رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: یکی از مشکل هایی که با آن مواجه هستیم این است که پس هشدار قرمز ما و هواشناسی، فرماندارها جاده ها را نمی بندند و می گویند بستن جاده امتیاز منفی دارد.
به گزارش اول فارس، بابک محمودی گفت: بیشترین استان حادثه خیز جاده ای کشور استان های فارس، مازندران و کرمان هستند، استان فارس بسیار مسافر خیز و راه اصلی جنوب به شمال ایران است و هرکس از شرق کشور بخواهد به جنوب برود مجبور است از فارس عبور کند، حجم ترددها در فارس بسیار بالاست و تصادفاتش نیز بیشتر است.
وی با بیان اینکه، در ضریب تلفات انسانی استان سیستان و بلوچستان اول است ادامه داد: از آنجایی که سرعت وسایل نقلیه در این استان بسیار بالاست و مردم تمایل دارند از حداکثر توان وسایل نقلیه شان استفاده کنند، هنگامی که تصادفی رخ می دهد، تلفاتش بالا است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: یکی از مشکل هایی که با آن مواجه هستیم این است که هواشناسی اعلام هشدار می کند و ما نیز هشدار قرمز را به فرماندارها می گوییم، ولی آن ها جاده ها را نمی بندند و می گویند امتیاز منفی دارد، هر مقامی این امر را در هر سطحی ابلاغ کرده اشتباه کرده است.
محمودی توضیح داد: چند ماه پیش در گردنه حیران نزدیک به هزار دستگاه خودرو گیر کردند و مجبور شدیم ۸۶۰ دستگاه را شب تا صبح بوکسل کنیم، چرا باید در این شب که از چند روز قبل برایش هشدار قرمز اعلام شده چنین اتفاقی رخ دهد؟
وی با مطرح کردن این سوال که مگر توان نیرو امداد چقدر است؟ افزود: چند ماه قبل ۲۰ کیلومتر از جاده میامی بسته شد و بیش از هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو در برف گیر کردند، مگر ما چند خودرو امدادی در آن محور داریم؟
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در این مورد ضعف قانون نداریم، اما بالاخره باید یک دستگاه این مسئله را مدیریت کرده و فرماندار، استاندار و حتی وزیر از آن تبعیت کنند، ادامه داد: سازمان مدیریت بحران برای وزارت کشور است و در این مورد وظیفه دارد و هشدارها را اعلام می کند، اما ضمانت اجرایی محکمی توسط استاندارها و فرماندارها نداریم.
نظرات