جشن تولد متفاوت نویسنده کتاب ” پارسه ” در شیراز که جانباز ۷۰ درصد است

جشن تولد متفاوت نویسنده کتاب ” پارسه ” در شیراز که جانباز ۷۰ درصد است

با حضور  مدیر کل فرهنگی و امور زیارتی استانداری فارس و تعدادی از اعضای گروه فرهنگی شاهدان شیراز از نویسنده، شاعر و پژوهشگر فراشبندی ساکن در شیراز که در دوران دفاع مقدس به افتخار جانبازی درآمده تقدیر و تجلیل شد. بهگزارش اول فارس به نقل از سید محی الدین حسینی ارسنجانی دبیر اجرایی گروه فرهنگی […]

با حضور  مدیر کل فرهنگی و امور زیارتی استانداری فارس و تعدادی از اعضای گروه فرهنگی شاهدان شیراز از نویسنده، شاعر و پژوهشگر فراشبندی ساکن در شیراز که در دوران دفاع مقدس به افتخار جانبازی درآمده تقدیر و تجلیل شد.

سید عبدالرزاق امیری 3
بهگزارش اول فارس به نقل از سید محی الدین حسینی ارسنجانی دبیر اجرایی گروه فرهنگی شاهدان شیراز،همزمان با ولادت وی ( ۱۲ دی)علاوه بر علوی، محمدرضا رفیعی راد سرمایه گذار فرهنگی و مرمتگر بافت تاریخی و تعدادی دیگر از فعالان فرهنگی شیراز (رحمتی، معدلی، ایرانپور و یزدانی) در منزل جانباز دفاع مقدس،شاعر و نویسنده چندین کتاب چاپ شده و در دست چاپ حضور یافته و از وی تجلیل و تقدیر نمودند.ارسنجانی با اعلام این خبر اظهار داشت: سید رزاق امیری در دوازدهم دی ماه سال ۱۳۴۱ در شهر فراشبند از توابع استان فارس متولد و همرزم شهیدان والا مقام کرامت الله اکبری، سهراب غلامپور، سید هاشم میری،قربانعلی عالیشوندی، صدر الله رضا نژاد،مرتضی جوکار و…از گردان ۶۳۱ تیپ امام سجاد علیه السلام فارس و جانباز ویلچری ۷۰ درصد به بالا در دوران دفاع مقدس است.
فعال فرهنگ و رسانه استان افزود: استاد امیری در طی سالهای اخیر کتابهای متعددی تالیف کرده و دستی هم بر شعر دارد و در همین راستا اثر ارزشمند “تاریخ و فرهنگ مردم فراشبند” را در ۶۱۲ صفحه با استفاده از ۲۰۸ عنوان منبع پژوهشی به اضافه تحقیقات میدانی وسیع، در سال ۱۳۸۲ در انتشارات نوید شیراز منتشر نموده است.

کتاب”پارسه” در ۳ جلد و قریب به ۳۵۰۰ صفحه است.

حسینی ارسنجانی افزود: علاوه بر آن استاد امیری کتاب عظیم “پارسه” را در موضوع تاریخ فارس، شهرها و روستا های آن شامل سه جلد و در ۳۴۵۰ صفحه در چاپ اول در سال ۱۳۹۱ و چاپ دوم در ۱۳۹۸ توسط انتشارات نوید شیراز به مدیریت فرهیخته ارجمند استاد داریوش نویدگویی منتشر کرده که مورد استقبال فراوان عموم و بویژه مورخان استان فارسی قرار گرفته است.
وی یاد آور شد:همچنین کتابهای آماده چاپ یا در حال تدوین و بازنگری استاد امیری فراشبندی شامل “سفرنامه جنوب ایران” شامل چهار هزار صفحه و صدها عکس و “مجموعه اشعار و کلمات سید رزاق امیری” است که کتاب سفرنامه جنوب ایران تالیف وی شامل سرگذشت نامه و فرهنگ مردم و رخدادهای تاریخی در شصت سال اخیر و متفاوت با کتاب سفرنامه جنوب، در حال بازنگری و حروف چینی برای چاپ و انتشار است.علاوه بر آن “سفرنامه حج سال ۱۳۹۴ و حادثه منا، “؛”سفرنامه های سوریه و عراق”، کتاب “زندگی نامه یک عارف شیرازی” و…از جمله تالیفات آماده انتشاراز این نویسنده و جانباز قهرمان جنگ تحمیلی است.

سید عبدالرزاق امیری 1

تجلیل از بزرگان،تجلیل از فرهنگ یک جامعه است

در ادامه این دیدار سید رزاق امیری با تشکر و قدردانی از حضور اعضاء گروه شاهدان شیراز در منزل وی و دیدار با او اظهار داشت:از قدیم تاکنون دوست نداشته ام از مشکلات زندگی خود حرف بزنم چون فکر میکنم تنها انسان ناتوان است که از زندگی خود شکایت میکند. ذکر مشکلات خود برای دیگران نوعی شکایت و گله از خدا هست.هر چه بر سر من آمده یا بیاید اراده پروردگار است و من به اراده او احترام میگذارم.من بهره هایی که از مشکلات برده ام را در زمان راحتی تجربه نکرده ام.هیچکس بدون مشکل نیست.من هم مستثنی نیستم خدا را شکر.وی گفت:هیچ توقعی از مردم و دولت و هر کس و هر چیزی که فکرش را بکنید ندارم.همه کسانی که من را میشناسند همچنین همه جانبازان این روحیه من را میدانند همیشه این طور بوده ام.کار خاصی برای این مملکت نکرده ام که بخواهم مردم یا دولت آن را جبران کنند. داوطلبانه به جنگ رفته ام.فقط از مردم میخواهم که اگر مایل باشند برای من دعا کنند فقط همین. امیری افزود: انسان به هر مقام و منزلتی برسد نیاز به تشویق دارد. بزرگترین قهرمانان ورزش نیاز به تشویق و حضور تماشاگران در میدان ورزش یا محل کارشان دارند.

سید عبدالرزاق امیری 2

سیاستمداران نیاز به تایید و تحسین عملکرد خود از جانب مردم دارند. نویسنده کتاب ارزشمند “پارسه” بیان داشت:نویسنده ها و مفاخر فرهنگی هم از تشویق مستثنی نیستند البته برخی افراد از این گروه که عارف اند و در خداوند ذوب شده اند ممکن است نیاز نداشته باشند، اینکه یادی از افراد فرهنگی میفرمایید حس میکنند که افراد همفکری دارند و در جامعه غریب نیستند.جانباز دیروز دفاع مقدس و نویسندا امروز معاصر خاطرنشان کرد:تجلیل از بزرگان فرهنگی فقط تجلیل از شخص خاصی نیست بلکه تجلیل از فرهنگ یک جامعه است و تجلیل از علم است.تقدیر از کتاب و کتابخوانی است و این روحیه را در جوانان میدمید که راه و شیوه زندگی آن ها را برگزینند.

سید عبدالرزاق امیری 4

اقدام گروه شاهدان شیراز تلنگری است به اینکه مردم بزرگانشان را قدر بدانند.

استاد سید رزاق امیری تصریح کرد:کار شما گروه فرهنگی شاهدان شیراز نوعی تلنگر به همه ما مردم است که قدر داشته های خود را بدانیم. متاسفانه جامعه ما از حیث مطالعه کتاب و تحقیق در حال نوعی انحطاط و نابسامانی است وقتی که مردم کتاب نخوانند به تبع با مفاخر فرهنگی خود نیز به طور عمیق آشنا نیستند بسیاری از دوستان نویسنده من نویسندگی را رها کرده اند چون که مردم جامعه به تولیدات فکری اهمیت نمیدهند و این یک زنگ خطر است که نتیجه آن شاید پنجاه سال دیگر خودش را نشان دهد.

وی در پایان یاد آور شد:از جناب دکتر علوی مدیرکل گردشگری استانداری فارس ،جناب اقای رفیعی مدیر امارت تاریخی نصیر نظام و دوست قدیمی جناب سید محی الدین حسینی ارسنجانی روزنامه نگار و فعال فرهنگ و رسانه فارس و دیگر بزرگواران که بذل محبت کرده و با حضورشان در منزلمان ما را سرافراز نمودند سپاسگزارم اما چون اینجانب وسیله ارتباطی با رئیس مدیرکل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی استان فارس و همکاران عزیز و محترم او ندارم در اینجا از فرصت استفاده میکنم و از جناب آقای حمید رضا قانعی و همکاران ایشان تشکر و قدردانی میکنم که در هفته کتاب چند سال قبل همچنین در برنامه موسوم به رویداد صحبت یار از زحمات اینجانب یاد کردند و تجلیل نمودند امیدوارم این تشکر من را با خط برجسته بنویسید تا ایشان آگاهی یابند.

مطالب مرتبط

در همایشهای ادبی “پسین شیراز” و “شیراز نامه” در هفته شیراز چه گذشت؟

کشف شگفت انگیزی در دروازه پردیس پارسه تخت جمشید که ایرانی ها بدانند +عکس

پرشکفت در گذرگاه تاریخ ؛ جایی در کوهستان برف نشین شیراز

نظرات