چاپ کد خبر: 108230
15 فروردین 1402

جدا خوابیدن زن و شوهر خوب است یا بد؟ حکم جدا خوابیدن زن و شوهر

آیا شما جز زن و شوهرهایی هستید که جدا از هم می خوابید؟ یا همیشه باید در یک تختخواب و در کنار یکدیگر باشید؟ خیلی از زوجین از این موضوع که همسرم جدا از من میخوابه شکایت دارند. باید گفت تختخواب مشترک و خوابیدن در کنار هم تاثیر بسزایی در زندگی زناشویی دارد. اما اینکه همیشه تاثیرات مثبتی را برای شما دارد را نمی توان به طور صد در صد بیان کرد.

به دلیل سوالات مکرر زن و شوهر ها در مورد اثرات جدا خوابیدن زوجین و اینکه آیا جدا خوابیدن زن و شوهر یک عادت منفی است یا خیر؟ مشاوران روانشناسی خانواده تحقیقاتی را در زمینه جدا خوابیدن زن و شوهر انجام داده اند و نتایج آن را در این مقاله جامع و تخصصی برای شما نگارش کرده اند. اگر تختخواب خود را از همسرتان جدا کرده اید و نمی دانید که این کار شما خوب است یا بد، پس حتما این مقاله را بخوانید تا بتوانید به راحتی در مورد نحوه خوابیدن کنار همسرخود تصمیم بگیرید.

جدا خوابیدن از همسر طلاق خواب است؟
تختخواب مشترک و خوابیدن در کنار یکدیگر تاثیر بسزایی در زندگی زناشویی دارد. گاهی تختخواب مشترک نقطه ای برای پایان دادن به بعضی دعواها و قهرهای زناشویی است و عمیق ترین آسیب ها را می تواند کمرنگ کند. البته اینکه زن و شوهر پیش هم بخوابند یا جداگانه یک موضوع اعتقادی – فرهنگی و ساخته ذهن انسان می باشد و نمی توان گفت صد در صد علمی است.

طبق تحقیقات انجام شده حدود ۷۰ درصد از زوجین پیش هم می خوابند. برخی افراد جدا خوابیدن را یک حرکت منفی و سمی در زندگی زناشویی می دانند. در یک دوره زمانی، جدا خوابیدن زن و شوهر، نشانه یک ازدواج و اتحاد بدون عشق و رابطه جنسی و زناشویی قلمداد می شد. این موضوع را آنقدر بد می دانستند که جدا خوابیدن از همسر را طلاق خواب می نامیدند. ولی آیا واقعا این گونه است؟ مسلما هر جدا خوابیدنی را نمی توان طلاق خواب دانست و به این نتیجه رسید که این زندگی زناشویی پایان پافته است. شما باید همه عوامل را بررسی کنید. برای اینکه به این سوال پاسخ بدهیم با ما همراه باشید.

به جدا خوابیدن از دید دیگر نگاه کنید
طبق تحقیقات اگر شما در کنار فردی که خروپف می کند بخوابید. تا حدود ۵۰ درصد از اختلالات خواب رنج می برید. اما با این وجود در اکثر مواقع زوجین ترجیح می دهند کنار همسر خود بخوابند. حتی اگر خروپف کند یا در خواب حرف بزند. این نشان می دهد که قسمت اجتماعی ذهن ما نیاز به نزدیکی و احساس امنیت در کنار همسر را در اولویت قرار می دهد. حتی اگر به بد خوابیدن ما ختم شود. اما محققان گفته اند که همه زوج ها باید خواب خوب را در اولویت قرار بدهند. چون خواب سالم باعث تقویت روابط ما با همسر و دیگران می شود. در حالیکه بی خوابی می تواند به رابطه ما آسیب بزند.

اینکه شما از صدای خروپف همسرتان نتوانید بخوابید ممکن است شما را عصبانی و آشفته کند. صبح با سردرد و کلافگی از خواب بیدار می شوید و نمی توانید روز خوبی را شروع کنید. پس در نتیجه ارتباط خوبی با همسر خود برقرار نمی کنید و به این طریق ممکن است روابط شما خراب شود. پس درکنار هم خوابیدن همیشه خوب نیست. شما و همسرتان باید دو نفری در مورد خوابیدن در کنار هم یا جدا از هم تصمیم بگیرید. اگر هر دو نفر به این نتیجه رسیدید که جدا خوابیدن می تواند باعث حفظ روابط شما شود اصلا مشکلی ندارد. برخی از دلایلی که باعث می شود زوج ها تصمیم بگیرند به صورت توافقی و صلح جویانه جدا از هم بخواند:

یکی از زوجین خروپف می کند.
دمای مورد نظر برای خواب زوجین متفاوت است. مثلا یکی می خواهد اتاق گرم باشد ولی دیگری نمی تواند گرما را تحمل کند.
برنامه های خواب زوجین متفاوت می باشد.
یکی از زوجین شیفت کاری مخالف داشته باشد و دیر آمدنش به رختخواب باعث بدخوابی همسرش می شود.
بی خوابی (یکی از زوجین بی خوابی دارد و در نتیجه دیگری را بیدار نگه می دارد)
زن یا شوهر خواب سبک دارند و با تکان خوردن تخت یا کسی در کنارشان، بد خواب می شوند.
کودکان می خواهند در کنار یکی از والدین خود بخوابند.
مسلما اگر زن و شوهر بخاطر دلایلی که در بالا گفته شد و یا هر دلیل دیگری که خواب آنها را خراب می کند. تصمیم بگیرند در کنار یکدیگر نخوابند پس مشکلی وجود ندارد. فقط باید حواسشان باشد که:

در طول روز روابط عاطفی خود را گسترش بدهند.
به نیازهای عاطفی یکدیگر توجه کنند.
رابطه جنسی خود را با همسر حفظ کنند.
جدا خوابیدن را بهانه ای برای مشکلات دیگر ندانند.
هر دو نفر موافق جدا خوابیدن باشند و یکی از آنها ناراضی به رختخواب نرود.

چه هنگامی جدا خوابیدن زن و شوهر بد است؟
همانطور که در بالا گفته شد جدا خوابیدن از همسر را نمی توان همیشه بد دانست و به این نتیجه رسید که جدا خوابیدن زن و شوهر یعنی پایان دادن به روابط زناشویی و صمیمیت عاطفی. شما ابتدا باید دلیل تنها خوابیدن مرد یا تنها خوابیدن زن را مشخص کنید و سپس به دنبال اثرات جدا خوابیدن زوجین باشید. اگر به دلایل بالا جدا از همسر خود می خوابید مشکلی ندارد. اما اگر همیشه در کنار همسرتان می خوابید و به خاطر دعوا، قهر کردن و … می خواهید رختخواب خود را عوض کنید. اصلا کار درستی نیست.

اگر دلایل زیر را برای جدا خوابیدن از همسر دارید، این کار را نکنید.

جدا خوابیدن زن و شوهر بعد از تولد فرزندان
خجالت کشیدن از فرزندان برای داشتن تخت مشترک با همسر
فرار از رابطه جنسی با همسر
استفاده از تلفن همراه یا وسایل دیگر در هنگام خواب، که خواب را مختل می کند.
جدا خوابیدن بعد از دعوای زیاد زن و شوهر
به یاد داشته باشید که هیچ موقع از دلایل بالا برای جدا خوابیدن استفاده کنید. این کار مسلما رضایت هر دو نفر شما را با خود به همراه ندارد و باعث می شود فاصله عاطفی و احساسی زیادی بین شما و همسرتان ایجاد شود. اگر بخاطر دلایل بالا رختخواب خود را از همسرتان جدا کرده اید پس منتظر عوارض جدا خوابیدن از همسر باشید. برخی از این عوارض عبارتند از:

کاهش صمیمت عاطفی و از بین رفتن ارتباط عاطفی
افزایش احتمال خیانت همسر
از بین رفتن رابطه جنسی خوب
مشکل در برقراری ارتباط با همسر و صحبت کردن با او
افزایش تعارضات و اختلاف ها
از بین رفتن عادت معذرت خواهی از همسر بعد از دعوا و قهر
عادی شدن این جدایی و تغییر در سبک زندگی مشترک

چگونه همسر خود را به کنارهم خوابیدن ترغیب کنیم؟
برخی از زنان با ناراحتی می گویند شوهرم جای خوابش را جدا کرده است و از سرد شدن روابط خود با همسر نگران هستند. شما باید به دنبال راهکارهایی باشید که همسرتان را به سمت تختخواب مشترک پرواز می دهد. باید کاری کنید همسرتان از خوابیدن در کنار شما لذت ببرد و همیشه برای او تازگی داشته باشد و خسته نشود. در این قسمت ۵ راهکار برای ترغیب همسر به خوابیدن در کنار شریک زندگی خود گفته شده است.

 در مورد نیازها و خواسته های خود صحبت کنید
قبل از اینکه برای خوابیدن به اتاق خواب بروید در مورد نیازها و خواسته های خود آشکارا و صادقانه صحبت کنید. اگر با خروپف کردن همسرتان مشکلی دارید یا درمورد رابطه جنسی با همسرتان موضوعی وجود دارد و … با همسرتان صادقانه و به دور از بحث و جدل صحبت کنید. همچنین از همسرتان نیز بخواهید در مورد هر مشکلی که مربوط به اتاق خوابتان و تختخواب مشترک شما می شود، صحبت کند. حتما به خواسته های همسرتان گوش کنید و تلاش کنید به آنها پاسخ مناسبی بدهید. اگر مشکلی و ناراحتی دارید می توانید با کمک مشاوره مشکلات خانوادگی آن ها را برطرف کنید و دیگر از همسرتان ناراحت و ناامید نباشید.

 گاهی شما شروع کننده ارتباط باشید
همیشه منتظر نباشید همسرتان به سمت شما بیاید. گاهی شما شروع کننده ارتباط با همسرتان باشید. این برقراری ارتباط می تواند شروع یک ارتباط جنسی باشد و یا ارتباط عاطفی و … . مثلا هنگامی که با هم دعوا کرده اید هرگز با عصبانیت و ناراحتی به رختخواب نروید. اگر همسرتان برای معذرت خواهی پیش قدم نشد اشکالی ندارد شما جلو بروید و ارتباط از دست رفته خود با همسرتان را بازیابی کنید. حواستان باشد بعد از دعوا و یا هرگونه بحث و جدل با همسرتان، بدون او به رختخواب نروید ولی با عصبانیت نیز نروید. اول مشکل را حل کنید، آرامش خود را بدست بیاورید و بعد از آشتی کردن با همسر به رختخواب بروید. این نکته برای رابطه جنسی نیز صدق می کند. گاهی همسرتان را با انجام اولین حرکت عاشقانه از سمت خود غافلگیر کنید.

 به ظاهر خود در خانه و اتاق خواب اهمیت بدهید
همانطور که به ظاهر خود در مهمانی ها و خارج از خانه اهمیت می دهید، در خانه و همچنین اتاق خواب نیز به ظاهر و لباس های خود اهمیت بدهید. اگر از تنها خوابیدن مرد یا همسر خود رنج می برید پس به دنبال راه چاره برای بازگرداندن او در کنار خودتان باشید. لباس های زیبا بپوشید و خود را آراسته کنید. وقتی به خودتان اهمیت بدهید دیگران نیز به شما اهمیت می دهند. شلخته بودن را کنار بگذارید. همسرتان به سمت شما و خوابیدن در کنار شما می آید اگر بفهمد بخاطر او لباس های زیبا پوشیده اید و به ظاهر خود رسیدگی کرده اید.

 برای کنار هم خوابیدن اشتیاق نشان دهید
اگر مشکلاتی را که در بالا گفته شد برای کنار هم خوابیدن ندارید و می توانید در کنار یکدیگر خواب خوبی داشته باشید پس نسبت به این موضوع اشتیاق نشان دهید. به او نشان دهید که دوست دارید شما را در آغوش بگیرد، نوازش کند و هنگام خواب شما را ببوسد و بخوابید. حتی می توانید در مورد این موضوع با او صحبت کنید. مسلما وقتی همسرتان متوجه اشتیاق شما برای هم آغوشی با او شود به سمت شما می آید و او نیز متقابلا دوست دارد که همیشه در کنار شما باشد، حتی هنگام خوابیدن. اگر بعد از بچه دار شدن برای برقراری ارتباط عاطفی با همسرتان دچار مشکل شده اید، به شما پیشنهاد میکنم حتما مقاله حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دار شدن را مطالعه بفرمایید.

محیط اتاق خواب را از خسته کننده بودن نجات دهید
اینکه شما یا همسرتان خسته هستید و یا مشغله های زیادی در روز داشته اید همه درست است اما نباید اجازه دهید این خستگی و مشغله ها به تختخواب شما راهی پیدا کند. کنار هم خوابیدن را به عنوان یک عادت روتین و یک روند تکراری نگاه نکنید. سعی کنید اتاق خواب خود را با ایده های تازه جذاب کنید. به تشک و بالشت خود و همسرتان اهمیت بدهید و یک بالشت مناسب برای خود و همسرتان انتخاب کنید. از شیطنت در اتاق خواب غافل نشوید و هر بار یک راه جدید برای نجات دادن فضا از حالت خسته کننده، پیدا کنید.

جدا خوابیدن زن و شوهر یا در کنار یک دیگر خوابیدن، موضوعی است که شما و همسرتان باید در مورد آن تصمیم بگیرید. اگر نمی توانید خواب خوبی در تختخواب مشترک با همسرتان داشته باشید، پس خوابیدن در کنار همسر را صرفا به این دلیل که یک کار روتین و فرهنگ سازی شده است انتخاب نکنید. در مورد مشکلات خود با همسرتان صحبت کنید و به یک تصمیم درست و به دور از ناراحتی برسید. حواستان باشد صرفا به دلیل قهر بودن، اتاق خواب خود را جدا نکنید. شاید کنار هم خوابیدن جرقه ای برای آشتی کردن شما و بازیابی روابطتان باشد. اگر در مورد مشکلات داشتن تختخواب مشترک نمی توانید با همسر خود به طور مستقیم صحبت کنید و می ترسید او ناراحت شود می توانید از مشاوره خانواده کمک بگیرید.

جدا خوابیدن زن و شوهر از نظر شرع و قانون چه حکمی دارد؟

در صورتی که جدا کردن بستر به معنی عدم رعایت حقوق جنسی زن و مرد نسبت به یکدیگر باشد از لحاظ شرعی اشکال دارد. جدا خوابیدن زن و شوهر به تنهایی حکم شرعی ندارد، اما حقوق جنسی، یکی از حقوقی است که زن و شوهر نسبت به یکدیگر دارند. در دین اسلام وظایف زن و مرد در این زمینه کاملا مشخص است.

در صورتی که جدا خوابیدن زن و شوهر به معنی عدم تمکین زن و یا عدم تمایل مرد به برقراری رابطه جنسی با همسرش باشد، این یکی از مسائلی است که فقها به بررسی آن پرداخته اند.

هیچ زن و شوهری حق ندارند بستر خوابشان را از هم جداکنند؛ مگر زمانی که طلاق گرفتند. تحت هیچ شرایطی نمی‌پذیریم که زن و شوهر به هر بهانه‌ای مانند خروپف همسر، ترس کودک و اجبار برای خوابیدن در کنار او، از هم جدا بخوابند. تمام این مشکلات راه‌حل دارند و باید به دنبال راه حل آن باشیم.

جدا خوابیدن زن و شوهر مضراتی دارد:
احساس غمگینی.

تغییرات خلقی.

بروز مشکلاتی در تمرکز.

ایجاد تغییراتی در وزن.

فواید خوابیدن کنار همسر :
سطح استرس را کاهش می دهد.

خوابیدن کنار همسر باعث می شود زودتر بخوابید و خواب کافی و مناسب می شود که این باعث انرژی شما می شود.

سیستم ایمنی را بهبود می بخشد.

روند پیری را کاهش می دهد.

تمام پیامدهای منفی که در اثر جدا خوابیدن زن و مرد به آن اشاره می‌شود به دلیل از دست رفتن فرصت تماس جسمانی کافی در طول روز است. چرا که هنگام خواب بیشترین و بهترین فرصت برای این امر محسوب می شود. تماس های جسمی شما و همسرتان فواید سلامتی و هیجانی بسیاری برای هردوی شما خواهد داشت.

دلیل جدا کردن محل خواب از همسر بر میزان پیامدهای منفی آن بسیاری دارد. اگر شما به دلیل مشکلاتی که در رابطه عاطفی با یکدیگر دارید بسترتان را جدا کرده اید، باید بدانید که این کار تنها منجر به تشدید مشکل شما می‌شود. زیرا شما با این کار فرصت با هم بودن را بیش از پیش از خود و همسرتان می‌گیرید. شما برای اینکه بتوانید مشکلاتتان را حل کنید بیش از هر چیز به گفت و گوی سالم و ترمیم آسیب های عاطفی از طریق آن دارید.

حکم شرعی جدا خوابیدن زن و شوهر چیست؟

جدا خوابیدن زن و شوهر به تنهایی حکم شرعی ندارد، اما حقوق جنسی، یکی از حقوقی است که زن و شوهر نسبت به یکدیگر دارند. در دین اسلام وظایف زن و مرد در این زمینه کاملا مشخص است. در صورتی که جدا خوابیدن زن و شوهر به معنی عدم تمکین زن و یا عدم تمایل مرد به برقراری رابطه جنسی با همسرش باشد، این یکی از مسائلی است که فقها به بررسی آن پرداخته اند.

اگر چه جدا کردن بستر در صورت عمل به حقوق جنسی، از لحاظ شرعی مشکلی ندارد، اما می‌تواند روی روابط شما تاثیر منفی بگذارد. قبل از اینکه بستر خود را از همسرتان جدا کنید، درباره علت این کار با او صحبت کنید. در صورتی که برداشت همسر شما از جدا کردن بستر این باشد که شما به علاقه‌ای ندارید و با این کار می‌خواهید او را طرد کنید، بدون شک در آینده نزدیک با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد.

جدا خوابیدن زن و شوهر از نظر شرعی کراهت دارد.

وظایف شوهر نسبت به زن در روابط جنسی
شوهر نمی‌تواند بیش از چهار ماه، نزدیکی با همسر دائمی خود را ترک کند. نظر آیت الله مکارم سیستانی و تبریزی اندکی متفاوت است.

آیت الله مکارم: اگر زن جوان باشد و در این مدت بیم آن می‌رود که به گناه بیفتد احتیاط واجب آن است که شوهر طوری رفتار کند که به گناه نیفتد.

آیت الله تبریزی: شوهر نمی‌تواند بیش از چهار ماه با همسر دائمی خود نزدیکی را ترک کند، مگر اینکه زن راضی باشد.

آیت الله سیستانی: شوهر نمی‌تواند بیش از چهار ماه با زن جوان خود نزدیکی را ترک کند، مگر اینکه نزدیکی برای او ضرر داشته و یا مشقت زیاد داشته باشد یا آنکه زن خود راضی به ترک آن باشد و یا آنکه در شروط ضمن عقد ازدواج ترک آن را بر زن شرط کرده باشد. در این حکم بنابر احتیاط واجب فرقی میان اینکه شوهر حاضر باشد یا مسافر نیست، پس بنابر احتیاط جایز نیست سفر غیر لازم را بدون عذر و بدون رضایت همسر بیش از چهار ماه ادامه دهد.

پرسش : خوابیدن زن یا مرد، به تنهایی در شب چه حکمی دارد؟

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی : این کار کراهت دارد.

احادیث و روایاتی از ائمه درباره ی جدا خوابیدن زن و شوهر :
پیامبر اکرم (ص) فرمودند :

أَنَّهُ قَالَ أَ لَا أُخْبِرُکُمْ بِشَرِّ نِسَائِکُمْ قَالُوا بَلَى یَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ … إِذَا خَلَا بِهَا بَعْلُهَا تَمَنَّعَتْ عَلَیْهِ تَمَنُّعَ الصَّعْبِ عِنْدَ رُکُوبِهَا

آیا دوست دارید بدترین زنان را به شما معرفی کنم؟ گفتند بله یا رسول الله. حضرت فرمودند: …. زنی که وقتی با شوهرش خلوت می کند خودش را از او منع می کند و به راحتی همبستر با شوهرش نمی شود. (مستدرک‏ الوسائل ج ۱۴ ص ۱۶۷)

حضرت محمد (ص) فرمودند :

اِذا باتَتِ المَراَهُ هاجِرَهً فِراشَ زَوجِها لَعَنَتَها المَلاوِکَهُ حَتّی تُصبِحَ.

وقتی زنی در شب رختخوابش را از شوهرش جدا کند تمام ملائکه تا صبح او را لعن می کنند. (نهج الفصاحه ص ۵۷، ح ۱۸۷)

پیامبر اسلام (ص) فرمودند :

لَا یَحِلُّ لِامْرَأَهٍ أَنْ تَنَامَ حَتَّى تَعْرِضَ نَفْسَهَا عَلَى زَوْجِهَا تَخْلَعَ ثِیَابَهَا وَ تَدْخُلَ مَعَهُ فِی لِحَافِهِ فَتُلْزِقَ جِلْدَهَا بِجِلْدِهِ فَإِذَا فَعَلَتْ ذَلِکَ فَقَدْ عَرَضَتْ.

برای زن جایز نیست بخوابد مگر آن که خودش را به شوهرش عرضه نماید، لباسش را در آورد و پوستش به پوست شوهرش بزند، این کار عرضه کردن است. (وسائل ‏الشیعه ج ۲۰ ص ۱۷۶)

حضرت علی (ع) فرمودند :

إِذَا دَعَا الرَّجُلُ امْرَأَتَهُ إِلَى فِرَاشِهِ فَأَبَتْ عِصْیَاناً لَعَنَتْهَا الْمَلَائِکَهُ حَتَّى تُصْبِح‏.

وقتی مردی زنش را صدا زند به سوی رختخوابش و زن از روی عصیان اجابت نکند تا صبح ملائکه اورا لعن می کنند. (روضه الواعظین وبصیره المتعظین ج‏۲ ص۳۷۳)

سوالات متداول
آیا جدا خوابیدن زن و شوهر طبیعی است؟

طبق یک مطالعه اخیر، ۷۵ درصد از آمریکایی ها از اختلالات خواب ناشی از خوابیدن در کنار همسر رنج می برند. اما همه آنها تا جایی که می توانند سعی می کنند که اتاق خواب خود را جدا نکنند و همچنان در کنار همسر خود بخوابند. حدود ۱۰-۲۰ درصد از زن و شوهرها در اتاق خواب های جداگانه می خوابند.

چرا خوابیدن زوج ها در کنار هم مهم است؟

این بخش از خواب برای عملکرد سالم مغز مهم است. تحقیقات نشان داده است که زوج‌هایی که با هم می‌خوابند، روابط صمیمانه‌ تر، دعواهای کمتر و زندگی شادتری دارند. خوابیدن با هم می تواند به بهبود کیفیت رابطه شما کمک کند. منبع:”روانشناسی آویژه ،ورانداز ”

آنچه ایرانیان باید در باره اشکانیان( امپراتوری پارت ها)  بدانند+ فیلم

خبری خوش برای زنانی که دارای علائم یائسگی هستند

هر کس بتونه شتر را در این تصویر ببینه هرگز آلزایمر نمیگیره !

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

زهرا جمعه , ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۲۲

من شصت سه سالم هست وچهل ساله ازدواج کردم تا سن پنجاه وشش سالی از کنار هم خوابیدن ارامش داشتیم اما پنچ ساله هست هر دو مایل به خوابیدن کنار هم نداریم واینطوری ارامش بهتری داریم.نمیدونم عادت شده یا واقعا ارامش داریم

عروس پیر جمعه , ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۲۱

من۵۵ سالم هست و و شوهرم ۵۷ سالشه ، ۳۲ ساله ازدواج کردم تا سن پنجاه سالی کنار هم خوابیدن داشتیم اما پنچ ساله هست شوهرم با من نمیخوابه…اخیرا زن جوانی تو کوچه مون محرمانه بهم گفت شوهرم یه روز تو خیابون به اصرار که بیا برسونمتون هم مسیریم و همسایه و بعد که سوار شد بهش شماره داد و گفته زنم پیره و نمیتونه نزدیکه کنه و این حرفا..و بعدا ازش تقاضاهای غیر اخلاقی داشته ……در صورتی که من مشکلی ندارم و میتونم رابطه داشته باشم و دلم هم میخواد اما همسرم از زیرش در میره….واقعا نمیدونم چیکار کنم…روم هم نمیشه به کسی چیزی بگم….

ماش پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶

لطفا جدا نخوابید و تو بقل هم بخوابید تا لذت ببرید شر و ور این پست گوش نکنید

ناشناس پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

سلام دوستان فقط میتونم بکم توکشورماهنوزاون فرهنک‌کوشی تلفن جانیافتاده تموم این مشکلافقط ازموبایل خانم تانصف شب باکوشی هس به شوهرش وقت نداره یااصلامحل نمیزاره خدافقط تموم جونامونوعاقبت بخیرکنه ???

عبوس پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶

کنارهم خوابیدن هم شرعا هم عقلا لازم است من نزدیک به شصت سال سن دارم تاکنون در منزل خودمان هیچوقت تنها نخوابیدم از خوابم در همه شرایط لذت میبرم و احساس ارامش دارم

پ م پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

سلام بنده خانمی ۶۱ سال هستم
۴۶ سال است ازدواج کردیم
۴ فرزند دارم که ازدواج کردند
غیر از زمانی که در یک اتاق زندگی میکردیم
و مهمان داشتیم جدا میخوابیدیم
دیگر هیچوقت حتی وقتیکه با هم قهر بودیم
جدا نمیخوابیدیم
از جوونهای عزیز خواهش میکنم
بین خود و همسرشون فاصله ندازن
ان شاالله همگی عاقبت بخیر باشید

مهرتا پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۴:۳۷

اگر زن … بود اصلا نخوابید، چون برخی خانومای ایرانی بسیار پر خور و تنبل هستن. تا صبح کله اتان را بخور می دهند

سی پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۰۱

هیچ مردی یا زنی نمی‌تواند بگویید من میتوانم تنهایی زندگی را پیش ببرم چون مرد و زن دو پای زندگی هستند اگر چه مرد و چه زن تنها بخواهند پیش بروند تا جایی خواهند رفت حساب کن چطور روی یک پا با مسافت طولانی میخواهی راه بروید نمیشود تا جای بروی خسته میشوی و لازم به ذکر است که ما در زندگی کردن آگاهی لازم را نداریم تا زندگی را با طعم شیرین و لذت بخش پیش ببریم و در خیانت هم هیچ وقت بار کج به مقصد نمیرسد.

ناشناس چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴

هروقت بحث و ناراحتی داریم تمایلی برای پیش هم خوابیدن نداریم و بعد از ۷سال زندگی عادی شده است این قضیه… زن‌های ایرانی اکثرا. قد ومغروزند و شوهر اشون بی میل می‌شوند در طول زمان بهشون

اردشیر چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰

اخه مرد مردباشه بازن نمیخوابه شبها

ناشناس چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷

اقایون اصلا زن نگیرید تا چه برسه کنارشون بخوابید

احمد چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲

حکم … اگر همسرتان خوروپف می کند جدابخوابید چون بعدازچند سال مثل من روانی می شوید

فریبا چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

همسرم ۱۳ساله جدا میخوابد،بهانه شم،فرزندانم،هستن،ودیگه،اینگه،بیماری،قندداریم،البته،من نشکلی،باقندم،تدارم، ودیگهاینکه هروقت،تقاضای،پیش هم خوابیدن رامیکنم،میگدیدپیر،شدی،خحالت،بکش،من امسال،۵۵ساله،شدم،ولی به همون علتهایی،که گفتم،حدانیخوابیم،

عدالت چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶

چرااین گونه شد شرایط زندگی ۲سال اول زنها می چسبن به مرد یا بچه را بهانه می کنن یا مشغول گوشی هستن مردها بنده خدا شب از کار میان زنها گوشی بدست رابط جنسی در کشور ایران شده صفر تمام مشکل زندگی گوشی زنها همشون از فاصله می گیرن یا جدایی خوابن خدا بع مردا رحم کنی رابط جنسی را بهانه دارن فقط اسم شوهر دارن همان باعث شده به طلاق بکشی پدرمادرما از اول زندگی باهم می خوابیدن ولی شرایط عوض شده محبت زنها نسبت به مردها کم شده مردها ناچارن مسیر زندگی را عوض ‌کنن

ایرانیم چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

پاره ای از موارد بدلیل بیماری و یا زایمان کار عاقلانه این است که برای مدتی زن و شوهر در یک بستر نباشند ولی نباید عادت شود و پس از ان‌حالت خاص هردو در کنار هم باشند برای نگهداری زناشویی بهترست

ناشناس چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

مطلب جالبی بود…میشد یه کم بی محابا تر نوشت..خیلی کلاسیک و مودبانه نوشتی….

ناشناس چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

متاسفانه همسرمن… هست گفت….فرموده هروقت خواستی زنت روتنبیه کنی قهرکن رختخوابت راجداکن از یک شب اوایل زندگی شروع کردبه جداکردن وتنبیه الان بعداز ۲۵ سال سالهاست رختخوابشون جداست…. هم همخوابیشون با زنان صیغه وسایتی وخیابانی است.

آخرین اخبار