چاپ کد خبر: 145503
16 خرداد 1403

جزئیات عرضه و فروش کشنده بایک‌ایکس۹ مجهز به تکنولوژی بنز در ایران

جزئیات عرضه و فروش کشنده بایک‌ایکس۹ مجهز به تکنولوژی بنز در ایران

با بهره‌گیری از تکنولوژی بنز در چین بایک‌ایکس۹ به عنوان آخرین تکنولوژی خودرو سنگین جدید جهان در بهمن دیزل از شنبه وارد بازار ایران می‌شود.
به گزارش اول فارس ، کشنده بایک‌ایکس۹ با ۵۶۰ اسب بخار قدرت از سوی شرکت بهمن‌دیزل که پیشتر کشنده امپاور را تولید کرده بود، روانه بازار ایران می‌شود تا ناوگان حمل‌و‌نقل کشورمان به قوی‌ترین و لوکس‌ترین خودرو سنگین تولیدی بازار مجهز شود.

یکی از مزایای بارز این خودروی سنگین داشتن کروز کنترل تطبیقی (ACC) است؛ این خودرو برترین خودرو سنگین چین در سال ۲۰۲۳ میلادی بوده است که به دلیل کیفیت، عملکرد و ویژگی‌های منحصر به فرد  یک انتخاب هوشمند در صنعت حمل و نقل به حساب می‌آید.

گفتنی است گروه بایک (BAIC) از بزرگ‌ترین خودروسازان چین است که در زمینه ساخت خودروهای تجاری و سواری با شرکت‌های مختلفی از جمله ‌بنز و هیوندای همکاری دارد.

مصرف سوخت بهینه، رفاه راننده و سهولت رانندگی، کیفیت ساخت، طراحی ظاهری، ایمنی و امکانات از جمله معیارهایی است که رانندگان سنگین را به داشتن این خودرو علاقهمند میکند. ظاهر زیبای این کشنده باعث شده که از هم اکنون آن را زیباترین کشنده چینی بازار ایران بدانیم چرا که به نظر می‌رسد همکاری دایملر و گروه بایک، باعث شده نسخه‌ای جدید و مدرن از کشنده‌ها را در جاده‌های ایران تجربه کنیم. جلوپنجره این خودرو با ظاهری تهاجمی و بزرگ هماهنگی خاصی با سایر قسمت‌ها دارد. همچنین آینه‌ها طراحی یکپارچه‌ای دارند که به نمای بیرونی این کشنده جلوه‌ای خاص بخشیده است.

طراحی کابین این خودرو نیز همانند ظاهر بیرونی این خودرو از طراحی مدرن و به‌روزی بهره می‌برد، ضمن اینکه صفحه نمایش ۱۳.۵ اینچی نسبتا بزرگ در وسط کابین خودنمایی می‌کند، فرمان طرح دی‌کات این خودرو دارای تعدادی دکمه برای راحتی کار راننده با سیستم صوتی، کروز کنترل و سایر موارد نگاه را سمت خود جلب می‌کند. طراحی و ارگونومی داشبورد به گونه‌ای است که راننده را در هنگام کار با خودرو به راحتی به تمام دکمه‌ها دسترسی و اشراف داشته باشد.

در کابین این خودرو به دلیل برقی بودن ترمز دستی خبری از اهرم و دنده‌بغل نیست. همچنین دسته انتخاب دنده این خودرو زیر فرمان واقع شده و تمامی این موارد باعث شده با کابینی نسبتا بزرگ و خلوت روبه‌رو شویم که دارای فضای بزرگی است.

درباره مشخصات فنی بایک‌ایکس۹  نیز می‌توان به موتور ۱۲.۹ لیتری کامینز اشاره کرد که شش سیلندر خطی است و مجهز به توربوشارژر و اینترکولر است که با ۵۶۰ اسب بخار با گشتاور تولیدی برابر با ۲۶۰۰ نیوتن متر خودرو را به حرکت در‌می‌آورد. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ و EEV  است و از یک گیربکس اتوماتیک برند زداف با ۱۲ دنده برای انتقال قدرت بهره می‌برد.

طبق نظر کارشناسان فنی شرکت بهمن دیزل این کشنده از نظر آب و هوایی سازگاری کامل با آب و هوای ایران دارد و عنوان یکی از  قوی‌ترین کشنده بازار ایران را به خود اختصاص خواهد داد که به مرحله تولید رسیده است.

ترمزهای این خودرو در هر دو محور، دیسکی بوده و برای توقف بهتر و کاهش استهلاک ترمزها، ترمز موتور و ریتاردر ۵ مرحله‌ای گیربکس نیز در این خودرو استفاده شده است.

پرچم‌دار بهمن دیزل دارای ویژگی‌های زیادی است که تا امروز در کشنده‌های چینی مشاهده نشده بود. ترمز پارک برقی و کروز کنترل تطبیقی هوشمند از جمله این موارد است به شکلی که اگر مانعی مثل یک خودرو در جلو کامیون با سرعت کمتری در حال تردد باشد، بایک‌ایکس۹ می‌تواند تا زمان عبور از این خودرو سرعت خود را با آن تطبیق دهد و بعد از آن دوباره به سرعت تنظیم شده قبلی بازگردد که ایمنی بیشتر و راحتی رانندگی را بالا می‌برد.

این خودرو دارای ترمز هوشمند اضطراری، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز ضد قفل به همراه سیستم ضدلغزش و برنامه پایداری الکترونیکی، رادار خط‌خوان، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، نمایش و پایش فشار باد تایرها، تاییدیه ADR برای حمل کالای خطرناک، استارت دکمه‌ای، چراغ‌های بزرگ جلو از نوع LEض و مجهز به حسگر نور و باران، شارژر وایرلس، پورت شارژ ۱۲ ولت، خروجی برق ۲۲۰ ولت و آینه‌های برقی با گرم‌کن، سیستم استارد دکمه‌ای،  صندلی بادی راننده و سرنشین دارای گرم‌کن و سردکن و قابلیت تنظیم در ۸ جهت و تنظیم گودی کمر، تهوی ه‌مطبوع خودکار، کولر درجا و بخاری درجا به همراه یخچال و مایکروفر است.

در مجموع می‌توان گفت ایکس۹ بهترین کشنده چین است که تاکنون روانه بازار ایران شده است اما هنوز قیمت قطعی این خودرو از سوی بهمن دیزل اعلام نشده است، اما با توجه به سابقه شرکت بهمن دیزل در ارائه خودروهای با کیفیت بالا با قیمت رقابتی در چند سال گذشته قیمت این خودرو نیز در مقایسه با کشنده‌های بازار رقابتی خواهد بود. همچنین بهمن دیزل با توجه به اطمینان بالایی که از این محصول دارد، در نظر گرفته این خودرو را تا دو سال با کیلومتر نامحدود تحت گارانتی قرار دهد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار