به گزارش اول فارس به نقل از ایرنا، حیدر اسکندرپور یکشنبه در آیین اتمام فاز نخست حفاری مکانیزه و شروع فاز دوم حفاری مکانیزه (TBM) خط ۲ قطارشهری شیراز افزود:اقدامات یک سال اخیر مجموعه مدیریت شهری همچون افتتاح پیش از موعد مقرر ایستگاه مترو امام حسین (ع) و تقاطع سه سطحی شهدای کُشن نشان داد که با تلاش مضاعف، برنامه ریزی دقیق و اولویت بندی می توان بهره برداری و تکمیل پروژه های عظیم شهری را سرعت بخشید.
شهردار شیراز با بیان اینکه پیش بینی مدیران سازمان حمل و نقل ریلی و پیمانکار مربوط حاکی از اتمام حفاری خط ۲ قطار شهری شیراز در ۱۸ ماه آینده است، از مدیران قطار شهری شیراز خواست فرآیند پایان حفاری مکانیزه خط ۲ قطارشهری را به کمتر از زمان برنامه ریزی شده کاهش دهند.
اسکندرپور گفت: تکمیل خط یک قطارشهری شیراز ۱۷ سال به طول انجامید، تلاش داریم با افتتاح ایستگاه وکیل در هفته دولت سال ۹۸، خط یک قطارشهری شیراز به صورت کامل به بهره برداری برسد.
خط دو قطار شهری شیراز به طول ۱۵ کیلومتر از شهرک میانرود آغاز می شود و تا کلبه سعدی ادامه دارد و به گفته مسئولان شهرداری شیراز حفاری این خط از شهرک میانرود تا ایستگاه آزادی واقع در میدان آزادی(فلکه گاز) با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه TBM انجام و از ایستگاه آزادی تا ایستگاه سعدی به دلیل جنس زمین به صورت سنتی انجام خواهد شد.
حفاری هفت هزار و ۳۰۰ متر از خط دو مترو شیراز از شهرک میانرود تا ایستگاه رحمت به صورت مکانیزه انجام شده است و سه هزار و ۵۰۰ متر حفاری دیگر برای رسیدن به ایستگاه میدان امام حسین (ع) باید انجام شود.
ایستگاه میدان امام حسین (ع) محل تقاطع خط یک و دو قطار شهری شیراز است که در دهه فجر سال جاری ایستگاه خط یک آن به بهره برداری رسید.
هم اکنون هزینه هر متر طول حفاری مکانیزه تونل های قطار شهری مبلغی معادل ۳۵ میلیون تومان است.
حفاری فاز نخست خط دو مترو شیراز پایان یافت
به گزارش اول فارس به نقل از ایرنا، حیدر اسکندرپور یکشنبه در آیین اتمام فاز نخست حفاری مکانیزه و شروع فاز دوم حفاری مکانیزه (TBM) خط ۲ قطارشهری شیراز افزود:اقدامات یک سال اخیر مجموعه مدیریت شهری همچون افتتاح پیش از موعد مقرر ایستگاه مترو امام حسین (ع) و تقاطع سه سطحی شهدای کُشن نشان داد […]
نظرات