چاپ کد خبر: 68043
29 شهریور 1400

جزئیات تشکیل شهرستان دراک در فارس/بخشدار سیاخ منصوب شد

اولین بخشدار سیاخ در شهرستان شیراز با حضور جمعی از مسئولین محلی و نمایندگان شیراز وزرقان در مجلس شورای اسلامی معارفه شد.

به گزارش اول فارس از شیراز، سید احمد احمدی‌زاده امروز در مراسم ارتقای دهستان  سیاخ دارنگون به بخش و معرفی نخستین بخشدار آن اظهار داشت: تبدیل این منطقه به بخش یک مطالبه به حق بود که سال‌ها از سوی مردم دنبال می‌شد و در نهایت با پیگیری‌های انجام شده این مهم تحقق یافت. 

وی با بیان اینکه تقسیمات کشوری یک فرآیند تخصصی و پیچیده دارد، گفت: منطقه یا بخش سیاخ دارنگون ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی دارد و انتظار ما هم این است که مردم این بخش نهایت همکاری را با مسئولان به ویژه بخشدار داشته باشند تا مشکلات این منطقه برطرف شود. 

معاون استاندار فارس با اشاره به استقرار پادگان‌های ارتش و سپاه در این منطقه افزود: حضور نیروهای مسلح می‌تواند بستر و ظرفیتی برای توسعه بخش و شهرستان شیراز باشد، همچنین وجود باغ‌ شهری‌های این منطقه یک فرصت است که باید مشکلات آنها به صورت قانونی حل شود و در جهت توسعه منطقه از آنها استفاده شود.  

احمدی‌زاده با بیان اینکه هیچ توسعه‌ای بدون همکاری و همیاری مردم و مسئولان امکان‌پذیر نیست، گفت: بخشداری که برای اینجا انتخاب شده دارای سوابق و تخصص‌هایی در حوزه شهری است و امید است که با همیاری و کمک مردم بتواند بخشی از مشکلات را برطرف کند. 

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه در رابطه با تقسیمات کشوری در شهرستان شیراز باید اقدامات جامع‌تر و کامل‌تری انجام شود، اظهار داشت: شهرستان شیراز با این حجم از جمعیت و با این وسعت باید حتما تجدید نظری در تقسیمات آن صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دیگر نقاط مانند داریان و صدرا و سایر بخش‌های مرکزی شیراز نیازمند تغییرات جدی هستند، گفت: این امور در اولویت هم دولت و هم نمایندگان در مجلس شورای اسلامی است و این خواست کاملا به حقی است که باید در یک برنامه خوب و زمان‌بندی شده دنبال شود. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به مشکلات مطرح شده در این بخش تازه تاسیس افزود: مدل‌هایی طراحی شده، فرمول‌هایی پیش‌بینی شده و توافقاتی صورت گرفته تا مشکلات حل شود اما در برخی از موضوعات نظیر جاده که حجم سنگینی از اعتبارات را می‌طلبد باید هم منابع دولتی و هم بخش خصوصی مشارکت کنند تا مشکل جاده برطرف شود. 

عزیزی با بیان اینکه طبق برآورد صورت گرفته ۸۰ کیلومتر مسیر است، گفت: این میزان اعتبارات زیادی می‌خواهد اما اعتقاد من این است که باید این مسیر ر آزادراه شیراز – اصفهان به عنوان کمربندی استفاده شود که مباحث جدی است و باید مجموعه وزارت راه نیز در این باره ورود کنند. 

وی با بیان اینکه سایر مشکلات این بخش نیز باید با حضور دستگاه‌ها و ادارات برطرف شود، افزود: حل مشکلات نیازمند گذشت زمان و پیگیری است و با تلاش و همت این موارد نیز برطرف می‌شود منتهی باید ابتدا به یک جمع‌بندی درستی رسید و برنامه‌ریزی کرد. 

انتصاب بخشدار سیاخ خبر تازه

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه برای حل مشکلات جاده بحث بزرگراه شدن مطرح است، گفت: می‌توان بزرگراه شدن اینجا را به صورت یک کار مشارکتی دنبال کرد که هم بتوان مشارکت باغ شهرها و هم مشارکت دولت و سرمایه‌گذار را جلب کرد و هم به عنوان رینگ دوم کمربندی شیراز، مشارکت شهرداری شیراز را داشته باشیم. 

وی با اشاره به مشکلات برق این منطقه نیز افزود: جلساتی برگزار شده که اگر بتوان خط ۱۳۲ و پست برق برای این منطقه در نظر گرفت مشکلات برق نیز حل می‌شود همچنین درباره شهرک صنعتی نیز پیگیری‌هایی برای مکان‌یابی در حال انجام است تا با ایجاد شهرک صنعتی فرصت سرمایه‌گذاری نیز فراهم شود. 

قادری با اشاره به مشکلات آب در این منطقه بیان کرد: در بحث آب هم کارهای خوبی انجام شده در پروژه انتقال آب آخرین توافقی با وزیر نیرو شده که ۳ خط از خلیج فارس را به استان داشته باشیم و این صورت مشکل آب این منطقه نیز برطرف می‌شود. 

نماینده مردم شیراز و زرقان تصریح کرد: برای اینترنت و مخابرات هم پیگیری شده و باید دیداری هم با وزیر ارتباطات داشته باشیم هم فیبر نوری و خط همراه اول و ایرانسل را در اینجا برقرار کنند تا مشکل حل شود. 

وی درباره باغ شهری‌ها نیز گفت: تلاش ما بر این است که هم خلاهای قانونی را برطرف کنیم و هم هماهنگی‌ها را در سطح استان انجام دهیم تا بخش‌هایی که قابل حل است در سطح استان حل شود و بقیه را از نظر قانونی مسائل را دنبال کنیم.

فرماندارشیرازدرآیین افتتاح بخشداری سیاه دارنگون ازتوابع شهرستان شیراز با تبریک این رویدادمهم دراین منطقه ازغرب شیراز در سخنانی کوتاه بیان کرد:با توجه به توسعه شهرستان، تلاش های برای ایجاد شهرستان شدن صدرا (دراک)، ادامه دارد.عضوشورای تامین شهرستان شیرازگفت:توجه ویژه به سیخ دارنگون هم مدنظر ماست.، مشکلات این منطقه زیاد است، اما در این دو سه سال اخیر که کشور بامشکلات مواجه است تلاشهایی شده وخواهد شد.
امیری افزود:طراحی جاده منتهی به سیخ دارنگون برای حدود ده هزار جمعیت بوده است. اما فقط ۱۵ هزار جمعیت باغ شهری های این منطقه است.محورقره باغ،داریون و … برای ما مهم و وقابل بررسی وتوسعه هستند.
امیری اظهارداشت: تخصیص اعتبار۵میلیاردتومانی به جاده سیخ دارنگون توسط نمایندگان شیراز اقدامی نووتازه بودکه همین چندمدت پیش انجام این بالا ترین مبلغ بود.نماینده دولت در شهرستان شیرازیاد اورشد: برای وضعیت آب شرب منطقه، حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شدوحوزه بهسازی از سوی دهیاری ها و بنیاد مسکن جمعا پنج میلیارد تومان هزینه خواهد شد.همچنین طرح هادی منطقه هم بازنگری خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی بحث آب شرب است که برای حل آن نیز اقداماتی در حال انجام است، بیان کرد: در حوزه بهسازی در یک سال اخیر ۲.۵ میلیارد تومان از سوی بنیاد مسکن و ۲.۵ میلیارد از سوی دهیاری‌ها هزینه شده است همچنین طرح هادی ۵ مورد از روستاهای این بخش در حال بازنگری است. 

بر اساس این گزارش،  گزارش در پایان این مراسم علی شاکری به عنوان نخستین سرپرست بخشداری سیاخ دارنگون منصوب شد. 

وات 1

دراین جلسه حضوراحضور ابراهیم عزیزی، روح اله نجابت وجعفرقادری قادری نمایندگان مردم شیرازدرمجلس،فرماندار وبخشدارمرکزی شیراز، احمد ی زاده معاون سیاسی استانداری فارس، فرمانده تیپ ۳۷ زرهی، تعدادی دیگرو از مدیران استانی ومحلی حضور داشتند.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مطالبه گر دوشنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۴۰

از بعد انقلاب منطقه سیاخ دارنگون، تابحال ، جزء بخش مرکزی شیراز بوده، و کلیه بودجه و تخصیصاتش صرف آبادی شیراز شده، چرا باید مخالفت ناآگاهانه بشه،

تنها یکشنبه , ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۱۱

سلام وقت بخیراین همه منابع وسرمایهای کشوربردن وبرای فرزندانشان سرمایه کردن کسی ناراحت نیست ولی برای مردم بدبخت وبااییییییمان نمازخوان بدهست باغ شهرهم خودش سرمایه مردم وکشورهست پس نظرتنگ نباشیم

عرفان دوشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱

ما مردم شیراز با آب و برق به باغشهریهای سیاخ مخالفیم…
آنها از پنل خورشیدی یا موتور برق استفاده کنن..اینطور نمیشه هم انرژی شیراز ببرن
هم منابع شهر شیراز را…دقت بفرمایید.

آخرین اخبار