچنین با توجه به تغییر فهرست خودروهای اعلامی توسط شرکت‌ها از لحاظ سال ساخت، مدل و نوع خودرو و عرضه خودروهای جدید از طرف شرکت‌های وارد کننده خودرو، شایسته است در این مرحله پس از انتخاب مجدد خودرو (دقت لازم در ارتباط با خودرو انتخابی معمول گردد) فهرست اسامی مشمولان واردات خودرو به همراه نوع خودرو انتخابی جهت عقد قرارداد (مطابق نمونه قرارداد پیشنهادی پیوست) و انجام فرآیند ثبت سفارش، اخذ مجوزهای مورد نیاز، پیگیری ارز تخصیصی به شرکت‌های طرف قرارداد اعلام خواهد گردید.

توجه و دقت لازم در رعایت موارد ذیل در اقدامات و تصمیم‌گیری از طرف جانبازان الزامی است:

سامانه یکپارچه از روز ۱۰ /۰۶ /۱۴۰۳ شروع و به مدت ۱۰ روز کاری برای جانبازان بازگشایی خواهد شد.

– برای مشمولان واردات خودرو ۵ الویت انتخاب خودرو در نظر گرفته شده است.

– با توجه به محدودیت در کف و سقف تعداد برخی از خودروها، پیشنهاد می‌گردد در صورت عدم انتخاب اولویت‌های خودرو موضوع تخصیص خودرو به صورت سیستمی صورت خواهد پذیرفت.

– ارزش خودروهای انتخابی معادل ارزش FOB است.

– بدیهی است پس از اتمام مهلت ۱۰ روزه، انتخاب و تخصیص خودرو به مدت ۳ روز بر اساس محدودیت‌های تولید و تأمین برخی از انواع خودروها یکی از الویت‌های انتخابی تخصیص داده شده و جزئیات سفارش برای جانبازان قابل روئیت خواهد بود.

– با توجه به مفاد بند ۵ اطلاعیه چنانچه انتخاب سیستمی اولویت‌ها مورد رضایت جانبازان معزز نباشد، در این صورت جانبازان می‌توانند از طرح واردات توسط شرکت‌ها انصراف داده و گزینه واردات توسط شخص حقیقی (شخص جانباز) را انتخاب نمایند.

– جانبازان پس از انتخاب و تخصیص خودرو جهت عقد قرارداد و ادامه فرآیند ثبت سفارش به شرکت‌های وارد کننده معرفی می‌گردند.منبع:مهر

مطالب مرتبط

اطلاعیه‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره فرصت جانبازان برای ثبت نام خودرو

جزئیات کامل ثبت نام ۱۲ محصول ایران خودرو+ جدول قیمت

ایران خودرو: برای خرید خودروهای برقی نیازی به حساب وکالتی و مسدودی مبلغ نیست

نظرات