به گزارش اول فارس، محمد جواد مرادیان رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پشکی استان فارس با اعلام این خبر گفت: عصر امروز بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و پراید در جاده سیخ دارنگون بعد از روستای قنات ۸ نفر مصدوم شدند.
او با بیان اینکه دو مصدوم در محل حادثه بصورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند، افزود: (۱ مصدوم به بیمارستان فاطمه الزهرا کوار, ۳ مصدوم بیمارستان نمازی, ۲ مصدوم بیمارستان شهید رجایی) منتقل شدند.
مرادیان بیان کرد: ۱ دستگاه آمبولانس و بالگرد شیراز برای امدادرسانی به مصدومان این سانحه رانندگی به محل اعزام شدند، گفت: ۵ مصدوم توسط بالگرد شیراز به مراکز درمانی منتقل شدند.
به گزارش اول فارس از شیراز، در این ارتباط مهران نامداری یکی از اهالی بخش سیاخ دارنگون گفت: دیروز پنجشنبه ۴ شهریور، نیز مادری در حال رانندگی در جاده سیاخ دارنگون نزدیک پادگان، بر اثر تصادف جان خود را از دست داد.
نامداری بیان کرد: اگر در یکی از روزهای تعطیل یا آخر هفته چشمان شما را بسته و شما را به سیاخ دارنگون بیاورند و آنگاه چشمان شما را باز کنند با خود می گویید که اینجا با این حجم سنگین ترافیک یا جاده چالوس، یا محور شمشک به دیزین یا حداقل جاده شریانی بین دو مرکز استان است. درحالیکه بیخ گوش شیراز و جاده سیاخ دارنگون است.
او میگوید: راهی کم عرض، نامطمئن، پیچهای غیر معمول، نقاط حادثه خیز، بدون علائم کافی، بدور از حضور نیروی پلیس راهور از یکسو و رانندگی پرخطر و خودروهای غیر استاندارد از سوی دیگر باعث شده، جاده سیاخ دارنگون راهی شده که به مرگ ختم شود.
نامداری با طرح این پرسش که آیا آمار بالای تصادفات، جان باختن عزیزان، این همه ضرر و خسارت جانی و مالی متولیان امر را به فکر چاره نینداخته است؟ آیا زمان آن نرسیده که مردم سیاخ دارنگون به حق طبیعی خود که یک راه سالم و امن است برسند؟
این فعال حوزه روستایی و عشایری ادامه میدهد که مردم مظلوم سیاخ دارنگون تا کی باید تاوان خوش گذرانی افراد غیربومی و ثروت اندوزی برخی خواص را بدهند؟ دیگر قول بی عمل کافیست، شعار دادن سودی ندارد، کاسه صبر همه لبریز شده، از نمایندگان مجلس، فرماندار و استاندار، مدیران راه و حمل و نقل تقاضای رسیدگی عاجل داریم.
نامداری بیان کرد: راهی که دهه هاست تا کنون تغییر نکرده درحالی که ترافیک و جمعیت و خودروها طی ۲۰ سال گذشته حداقل ده برابر شده، بدون اینکه زیرساخت جاده تغییر کند.
این کنشگر اجتماعی گفت: وجود بیش از ۲۵ هزار قطعه باغشهری، چندبرابر شدن جمعیت منطقه، افزایش محورهای جدید از سیاخ دارنگون به مناطق دیگر، حداقل ده برابر شدن تعداد خودروهای سبک و سنگین طی ده سال گذشته، باعث شده که جاده سیاخ دارنگون که حتی بیست سال پیش هم توان تحمل این حجم از ترافیک را نداشت به شدت آسیب دیده و به راهی تبدیل شود که رسیدن به مقصد آرزوی راننده این مسیر است.
نامداری تصریح کرد: افزایش چند برابر بار ترافیک، بویژه در شش ماه اول سال تردد بیش از حد خودور با این جاده خراب و نامطمئن باعث شده این راه به قتلگاه انسانها و خودروها تبدیل شود. به جرات می توان گفت مردم سیاخ دارنگون روزی نیست که در این جاده تصادف نبینند، تصادفات خونین و مرگبار که عامل اصلی جاده خطرناک و ناایمن است. کمتر خانوادهای از سیاخ دارنگون است که عزیز خود را براثر تصادف در قتلگاه جاده این منطقه از دست نداده باشد.
حال از همه دلسوزان و فعالان منطقه، شوراها و دهیاران و اهالی برای مطالبه گری حساب شده و از مدیران ارشد استان و نمایندگان مجلس نیز، توجه و رسیدگی با اولویت را انتظار داریم. به امید روزی که با تعریض و دو بانده شدن، رفع نقاط حادثه خیز، افزایش ایمنی و ترمیم جاده سیاخ دارنگون کمتر شاهد تصادفات رانندگی مرگبار و ضرر جانی و مالی باشیم.
علی
تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۰
خب وقتی باغ شهری می زنید و می فروشید این میشه دیگه
حسین
تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۰
واقعا جاده سیخ دارنگون شده قتل گاه مردم خواهشا برای جاده یه قدم خیر خواهی بردارین