جویدن «پاوربانک» توسط سگ بازیگوش خانه‌‌ای را به آتش کشید(+ویدئو)

جویدن «پاوربانک» توسط سگ بازیگوش خانه‌‌ای را به آتش کشید(+ویدئو)

تصاویر منتشر شده از روز حادثه این سگ بازیگوش را در حال جویدن پاوربانک نشان می‌دهد که ناگهان پاوربانک شروع به جرقه زدن می‌کند و باعث می‌شود سگ آن را رها کند، سپس تشکی که سگ روی آن در حال بازی بود شعله ور می‌شود. در این ویدئو یک سگ و گربه دیگر نیز در اتاق نشیمن دیده می‌شوند که با شروع آتش سوزی فرار را بر قرار ترجیج می‌دهند.تصاویر منتشر شده از دوربین‌ مداربسته خانه‌ای در آمریکا نشان می‌دهد سگی با جویدن یک «پاوربانک» مجهز به باتری لیتیوم-یون خانه صاحبش را به آتش می‌کشد. اما چرا گاز گرفتن این باتری باعث ایجاد آتش سوزی شد؟ بر اساس بیانیه سازمان آتش نشانی تولسا در اوکلاهمای آمریکا این حادثه که ماه مه رخ داده مصدومی در پی نداشته است و حیوانات داخل خانه از طریق دریچه رفت و آمد سگ‌ها فرار کرده بودند و اعضای این خانواده نیز به سلامت از خانه خارج شده بودند. با این حال گفته می‌شود که به خانه آسیب جدی وارد شده است. تصاویر منتشر شده از روز حادثه این سگ بازیگوش را در حال جویدن پاوربانک نشان می‌دهد که ناگهان پاوربانک شروع به جرقه زدن می‌کند و باعث می‌شود سگ آن را رها کند، سپس تشکی که سگ روی آن در حال بازی بود شعله ور می‌شود. در این ویدئو یک سگ و گربه دیگر نیز در اتاق نشیمن دیده می‌شوند که با شروع آتش سوزی فرار را بر قرار ترجیج می‌دهند.

به گزارش اول فارس ، تصاویر منتشر شده از دوربین‌ مداربسته خانه‌ای در آمریکا نشان می‌دهد سگی با جویدن یک «پاوربانک» مجهز به باتری لیتیوم-یون خانه صاحبش را به آتش می‌کشد. اما چرا گاز گرفتن این باتری باعث ایجاد آتش سوزی شد؟

بر اساس بیانیه سازمان آتش نشانی تولسا در اوکلاهمای آمریکا این حادثه که ماه مه رخ داده مصدومی در پی نداشته است و حیوانات داخل خانه از طریق دریچه رفت و آمد سگ‌ها فرار کرده بودند و اعضای این خانواده نیز به سلامت از خانه خارج شده بودند. با این حال گفته می‌شود که به خانه آسیب جدی وارد شده است.

تصاویر منتشر شده از روز حادثه این سگ بازیگوش را در حال جویدن پاوربانک نشان می‌دهد که ناگهان پاوربانک شروع به جرقه زدن می‌کند و باعث می‌شود سگ آن را رها کند، سپس تشکی که سگ روی آن در حال بازی بود شعله ور می‌شود.

این فیلم را حتی اگر انگلیسی نمی دانیدحتما مشاهده کنید

 

در این ویدئو یک سگ و گربه دیگر نیز در اتاق نشیمن دیده می‌شوند که با شروع آتش سوزی فرار را بر قرار ترجیج می‌دهند.

باتری‌های لیتیوم-یون به نسبت وزن سبکشان انرژی زیادی را در مقایسه با دیگر باتری‌ها در خود ذخیره کنند و از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار هستند و عمدتا در وسایلی مانند پاوربانک‌ها به کار گرفته می‌شوند.

اما همانطور که اندی لیتل، افسر اطلاعات عمومی اداره آتش نشانی تولسا در بیانیه‌ای که همراه با این ویدئو منتشر شد، توضیح داد، نگه داشتن این مقدار انرژی گاهی می‌تواند خطرناک باشد.

یتل گفت: «وقتی این انرژی به طور غیرقابل کنترلی آزاد می‌شود، می‌تواند گازهای قابل اشتعال و سمی تولید کند و حتی منجر به انفجار شود. این حوادث ممکن است به دلایل مختلفی مانند قرار گرفتن در معرض گرمای شدید، آسیب فیزیکی، شارژ بیش از حد باتری یا حتی استفاده از تجهیزات شارژ ناسازگار رخ دهد.»

آسیب فیزیکی در این مورد خاص به وسیله یک حیوان خانگی به باتری وارد شده است که پاوربانک را با یک وعده غذای خوشمزه اشتباه گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «آتش‌نشانی‌ها در سراسر کشور شاهد آتش‌سوزی‌های مرتبط با این نوع باتری‌ها هستند و ما از عموم مردم می‌خواهیم در مورد نحوه استفاده، نگهداری ایمن و دفع صحیح این باتری‌های بالقوه خطرناک آموزش ببیند.»

لیتل می‌گوید بسیار مهم است که هنگام استفاده از باتری‌های لیتیوم-یون، تنها از شارژرهای استاندارد و تایید شده استفاده کنید. این وسیله‌ها را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید و دستورالعمل‌ها را رعایت کنید.

او ادامه داد: «علاوه بر این، دور انداختن «صحیح» باتری‌های لیتیوم-یون ضروری است. هرگز نباید آنها را در زباله‌های خانگی یا سطل‌های بازیافت انداخت زیرا می‌توانند در حین حمل و نقل یا در مکان‌های دفع زباله آتش سوزی ایجاد کنند.»

این باتری‌ها باید به مراکز بازیافت مشخص شده یا نقاط جمع آوری زباله‌های خطرناک خانگی تحویل داده شوند.منبع:یورونیوز

مطالب مرتبط

افزایش سرسام آور جمعیت سگ های بلاصاحب بحرانی فراگیر در استان فارس

روش‌ پاک کردن مو حیوانات خانگی از روی لباس

مرگ ۵ نفر بر اثر بیماری هاری در شیراز

نظرات