به گزارش اول فارس ، قاسم غریب آبادی عصر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات عملیات نجات مسافر شیرازی سقوط کرده از آبشار شیرآبادِ خان ببین پرداخت و اظهار کرد: صبح امروز نجاتگران جمعیت هلال احمر یک مسافر را که از آبشار شیرآباد خان‌ببین سقوط کرده بود، پس از هفت ساعت عملیات نفس گیر به پایین دست و مرکز درمانی منتقل کردند.

وی با بیان اینکه این عملیات ساعت ۸ و ۲۳ دقیقه صبح امروز چهارشنبه ۹ خرداد ماه آغاز شد، ادامه داد: در زمان اعلام شده، سقوط یک مرد ۳۸ ساله از آبشار مذکور در شهرستان رامیان توسط نیرو‌های مردمی به مرکز ۱۱۲ هلال‌احمر استان اعلام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با تأکید بر اینکه در حداقل‌ترین زمان ممکن، ۲ تیم از پایگاه زرین‌گل با آمبولانس و خودروی نجات به محل حادثه که حدفاصل آبشار ۴ و ۵ بود اعزام شدند، افزود: نجاتگران این مسافر شیرازی که هنگام بالا رفتن از مسیر آبشار دچار سقوط و آسیب دیدگی از چند ناحیه شده بود را پس از اقدامات اولیه و تثبیت، با ابزار فنی کوهستان، به پایین دست و سپس به بیمارستان انتقال دادند.

وی با اشاره به اینکه عملیات مذکور ساعت ۱۶ و ۲۵ دقیقه عصر امروز به پایان رسید، خطاب به گردشگران توصیه کرد: احتیاط لازم را در تفرجگاه‌ها داشته باشند و حتماً در مناطق کوهستانی از کفش و تجهیزات مناسب استفاده کنند.

به گزارش  ، آبشارهای شیرآباد در استان گلستان، شهرستان رامیان و در ۷ کیلومتری جنوب شهر خان ببین قرار دارد. این آبشار از سمت شمال به شهر خان ببین، از جنوب به شهرهای علی‌آباد کتول و آزادشهر، از غرب به قله شاهوار و رودخانه شیرآباد و از سمت شرق به روستای شیرآباد و جنگل‌های انبوه شمال منتهی می‌شود.

بخوانید:

جزئیات موتورسیکلت ۸ سیلندر پرقدرت و بسیار پیشرفته‌ی چینی گریت‌وال(+عکس)