ایرانیها در سال ۱۲۷۹ شمسی و با ورود دو دستگاه خودرو رنو در زمان مظفرالدین شاه قاجار، با وسیله نقلیه چهار چرخی به نام ماشین آشنا شدند، اما اگر بخواهیم نقطه آغاز صنعت خودرو ایران را تعیین کنیم، باید به ۲۳ اردیبهشت ۱۳۴۶ خورشیدی برگردیم، یعنی زمانی که خط تولید پیکان در کارخانه ایران ناسیونال (ایران خودرو) راهاندازی شد.
بیشتر ایرانیها با شنیدن کلمه «پیکان» یاد خودرویی جعبهای شکل میافتند که حدود پنج دهه در صنعت خودرو کشور ساخته میشد و هر چند دو دهه از تعطیلی خط تولید آن میگذرد، اما هنوز هم میتوان این خودرو را تک و توک در خیابانها و جادههای کشور دید.
نیم قرن پیش پلیس به خاطر پلاک ناخوانا خودروها را جریمه میکرد.
روزنامه اطلاعات ۱۷ بهمن ۱۳۵۲ از جریمه ۵۰ تومانی خودروهایی خبر داد که پلاک آنها گلی و مخدوش است.
حرکت خودروها در خیابانها پس از بارش برف برای پلیس راهوار مشکلاتی به همراه دارد که مهمترین آن ناخوانایی پلاک خودروهاست. روزنامه اطلاعات ۱۷ بهمن ۱۳۵۲ از جریمه ۵۰ تومانی خودروهایی خبر داد که پلاک آنها گلی و مخدوش است.
میلاد
تاریخ : ۲۳ - بهمن - ۱۴۰۲
نباید جریمه شوند بلکه باید ماشین توقیف شود