چاپ کد خبر: 109047
26 فروردین 1402

جاده سیاخ دارنگون قتلگاه مردم استان فارس در شیراز

جاده سیاخ دارنگون شیراز، با آمار وحشتناک تصادفات مرگ‌بار باعث شده این محور به یکی از خطرناکترین راه‌های جنوب کشور تبدیل شود
سیاخ دارنگون

باشگاه خبرنگاران جوان: طی روزهای گذشته تصادف مرگبار در جاده سیاخ دارنگون بین وانت نیسان و سواری پارس سه نفر از هم استانی‌ها را به کام مرگ کشید و دو نفر دیگر نیز به شدت مجروح شدند.
وجود بیش از ۵۰ هزار باغ شهر، چند پادگان نظامی، چند برابر شدن تعداد خودرو‌ها طی دهه اخیر، افزایش تردد مردم متعلق به مناطق همجوار که از این مسیر به شیراز رفت و آمد میکنند، افزایش ناگهانی ترافیک بویژه در شش ماهه اول سال، رانندگی پرخطر، وجود پیچ‌های غیر اصولی خطرناک و عدم توجه مدیران استان برای اصلاح جاده‌ای که متعلق به قبل از انقلاب است، از جاده سیاخ دارنگون شیراز یک کشتارگاه ساخته است.

جاده سیاخ دارنگون شیراز، با آمار وحشتناک تصادفات مرگ‌بار باعث شده این محور به یکی از خطرناکترین راه‌های جنوب کشور تبدیل شود.

لازم به ذکر است با پیگیری‌ها سال گذشته شصت میلیارد تومان از سوی وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت برای بهسازی این محور اختصاص یافت در نیمه اول سال گذشته مناقصه تعریض جاده سیاخ دارنگون از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برکزار و مقرر شد که از ابتدای اسفند ماه گذشته کار عملیاتی توسط پیمانکار شروع شود، اما با وجود گذشت دو ماه هنوز خبری از عملیات اجرایی نیست.

یک فعال حوزه روستایی میگوید؛ سوال اساسی این است که وضعیت نابسامان جاده بخش سیاخ دارنگون شیراز تا کی باید اینگونه باشد.

مهران نامداری فعال روستایی و عشایری که خود اهل بخش سیاخ دارنگون است در این زمینه گفت: تصادفات خونین با آمار بالای کشته و مجروح و معلول وخسارات مالی و غیرمالی ناشی از تصادفات باعث شده مردم سیاخ دارنگون از استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استان انتظار داشته باشند روند بهسازی و تعریض این جاده خطرساز در اولویت قرار گیرد.

نامداری از مدیران مرتبط درخواست کرد تا رسیدگی به وضعیت ناجور محور سیاخ دارنگون که به قتلگاه مردم استان فارس تبدیل شده است را در اولویت قرار دهند.

او از رسانه‌های استان نیز درخواست کرد خواسته به حق مردم مظلوم سیاخ دارنگون را بیش از پیش منعکس کنند.

حسن عابدی شورای مرکز بخش سیاخ دارنگون کدنج نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، گفت: تابه کی جاده مرگ مشهور کشور، جاده سیاخ دارنگون باید قربانی بگیرد؟جاده‌ای که عرض آن بسیار کم و دو خودرو مخالف همدیگر باید فاتحه خود را بخوانند و بعد از کنار همدیگر عبور کنند.

او گفت: متاسفانه هرروزشاهد مرگ عزیزانی هستیم که رفت وبرگشت خودرا نمی‌توانند تضمین کنند. گناه اهالی بخش سیاخ دارنگون چیست که باید هر روز تصادفات مرگبار را شاهد باشند.

عابدی گفت: اهالی این منطقه اعتراض شدید به ناایمن بودن جاده دارند که گوش هیچ مسئولی شنوا نیست، مسئولان چرا فکری به حال این جاده نمی‌کنند؟ تا کی باید با استرس و ترس در این جاده ترددکنیم و شاهد مرگ اهالی باشیم؟ جوابگوی این تصادفات مرگبار کیست؟

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار