جزئیات برنامه های برگزاری دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس

مدیرکل بنباد شهید و امور ایثارگران فارس از مهیا بودن همه چیز جهت برگزاری اجلاسیه ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس در روزهای ۸، ۹ و ۱۰ آبان‌ماه خبر داد.

جزئیات برنامه های برگزاری دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس

به گزارش اول فارس از شیراز، سردار ابراهیم بیانی بعدازظهر امروز هفتم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران از آمادگی کامل فارس جهت برگزاری ۱۵ هزار شهید استان خبر داد و با اشاره به اینکه مدیریت سه کمیته از ۲۱ کمیته کنگره ملی سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس به عهده اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: بنیاد شهید مسئولیت سه کمیته جمع‌آوری و به‌روزرسانی آثار شهدا، کمیته تکریم خانواده ایثارگران و شهدا و کمیته برگزاری یادواره‌های شهدای شهرستان ‌ها خبر داد.

وی با اشاره به نگهداری ۵۰۰ هزار برگ سند از شهدا تا سال ۱۴۰۱ گفت: باتوجه به اینکه ممکن بود آثار جدیدی از شهدا توسط خانواده‌ها به دست آمده باشد این اسناد به روزرسانی شده و سازوکاری فراهم شد تا اسناد در سایت های ایثار و شهادت بارگزاری شوند تا مردم بتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند‌.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره‌های کوچک و بزرگ طی این مدت گفت: ابتدا پیش بینی برگزاری سه هزار یادواره را کرده بودیم، سپس این آمار به پنج هزار یادواره افزایش یافت و در ابتدای خردادماه امسال به بیش از هفت هزار یادواره رسید که در قالب یادواره‌های محله، روستا، دهستان، شهر، شهرستان، اقشار و … برگزار شده و همچنان در حال برگزاری است و آثار و برکات بسیاری دارد.

بیانی همچنین در خصوص تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: با همراهی سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی و رده‌های وابسته به آنها و همراهی ائمه جمعه ۲۴ هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آماده بودن فضا برای برگزاری کنگره بزرگ ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: کتاب‌های متعددی طی دو سالی که از تصمیم‌گیری جهت برگزاری دومین کنگره ملی شهدای فارس می‌گذرد، به چاپ رسیده، تهیه فیلم‌های مستند، رونمایی از ۳۰ سردیس شهید که در ادامه هم افزایش خواهد یافت، مستند ۱۰ شهید شاخص استان تحت عنوان روایت سرو، برگزاری ارکستر سمفونیک مقاومت از امشب به مدت سه شب در تالار حافظ نیز از جمله برنامه‌های این روزها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس ادامه داد: فرداشب ۸ آبان‌ماه کنگره ملی شهدای ارتش، ۹ آبان‌ماه کنگره شهدای زن و پنج‌شنبه دهم آبان‌ماه کنگره بزرگ ۱۵ هزار شهید استان فارس با سخنرای ریاست مجلس شورای اسلامی در محل نمایشگاه بین‌المللی شهرک گلستان برگزار خواهد شد‌.

بیانی همچنین از نمایشگاه تسلیحات و دستاوردهای نظامی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس که از هفته گذشته تحت عنوان “روایت اقتدار” برپا شده و تا دهم آبان ادامه دارد یاد کرد و گفت: این نمایشگاه مورد استقبال اقشار مختلف مردم به ویژه دانشویان و دانش‌آموزان قرار گرفته و همانگونه که رهبر معظم انقلاب هفته گذشته در دیدار اعضای دست اندر کار کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس داشتند و فرمودند این اقدامات باید اثرسنجی شود، خوشبختانه تاثیر خوبی بر جای گذاشته است.

مطالب مرتبط

نظرات