حمله سوسک‌ها به هواپیمای پرواز شماره AT818 ؛ بار مسافران نرسید

حمله سوسک‌ها به هواپیمای پرواز شماره AT818 ؛ بار مسافران نرسید

معلوم نیست که اصلا هنوز به گشودن چمدان‌هایی که با هجوم سوسک‌ها در قسمت بار هواپیما مواجه شدند، رغبتی داشته باشند.

به گزارش اول فارس ، مسافران پروازی که پنجشنبه هفته گذشته پس از گذراندن تعطیلاتشان در کازابلانکای مراکش به منچستر بریتانیا بازگشتند، با گذشت چند روز موفق به دریافت چمدانشان نشدند. البته معلوم نیست که اصلا هنوز به گشودن چمدان‌هایی که با هجوم سوسک‌ها در قسمت بار هواپیما مواجه شدند، رغبتی داشته باشند.
پرواز شماره AT818 هواپیمایی پادشاهی مراکش (Royal Air Maroc) ساعت ۵:۲۰ عصر روز پنجشنبه ۱۵ اوت از کازابلانکا به فرودگاه منچستر رسید. با این حال برخی از مسافران پس از دو ساعت انتظار در کنار تسمه تحویل بار فرودگاه، چمدان‌هایشان را دریافت نکردند.

کارن گی، یکی از مسافران این پرواز گفت: «تگ پروازم را که چک می‌کنم می‌بینم که چمدان‌هایم به منچستر رسیده‌اند.»

قسمت بار هواپیما مورد هجوم سوسک‌ها قرار گرفته بود

با این حال کمی بعد ماهیت مشکل مشخص شد. قسمت بار هواپیما مورد هجوم سوسک‌ها قرار گرفته بود و در نتیجه، به دلایل بهداشتی و امنیتی هیچ کدام از کارکنان فرودگاه اجازه نزدیک شدن به قسمت بار و چمدان‌ها را دریافت نکرده بودند.

البته سوسک‌ها تنها به یکی از محفظه‌های بار هواپیما هجوم برده بودند و بنابراین برخی از مسافران پرواز چمدان‌هایشان را دریافت کردند. در نتیجه جای کافی برای چمدان‌های مسافرانی که قصد سفر از منچستر به کازابلانکا را داشتند، فراهم شد.

این هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ سپس بریتانیا را به مقصد فرودگاه بین‌المللی محمد پنجم کازابلانکا ترک کرد و از مسافرانی که در فرودگاه منچستر منتظر چمدان‌هایشان بودند خواسته شد که بدون دریافت چمدان‌هایشان خانه بروند.

چمدان‌ها در مراکش از هواپیما تخلیه شد و این بوئینگ ۱۵ ساله همان شب به آبوجا در نیجریه و سپس به مقاصد زیادی از جمله ژنو و پاریس پرواز کرد.

چمدان‌ها با پرواز بعدی هواپیمایی مراکش هم که روز یکشنبه از کازابلانکا در فرودگاه منچستر به زمین نشست، فرستاده نشدند.

او که خود در صنعت گردشگری فعال است، گفت: «چمدان من پارچه‌ای است و به همین خاطر می‌ترسم که سوسک‌ها بتوانند به راحتی واردش شوند و در آن تخم‌گذاری کنند. مخصوصا که معروف است آن‌ها بسیار انعطاف پذیر و مقاومند و از بمباران هسته‌ای هم جان سالم به در بردند. خلاص شدن از شرشان کار بسیار دشواری است.»

کارن گی افزود: «البته که وسایلم را می‌خواهم، اما اصلا نمی‌خواهم خطر بازگرداندن آن‌ها به خانه را به جان بخرم. از برخی از همکارانم پرسیدم چه کنم و اکثرشان گفتند که چنین خطری را نپذیر و وسایلت را بسوزان.»

بیشتر بخوانید: 

چطور تنظیمات نوتیفیکیشن واتساپ را فعال یا غیرفعال کنیم؟

با این حال تیم کولسون، رئیس دپارتمان زیست‌شناسی دانشگاه آکسفورد توانایی سوسک‌ها محدود دانست و گفت: «به نظر نمی‌رسد که آن‌ها بتوانند از پارچه و یا پوشش سخت چمدان‌ها عبور کنند. با این حال ممکن است در محل اتصال چرخ‌ها پنهان شوند و یا اگر زیپ چمدان‌ها بسته نشده باشد، به داخل آن‌ها بروند.»

نظر شما چیه؟

مطالب مرتبط

راه اندازی ۱۲ پرواز از شیراز به نجف و بالعکس در ایام اربعین حسینی

رها شدن بار مسافران پرواز تهران در فرودگاه بین المللی لارستان/دستور دادستانی به هواپیمایی چابهار

چرا به آسانی نمی‌توان از دست سوسک‌ها خلاص شد؟

نظرات