جذاب‌ترین خودروهای دنیا برای مالکین در بررسی جی‌دی پاور

برخی از خودروها فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسند، برخی دیگر فوق‌العاده قابل‌اطمینان و خوش‌ساخت هستند و برخی هم پرفورمنس فوق‌العاده‌ای دارند. همهٔ این ویژگی‌ها می‌تواند به افزایش میزان علاقهٔ اشخاص به خودروها کمک کند و این‌ها تنها بخشی از ۳۷ معیار مختلفی است که جی‌دی پاور در مطالعهٔ APEAL خود (مخفف Automotive Performance, Execution, and […]

معاون ارشد بخش کیفیت خودرو در جی‌دی پاور «دیو سارجنت» دراین‌باره توضیح داده است:

مطالعهٔ APEAL میزان دل‌بستگی عاطفی مالک را به خودروی جدید خود اندازه‌گیری می‌کند و همچنین بررسی می‌کند که این خودرو در چه قسمت‌هایی فاقد تمام ویژگی‌های مثبتی است که مالک انتظار آن‌ها را داشته است. دانستن این موضوع به همان اندازهٔ آگاهی از مسائل مربوط به کیفیت برای خودروسازان ارزشمند است. هدف خودروسازان این است که خریداران را در تمام این ابعاد خوشحال کنند اما برخی در انجام این کار بهتر از دیگران هستند

این مطالعه ۱۰۰۰ امتیاز دارد و همان‌طور که اشاره شد طبق ۳۷ معیار مختلف به خودروسازان امتیاز داده می‌شود. در این مطالعه خودروسازان به دو گروه لوکس و غیرلوکس تقسیم می‌شوند اما مقیاس کلی برای همهٔ آن‌ها یکسان است و بنابراین می‌توان همهٔ برندها را باهم مقایسه کرد. از لحاظ فنی، پورشه با کسب ۸۸۱ امتیاز بهترین بهترین‌ها است و بعدازآن لینکلن با ۸۷۶ امتیاز و کادیلاک با ۸۷۴ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. البته پورشه، لینکلن و کادیلاک همگی برندهای لوکس هستند و در بخش برندهای غیرلوکس، دوج با ۸۷۲ امتیاز و رم با ۸۷۱ امتیاز بهترین جایگاه را کسب کرده‌اند.

اما در ابتدا گفتیم که تسلا بهترین برند در مطالعهٔ APEAL امسال بوده است. ما اشتباه نکرده‌ایم زیرا این برند الکتریکی با کسب ۸۹۶ امتیاز با اختلاف زیادی نسبت به پورشه در صدر جدول قرار می‌گیرد اما این امتیاز تسلا واجد شرایط قرارگیری در جدول رسمی مطالعه نیست زیرا این شرکت در ۱۵ ایالت اجازهٔ مصاحبه با مالکین خودروهای خود را نمی‌دهد. به همین دلیل، این امتیاز حاصل مصاحبه‌ها و نظرسنجی‌ها در ۳۵ ایالت است و ازآنجایی‌که کامل نیست، رتبهٔ اول تسلا غیررسمی خواهد بود.

در مطالعهٔ APEAL علاوه بر بررسی برندها، خودروهای هر سگمنت هم بررسی و بهترین‌های آن‌ها اعلام می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، در بخش خودروهای لوکس، آئودی A3 جذاب‌ترین خودروی کوچک، جنسیس G70 جذاب‌ترین خودروی کامپکت، کادیلاک CT6 جذاب‌ترین خودروی میان سایز، جگوار E-Pace جذاب‌ترین شاسی‌بلند کوچک و لینکلن نویگیتور جذاب‌ترین شاسی‌بلند بزرگ بوده‌اند. نیسان ورسا، هیوندای ولوستر، دوج چلنجر، فورد اسکیپ، شورلت بلیزر و نیسان آرمادا هم ازجملهٔ خودروهایی هستند که در بخش غیرلوکس بهترین رتبه‌ها را در سگمنت خود کسب کرده‌اند. در همین حال، به‌طورکلی در بین همهٔ خودروها و همهٔ سگمنت‌ها، ب‌ام‌و X6 به‌عنوان جذاب‌ترین خودرو برای مالکین انتخاب شده است.

مطالب مرتبط

۹ راهکار ساده و کاربردی برای افزایش کیفیت صدای سیستم خودرو

طرح فروش فوق العاده وانت سایپا ۱۵۱ تیپ DA با قیمت مصوب

برای ثبت نام در قرعه کشی ۳۰۰ دستگاه خودروی اتوماتیک رایگان چکار کنیم؟

نظرات