چاپ کد خبر: 59365
10 تیر 1400

جزئیات جالب از واریزهای میلیاردی بیعانه به حساب شیاطین

بیعانه

به گزارش اول فارس ، اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی که با تبلیغات دروغین در سایت‌های خرید و فروش کالا اقدام به گرفتن بیعانه در ازای فروش کالا با قیمت پایین‌تر می‌کردند، دستگیر شدند.

درپی ارسال پرونده کلاهبرداری از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس، به پلیس فتا، مبنی‌بر انسداد حساب‌های بانکی مالک یک فروشگاه عرضه محصولات پروتئینی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان سایبری پلیس قرار گرفت. با بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد که اخیرا از حساب بانکی این فرد پولشویی انجام شده و بانک مقصد اقدام به انسداد حساب‌های بانکی که مبادلات از آن طریق صورت گرفته، کرده است.

در بررسی‌های تخصصی مأموران محرز شد افرادی با این شیوه در مناطق مختلف کشور اقدام به خرید از فروشگاه‌ها و مغازه‌های سطح شهر کرده و با ارائه شماره‌کارت‌های مختلف مبادرت به پولشویی کرده‌اند. اکیپی از مأموران با هماهنگی مقام قضائی مغازه‌هایی را که متهمان در آنها اقدام به پولشویی کرده بودند، تحت نظر قرار دادند تا اینکه با همکاری کسبه در‌حالی‌که یکی از متهمان برای کشیدن کارت و دریافت پول به یک مغازه مرغ‌فروشی در منطقه اهری شهرستان فردیس مراجعه کرده بود، در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس فتا منتقل شد. متهم در مواجهه با مستندات موجود و اظهارات کسبه محل، لب به اعتراف گشود و ضمن پذیرفتن جرم خود مبنی بر پولشویی گفت در قالب یک باند سه‌نفره با درج آگهی فروش لوازم خانگی و گوشی تلفن همراه در سایت‌های خرید و فروش کالا و جلب اعتماد کاربران از افرادی که قصد خرید داشتند، خواسته می‌شد مبالغی را با توجه به قیمت کالا به‌عنوان ودیعه به شماره حساب کارت‌های بانکی که با فریب افراد ساده‌لوح و معتاد، از آنها خریداری یا اجاره کرده بودند، واریز کنند و برای اینکه مبالغ واریزی را نقد کنند، با مراجعه به مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلف مقداری از موجودی کارت را صرف خرید کالا کرده و مبلغی را نیز تبدیل به پول نقد می‌کردند. مأموران در ادامه با انجام تحقیقات تکمیلی، سایر همدستان متهم را در عملیات جداگانه دستگیر و از آنها چندین کارت عابربانک با موجودی‌های مختلف و یک دستگاه موتور‌سیکلت کشف کردند.

سرهنگ کامران ملکی، فرمانده انتظامی شهرستان فردیس با بیان اینکه متهمان تاکنون از تعداد زیادی از شهروندان در سراسر کشور به این شیوه کلاهبرداری کرده‌اند، گفت: میزان کلاهبرداری‌ها تا‌کنون ۱۰‌میلیارد ریال برآورد شده است و ۱۵ نفر از شکات نیز شناسایی شدند که تلاش برای شناسایی سایر مال‌باختگان ادامه دارد. سرهنگ ملکی در هشدار به شهروندان اظهار کرد: سودجویانی هستند که با درج آگهی جعلی با قیمت‌های وسوسه‌انگیز اقدام به کلاهبرداری می‌کنند؛ بنابراین به‌هیچ‌وجه به این‌گونه آگهی‌ها اعتماد نکنند و در صورت خرید اینترنتی از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگه‌‌داشت محصول اجتناب کرده و در قبال دریافت کالا از فروشنده درخواست رسید کنند تا اگر کالا مسروقه بود، بتوانند به‌راحتی فرد فروشنده را ردیابی و علیه او شکایت کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار