چاپ کد خبر: 105404
10 اسفند 1401

جدیدترین جریمه برای خودروها در شیراز که باید حواستان باشد !

در راستای تعامل با شرکت‌های دانش بنیان و به جهت تحقق شعار سال، طی مراسمی سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن شهر شیراز رونمایی شد.

پارک

به گزارش اول فارس ، مهدی نصیری قرقانی  در حاشیه آیین رونمایی از سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن، اظهار داشت: یکی از اقداماتی که باید در حوزه ترافیک سطح شهر انجام شود استفاده از طرح‌های هوشمندسازی و روان سازی ترافیک است.

وی عنوان کرد: در این راستا باید اقداماتی همچون ساخت پارکینگ، منطقه‌بندی سطح شهر و افزایش تعدادی و کیفیت حوزه حمل و نقل عمومی و تسهیلاتی که در این زمینه ارائه می‌شود را در دستور کار قرار داد.

نصیری قرقانی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در حوزه هوشمندسازی، گفت: نصب سامانه BMS و یا سامانه مدیریت اتوبوس‌ها یکی از این اقدامات است که در آن شهروندان از طریق یک اپلیکیشن می‌توانند نسبت به موقعیت اتوبوس و زمان رسیدن آن مطلع شوند.

این عضو شورا به خدمات سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن اشاره کرد و افزود: بواسطه پارک خودرو‌های دوبل و توقف ممنوعی که برخی از خودرو‌ها در معابر داشته و این تخلفات موجب نارضایتی شهروندان شده بوده این سامانه طراحی و رونمایی شد.

نصیری قرقانی افزود: در اجرای این طرح استفاده حداکثری از توان دوربین‌های نظارت تصویری در سطح شهر در جهت مدیریت و کنترل ترافیک صورت می‌گیرد و برای خودرو‌هایی که بیش از زمان مشخص در مکان‌های پارک ممنوع توقف داشته باشد، جریمه اعمال می‌شود.

وی در ادامه از رونمایی سامانه پارکینگ‌های هوشمند در سطح شهر شیراز خبر داد و بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ پارکینگ‌های سطح شهر هوشمند شده تا شهروندان بتوانند از منازل خود نسبت به رزرو پارکینگ مد نظر اقدام کنند.

نصیری قرقانی اضافه کرد: در حال حاضر ۳ پارکینگ شهر شیراز مکانیزه است و برای مابقی پارکینگ‌ها این اقدام در دستور کار است.

این عضو شورا با اشاره به اینکه در بهار ۱۴۰۲ شاهد رشد حوزه هوشمند سازی خواهیم بود، گفت: انجام اقدامات این حوزه در کنار یکدیگر به روان سازی ترافیک کمک می‌کند و معتقدم اگر در این زمینه فعالیت داشته باشیم با هزینه کم از اجرای پروژه‌های عمرانی چند صد میلیاردی جلوگیری می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: سامانه هوشمند کنترل خودکار تخلفات ساکن از هفته آینده در سطح شهر قابل اجرا خواهد بود.

نصیری در پاسخ به مهیا بودن زیر ساخت‌های شهر شیراز برای اجرای این طرح پاسخ داد: تأمین زیر ساخت‌ها برای اجرای این طرح بر عهده شهرداری است و در حال حاضر امکان اجرا و استفاده از این سامانه وجود دارد.

وی، به مزایای استفاده از این سامانه اشاره کرد و افزود: روان سازی جریان ترافیک در معابر پر تردد شهر بوسیله نظارت هوشمند تصویری، اعمال قانون کاملا مکانیزه و خودکار تخلفات ساکن خودروها، ترویج فرهنگ پارک صحیح خودرو در محل مناسب و احترام به حقوق شهروندی، جلوگیری از پارک‌های دوبل و رفع مشکل ازدحام ناشی از آن، جلوگیری از پارک خودرو‌ها در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و کنترل مکانیزه بار انداز‌های وسایل نقلیه باری در سطح شهر از جمله مزایای این سامانه است.

عکسی عتیقه از شیراز در ۱۲۱ سال پیش که باورتان نمی شود

ببینید و لذت ببرید|۴۰ عکس زیبای از مکان های تاریخی-باستانی جهان


 در کانال اول فارس عضو شوید 

اشاره 1

کانال اول فارس در واتساپ

 کانال اول فارس در  تلگرام

 کانال اول فارس در  ایتا 

 کانال اول فارس در سروش

کانال اول فارس در روبیکا

 کانال اول فارس در  بله 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهدی جمعه , ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

مهیا درسته نه محیا

رضا جمعه , ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

به نظر من اول باید به تعدادی از رانندگان آموزش رانندگی داد و متاسفانه شهرهای اطراف شیراز که نزدیک هستند صبح مسافر میاورند شیراز و تا شب دراین شهر کار میکنند و شب برمیگردنند

ناشناس جمعه , ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲:۰۷

فقط یه کلام بگن شیراز رانندگی افتضاحه من تا حالا دوبار از پشت به ماشینم زدن در رفتن، کلا تو شیراز رانندگی یعنی استرس و اعصاب خردی، درضمن بیشتر استانهای جنوبی خصوصا استان بوشهر علی الخصوص برازجونی ها شیرغز رو قرق کردن غز قیمت املاک بگیر تا ترافیک و بینظمی.

سیاوش جمعه , ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱:۰۸

دولت خدمتگذار ومافیای خودرو فروش فقط بفکر جیب مبارک هستن که ته نداره مثل روزنامه پرتیراژ ماشین میفروشن بدون زیرساخت جاده واتوبان پارکینگ به اندازه کافی نداره شیراز اما جریمه وداغ کردن خلق الله هنر اخرشونه

وحید پنجشنبه , ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰

وای چقدر پروفسور پیدا میشه بین مردم! انتقال پزشکان به حاشیه‌ی شهر! برای یک سرماخوردگی یا ویزیت ساده باید یه مسافرت یک ساعته انجام بشه!! شما اول برو نوشتن فارسی یاد بده، بعد پیشنهادات اعجاب‌انگیزت رو ارائه بده.

حامد پنجشنبه , ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹

فقط حرف تا بحال هیچ عملی ندیدیم ، شیراز واقعا در رانندگی ، بعضی رانندگان واقعا افتضاح رانندگی می کنند .

حامد پنجشنبه , ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹

فقط حرف تا بحال هیچ عملی ندیدیم ، شیراز واقعا در رانندگی ، بعضی رانندگان واقعا افتضاح رانندگی می کنند .

ناشناس پنجشنبه , ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

بیچاره دکترا
توشون خودشونو کشته بیرونشون مردم رو!

ناشناس پنجشنبه , ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۳:۰۷

پیشنهاد عالی برای مسعولین وسرمایه گذاران
با احداث صدها واحد مطب با پارکینهای بزرگ در حاشیه وکمربندی ها وانتقال بل اجبار دکترها خیابان زند به بیرون شهر مانند تعمیر کاران هم سرمایه گذاری خوبی است وهم از قشر پول دار پولی گرفته میشه هم معضل ترافیک حل میشه هم یک مجتمع بزرگ با امکانات امروزی در اطراف شهر ایحاد میشه وهم کنترل بهتری بر قشر پزشکان میشه

ناشناس پنجشنبه , ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲:۳۶

سلام برای حذف ترافیک باید مکان های ترافیک زا را مانند مطب دکترها به حاشیه شهر داخل کمربندی ها اونم با احداث پارکینگ های بزرگ در کنارش کنترل کرد نه اینکه با کنترل بیشتر مشکلی به مشکل مردم اضافه کنند

ر چهارشنبه , ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸

راننده اسنپ هستم روزانه ۱۶ ساعت در تمام سطح شهر فعالیت دارم. افسر خیلی خیلی خیلی کم هست، بعضی از جاها هم سرباز میزارن. این ۶ ماهه اخیر هم ترافیک واقعا چندین برابر شده، اصلا قابل تحمل نیست.

روی یک تابلو دیدم در انتهاش نوشته سازمان ترافیک. بعد از اندکی تامل گفتم یعنی سازمانی برای ترافیک داریم؟؟؟؟ که وضع شهر روز به روز بدتر هم میشه.

ناشناس چهارشنبه , ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸

شما با این مدیریت ضعیف بجز درد سر برای مردم چیز دیگری دستآورد ندارید!حرکت موتورها توی پیاده رو ها پارک کردن خودروها توی پیاده روهاو،،،،،،،،

ع چهارشنبه , ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶

من تا به حال این را نگفته ام

ع چهارشنبه , ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴

برای پارک جلوی درب منزل چه اقدامی انجام می شود

ناشناس چهارشنبه , ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳

برای پارک جلوی درب منزل چه اقدامی انجام می شود

ناشناس چهارشنبه , ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲

سلام این همه ماشین دادین توبازارفکرخیابان فکرپارکینگ هم باشید توخیابان زند نصفش اتوبوس گرفته نصفش راتاکسی

علزرضاابراهیمی چهارشنبه , ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵

اگر میخواید ترفیک تو سطح شهر کمتر بشه ای بیمارستانهای وسط شهر خصوصا نمازی و درمانگاه امام رضا وسط شهر هست وحداقل نصف ترافیک بخازر همین هست ودیگری کلا پارکینگها توسط ارگانهدی مختلف اجاره میشه مثلا ملاصدرا دکتا پارکینگ عست که یکی توسط علم پزشکی اجاره شده باید اول هر شهر مثلا بدوار مدرس بیمارستان درس بشه چون اکثرا از شهریتانهای اطراف شیراز ودیگر شهرستانها ماشین میاد تو وسط شهر وپارکینگهای وسط شهر ظرفیتش بیشتر بشه نه یک طبقه راشه

علی چهارشنبه , ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰

متاسفانه درشیرازراننندگی اوضاع خوبی نداردوپلیس راهوردرسطح شهرفعال نیست وهرکس هرکاری دلش خواست می‌کنه ازپارک دوبله گرفته تاحضورروزانه کامیون در سطح شهروووووهمه تخلفات رانندگی بانصب چندتادوربین کاردستی نمیشه نمیدانم پلیس راهور شیراز به چه کاری مشغول است که درشهرنیست

علی چهارشنبه , ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹

دوستان عزیز در شورا و شهرداری باید از خوددو های پارک شده حق پارکینگ اخذ شود کسب درامد یکی از روش های پیشرفت شهر است

آخرین اخبار