چاپ کد خبر: 5258
15 اسفند 1397
در جشن درختکاری در شیرازمطرح شد

جلو زغال شدن جنگل های فارس را بگیرید

n83233402 72885833

به گزارش اول فارس به نقل از ایرنا، علی کاظمینی چهارشنبه در جشن درختکاری در شیراز که با حضور استاندار فارس برگزار شد افزود: در مناطقی نظیر کوهمره سرخی شیراز، کازرون و فیروزآباد زغال سازی از جنگل زیاد شده و ضروری است که مسئولان این استان و خصوصا استاندار فارس به این مسئله رسیدگی کنند.
وی اضافه کرد: براساس گزارش هایی که به دستم رسیده اعلام می کنم که تولید زغال از درختان جنگلی فارس در ماه های اخیر شدت گرفته و اکنون در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد و قطعا تشکل های مردم نهاد بخش حفاظت از منابع طبیعی می توانند
بزرگترین پشتوانه بخش دولتی در حفظ این منابع باشد و در مقابله با این تجارت سیاه به کمک دولت بیایند.
کاظمینی با اشاره به اینکه آدم، ارباب زمین نیست و باید به دیگر موجودات نیز اجازه زیست دهد،گفت: آخرین نسل زمین هستیم که می توانیم بخشی از منابع طبیعی را حفظ ،نگهداری و به دست آیندگان بسپاریم.
نماینده تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه منابع طبیعی فارس گفت: ۸۵ درصد آبهای زیرزمینی کشور ما برداشت شده است و ضروری است که دیگر مجوز تغییر کاربری در اراضی شیب دار خصوصا در خطه فارس داده نشود.
وی ادامه داد: پیشرفته ترین کشورهای جهان بیش از پنج درصد جمعیت کشورشان مجوز اشتغال در بخش کشاورزی را صادر نمی کنند و این درحالی است که در کشور ما و استان فارس بیش از ۲۵ درصد کسب و کارها در بخش کشاورزی است و این به معنای نابودی آب و خاک و منابع طبیعی ایران است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار