چاپ کد خبر: 63220
14 مرداد 1400

حواشی فراوان مراسم تحلیف شورای ششم شهر صدرا که انجام نشد

شورای شهر صدرا

 خبرگزاری فارس : صبح امروز ۱۴ مرداد ماه در پی اطلاعیه رسمی و سراسری کشور مبنی بر برگزاری مراسم تحلیف شورای شهر و انتخاب هیئت رئیسه و شهردار شهر جدید صدرا با حضور معتمدین، شهروندان، نماینده فرماندار و منتخبین شورای ششم شهر صدرا پس از ادای سوگند منتخبین، با بالا گرفتن اختلافات و ترک جلسه از سوی اعضای شورا تعطیل و به بعد موکول شد.

بررسی‌های فارس بیانگر این است که اختلافات موجود بین شهرداری و شرکت عمران صدرا مهمترین دلیل بالا گرفتن اختلافات و منحل شدن مراسم تحلیف امروز شورای شهر صدرا است.

نیمه کاره رها شدن مراسم تحلیف در حالی اتفاق افتاد که پس از به نتیجه نرسیدن جلسات منتخبان و مداخله حامیان شهردار فعلی و طرفداران تسلط بیشتر شرکت عمران بر امور شهر، تعدادی از منتخبان تقاضای غیرعلنی شدن جلسه و خروج مردم و مسؤلان از جلسه شدند.

در ادامه نیز سه تن از منتخبان شورای ششم، یعنی مهدی کشاورزی، هاشم عزیزی و مجتبی پارسایی ضمن اعتراض به نحوه برگزاری جلسه و خارج کردن معتمدین و مسؤولان از جلسه توسط دیگر اعضا، سالن را به نشانه اعتراض ترک کردند که این امر منجر به انحلال مراسم و اعتراض مردم به متولیان برگزاری مراسم و درخواست انعقاد جلسات در نهایت شفافیت شد.

اجازه نمی‌دهیم به شعور مردم صدرا توهین شود

عضو شورای اسلامی شهر جدید صدرا  درباره حواشی مراسم تحلیف امروز گفت: مهمترین دلیل نیمه کاره رها شدن مراسم امروز توهین واضح به مردمی بود که برای حضور در این مراسم دعوت شده بودند و اگر تصمیم بر توهین به مردم بود چرا به مراسم دعوت شدند؟

کشاورزی بیان داشت:  مردم سرمایه‌های نظام و انقلاب هستند اجازه نخواهیم داد به مردم توهین شود.

مهدی کشاورزی در حاشیه جلسه تحلیف شورای اسلامی شهر صدرا با انتقاد شدید از اخراج مردم و مسئولان شهر از جلسه تعیین هیأت رئیسه شورا اظهار داشت: مردم سرمایه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند که با حضور همیشگی خود در صحنه‌های مختلف دشمنان را مایوس کرده‌اند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم شهر جدید صدرا در انتخابات گذشته بیان کرد: شورای اسلامی شهر صدرا با مردم شهر صدرا شفاف خواهد بود و با خرد جمعی برای توسعه شهر قدم بر خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر صدرا بیان کرد:  مردم ولی نعمتان نظام اسلامی هستند که  با حمایت‌های خود این نظام را در مسیر رشد و شکوفایی قرار داده اند.

کشاورزی در پایان تاکید کرد: طی روزهای آینده با هماهنگی سایر اعضای شورای اسلامی شهر صدرا و مسؤلان، جلسه هیأت رئیسه شورا برگزار خواهد شد که خدشه‌ای در مسیر خدمت رسانی شورا به مردم ایجاد نشود.

مهر هم نوشت:

 از شهر صدرا نیز خبر رسیده که اعضای ششمین دوره شورای این شهر نیز نسبت به برگزاری اولین جلسه خود به صورت غیرعلنی اقدام کردند و برخی از مردم که حاضر در مراسم تحلیف اعضای شورا بود نیز این بی احترامی را برنتابد بوده و از جلسه به نشانه اعتراض خارج شدند.

البته منتخبین مردم در شورای شهر صدرا پا را فراتر گذاشته و درخواست کرده بودند که مراسم تحلیف نیز بدون حضور مردم و خبرنگاران برگزار شود که با ممانعت نماینده فرماندار مواجه شدند.

اطلاعیه فوری

اطلاعیه روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز در خصوص مراسم تحلیف شورای شهر صدرا

به نام خدا 
خداوند متعال را شاکریم که همگام با سراسر کشور، مراسم تحلیف و انتخاب هیئت رئیسه شوراهای اسلامی شهرستان شیراز در سه شهر شیراز، داریون و خان زنیان و نیز بیش از ۱۲۰ روستا و یازده تیره عشایری، طی تشریفات رسمی و با شکوهی در خور شورا و مردم عزیز، با آرامش، بدون کوچکترین حاشیه‌ای و با افتخار، برابر مقررات در این شهرستان بزرگ مرکز استان برگزار گردید.
ولیکن متاسفانه مراسم تحلیف شورای شهر صدرا به دلیل ترک جلسه توسط تعدادی از اعضا شورا به وقت دیگری موکول شد.

لذا در این ارتباط موارد ذیل را به سمع و نظر مردم عزیز می رساند:

۱- برابر مقررات اولین جلسه رسمی شورای شهر به دعوت فرماندار یا نماینده ایشان و در صحن علنی شورا برگزار می گردد که به دلیل تعدد برنامه های امروز، معاون محترم فرماندار به عنوان نماینده فرماندار در جلسه تحلیف شرکت نمود. 
۲ – با توجه به اختلال ایجاد شده، فرمانداری طی یکی دو روز آتی نسبت به برگزاری مجدد جلسه برابر مقررات اقدام خواهد نمود و اجازه اختلال و یا سوء استفاده را به هیچ شخصی نخواهد داد.
۳ – بدیهی است اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم دارای استقلال رای بوده و تصمیمات آنان با اکثریت آرای حاضرین معتبر است.
۴ – برابر قانون هرگاه عضو و یا اعضای شورا مرتکب تخلف و یا رفتار خلاف شئون شورا شوند، به مراجع قانونی ارجاع خواهند شد.
۵- بدیهی است هیچیک از امور و ارائه خدمات به شهروندان به دلیل عدم تشکیل جلسه شورا مختل نخواهد ماند و همه دستگاه های مسئول به جای خود مکلف به انجام خدمات رسانی هستند.
۶ – توصیه می‌شود شهروندان عزیز با احساس مسئولیت و دلسوزی از توجه به شایعات و ورود به حاشیه ها پرهیز نمایند.
۷ -بدیهی است هویت و اهداف افرادی که اقدام به شایعه‌پراکنی و اختلال در آرامش مردم می کنند مشخص بوده و قابل پیگرد است.
۸- به اعضای محترم شورا تاکید می گردد در پاسخ به اعتماد مردم عزیز، منافع عمومی را به منافع شخصی ‌و گروهی ترجیح داده و همدل و به اتفاق و درچارچوب قانون، خود را آماده خدمت صادقانه به مردم شریف شهر صدرا بدانند.

فرمانداری شهرستان شیراز  براساس باور خود و تاکید استاندار ‌محترم، تصمیم اکثریت که برمبنای قانون و آیین نامه اجرایی باشد را در مورد انتخاب هیئت رئیسه و شهردار، محترم و نافذ می داند و هیچ توصیه ای در مورد هیچ شخصی نداشته و نخواهد داشت.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار