چاپ کد خبر: 55668
11 خرداد 1400

جزئیات عجیب اجاره انبارهای تعاون روستایی برای لوازم آرایشی

لوازم آرایشی

به گزارش اول فارس به نقل از روابط عمومی سازمان مرکزی تعاون روستایی، ابوالفضل مقیسه بازرس ویژه رییس هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی، با اشاره به مشکلات سوء استفاده از انبارهای این سازمان اظهار کرد: حدود ۸.۵ هکتار محوطه انباری و ساختمانی در محدوده امین‌آباد شهرری متعلق به سازمان تعاون روستایی است که به مدت بیش از دو سال در تصرف شخصی قرار گرفته است.

وی افزود: این انبارها باید صرفا به مصارف مرتبط با بخش کشاورزی برسد اما اکنون استفاده‌های دیگری از این انبارها و فضاها می‌شود و لوازم آرایشی، لوازم خانگی و دیگر وسایل در آنجا انبار شده است.

بازرس ویژه هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی ادامه داد: اجاره نامه رسمی که در این ارتباط وجود داشته مربوط به سال‌های ۹۶ و ۹۷ است اما بعد از پایان مدت این قرارداد مستاجر اقدام به تخلیه ملک نکرده است و مصارف غیرمرتبط با بخش کشاورزی در این ملک انجام می‌دهند.

مقیسه تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی درباره این موضوع شکایت قضایی مطرح کرده است و مستاجر محکوم شده است اما هنوز حکم تخلیه برای او صادر نشده است.

وی اظهار داشت: فردی که فضای انباری امین آباد را از سازمان تعاون روستایی اجاره کرده ۴.۵ میلیارد تومان جریمه شده است و فضای این انبار را به ۳۰ فرد دیگر اجاره داده است.

بازرس ویژه هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی تاکید کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی حدود ۸.۵ هکتار محوطه انباری با ظرفیت ۳ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۴۶ تن در نقاط مختلف کشور انبار دارد که از همه آنها برای مصارف مرتبط با بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

بنابر این گزارش ابراهیمی مدیر حقوقی سازمان تعاون روستایی اظهار کرد: انبار امین آباد با قراردادی یک ساله در اختیار اتحادیه‌ای قرار می‌گیرد و در قرارداد آن عنوان شده بود که مستاجر آن امکان واگذاری به غیر ندارد اما اکنون بعد از اتمام این قرارداد این ملک تخلیه نمی‌شود و به دیگران نیز اجاره داده شده است.

وی گفت: مستاجر این ملک خود را حامی بخش کشاورزی می‌داند اما باید توجه داشت که وی سمتی در تعاون روستایی ندارد و یک مستاجر عادی است و نمی‌تواند با آرم تجاری سازمان تعاون روستایی به دیگر دستگاه‌ها نامه بنویسد و اکنون اموال دولتی را تصرف عدوانی کرده است.

وی اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی حتی ماموران حراست خود را به این منطقه اعزام کرد اما نامبرده به خود اجازه داده که مامورین دولت را تهدید و گروگانگیری کند.

 ابراهیمی تاکید کرد: سازمان تعاون روستایی قصد دارد در اراضی امین آباد بارانداز محصولات کشاورزی برای عرضه مستقیم تولیدات کشاورزان ایجاد کند اما اکنون نمی‌تواند ملک خود را پس بگیرد.

وی گفت: شکایتی به قوه قضائیه برای احقاق حقوق اموال دولتی انجام شده و این موضوع اکنون در حال رسیدگی است.

بنابر این گزارش، در بازدید حضوری امروز خبرنگاران و مسئولان سازمان تعاون روستایی از محوطه انبارهای امین‌آباد این سازمان درگیری میان مسئولان دولتی با مساتاجر این اماکن صورت گرفت که منجر به مداخله پلیس شد.

نکته حاشیه خبر: با توجه به گستردگی املاک و مستغلات دولتی سازمان تعاون روستایی در سراسر کشور و اینکه سازمان تعاون روستایی خود هم مالک و هم ناظر فعالیت خود بوده و در خصوص کاربری املاک و مستغلات و انبارها و اجاره دادن آنها به افراد حقیقی و حقوقی ، نیازمند ورود جدی دستگاه های نظارتی می باشد.

همچنین موضوع کاربری انبارهای شبکه شرکتها و اتحادیه های  و اجاره دادن آن برای کاربردهای  غیر مرتبط با کشاورزی نیازمند بازنگری و نظارت  و اعلام گزارش شفاف می باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار