چاپ کد خبر: 52278
9 اردیبهشت 1400

جزئیات جدید درباره درگیری در منطقه گردشگری کهمان لرستان

ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب سلسله گفت: هفت نفر از ماموران نیروی انتظامی در درگیری‌های روز گذشته منطقه ” کهمان” زخمی و مجروح شده‌اند که بدون شک با متخلفان هتک حرمت به این افراد قاطعانه برخورد خواهد شد.

یونس آزادپورا اظهار داشت: برخی اهالی منطقه کهمان با استفاده از ایجاد سپر انسانی توسط زنان روستا و بکارگیری انواع سلاح سرد و گرم مانع اجرای حکم قلع و قمع و رفع تصرف اراضی ملی و حرائم شدند.

وی تصریح کرد: برخی سو استفاده گرها با تصویرداری و انتشار کلیپ هایی از این حوادث و وارونه جلوه دادن قضایا سعی در خلاف واقع نشان دادن حقایق داشتند که سه نفر از آنان شناسایی و دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه منتشرکنندگان این کلیپ ها برای رسانه های معاند و مخالف نظام خوراک تامین کرده اند ادامه داد: ۱۰ نفر از متهمان، معاونان جرم و رئیس یک اداره نیز بازداشت شده اند.

آزادپور با اشاره به ارسال پرونده قضایی رییس یک اداره شهرستان به مرکز استان خاطرنشان کرد: دستگاه قضا با تک تک قانون شکنان و افرادی که با گستاخی تمام در مقابل دستگاه قضا و مرجع انتظامی ایستاده و مانع اجرای حکم شدند، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جلوگیری از دست اندازی افراد سودجو به جنگل ها و منابع طبیعی تصریح کرد: مقام معظم رهبری امر کرده اند دستگاه های مسئول باید قاطعانه با تعدی به جنگل ها به هر بهانه ای از جمله هتل سازی، جذب گردشگر و حتی ساخت حوزه علمیه و برخی توجیهاتِ به ظاهر قابل قبول، مقابله کنند.

آزادپور افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند باید اینگونه اقدامات در قانون جرم تلقی شود، افراد سوءاستفاده کننده بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند و با عوامل کوتاهی در دستگاهها نیز به شدت برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید تحت تاثیر فریب فضاسازی رسانه ای قرار بگیرند عنوان کرد: مطابق قانون، عرصه و اعیانی تمامی جنگل‌ها، مراتع، بیشه‌های طبیعی و اراضی جنگلی کشور جزو اموال عمومی و انفال محسوب می شود و متعلق به دولت است.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله با توصیه به مردم کهمان درخصوص همکاری و همراهی مجدد با مسوولان در اجرای مرحله دوم رفع تصرفات گفت: به زودی و با قاطعیت تمام مرحله دوم اجرای طرح آزادسازی حرائم و رفع تصرفات در این منطقه اجرا خواهد شد و در عین حال با افرادی که حقایق ماجرای درگیری های رخ داده در منطقه کهمان را در فضای مجازی وارونه نشان دادند در چارچوب قانون و قاطعانه برخورد می شود.

مرحله دوم آزادسازی اراضی ملی منطقه گردشگری “کهمان” شهرستان سلسله در استان لرستان روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت به دلیل درگیری برخی سودجویان با ماموران نیروی انتظامی دچار حاشیه و تصاویری از این اتفاق در فضای مجازی منتشر شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار