چاپ کد خبر: 146140
23 خرداد 1403

جزئیات آتش‌سوزی وسیع مزارع و مصدوم شدن یکی از اهالی در خومه زار ممسنی

در پی انتشار اخباری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر آتش‌سوزی در مزارع یکی از مناطق ممسنی فارس و مصدوم شدن یکی از اهالی منطقه مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این ارتباط توضیحاتی داد.

جزئیات آتش‌سوزی وسیع مزارع و مصدوم شدن یکی از اهالی در خومه زار ممسنی

به گزارش اول فارس ، شهرام یغمایی در این ارتباط اظهار کرد: روز گذشته درپی گزارشات مردمی مبنی بر آتش‌سوزی در حومه شهرک هراریز( خومه زار) مأموران منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان ممسنی به محل اعزام شدند.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: طبق مشاهدات و گزارشات شاهدین، ۲نفر از کشاورزان این شهرک اقدام به آتش زدن کاه وکلش مزارع خود کرده که به دلیل وزش باد و رعایت نکردن نکات ایمنی،آتش سوزی به مزارع همجوار وهمچنین اراضی ملی سرایت کرده بود.

وی اضافه کرد: یکی از افراد محلی با تراکتور شخصی در حال اطفای آتش برای جلوگیری سرایت آن به سایر مزارع بود که به علت حجم وسیع در حلقه آتش گرفتار و تراکتور طعمه حریق شد.

یغمایی گفت: در این حادثه میزان وسیعی از مزارع گندم، کومه دامداران و وسعت کمی اراضی ملی با پوشش بالای جنگلی دچار حریق شد که با حضور به موقع یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی از خسارت بیشتر جلوگیری شد.

این اتفاق در حالی افتاد که چندی پیش رئیس جهاد کشاورزی فارس از کشاورزان درخواست کرده بود که از آتش زدن بقایای گیاهی مزارع خودداری کنند.منبع:ایرنا

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار