مدیر اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان گفت: در گام سوم طرح هوشمندسازی یارانه نان، نظرات مردمی منجر به بهبود عملکرد نانواها و کمک هزینه آنها میشود.
محمد رسول نظافتی مدیر اجرایی طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان با بیان اینکه طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان از اوایل سال ۱۴۰۱ با توجه به ضرورت هایی که در آن دوره ایجاد شده بود آغاز شد گفت: در سال ۱۴۰۱ دولت تصمیم گرفت که این طرح را در کشور پیاده سازی کند و طرح هوشمند سازی در سه مرحله تا به امروز اجرا شده است.
وی افزود: استقرار دستگاه کارت خوان، مرحله اول اجرای این طرح بود که بیش از ۸۰ هزار واحد نانوایی کشور در کمتر از ۸۷ روز کاری به دستگاه های کارت خوان هوشمند متصل شدند.
نظافتی اظهار کرد: ۸۰ هزار نانوایی که حدود ۲۰ هزار واحد نانوایی در روستاها و ۶۰ هزار واحد در شهرها را شامل می شود به دستگاه کارت خوان هوشمند مجهز شدند.
مدیر اجرایی طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان با بیان اینکه در گام دوم هوشمند سازی، سهمیه بندی آرد انجام شد گفت: تا پیش از اجرای طرح میزان آرد دریافتی ثابت بود و نانوایی ها چندین سال میزان ثابتی آرد یارانه ای تحویل می گرفتند اما بعد از اجرای این طرح تخصیص آرد براساس عملکرد شد.
وی افزود: تمامی نانوایی ها براساس همین کارت خوان های هوشمند آرد یارانه ای را دریافت می کنند افزود: خبازی هایی که عملکرد مطلوبی داشته براساس پرداخت و فروش میزان دسترسی آنها به آرد افزایش می یابد و برآورد ما با توجه عملکرد آنها ممکن بود کاهش یابد.
نظافتی اظهار کرد: گام سوم مردمی سازی بود که در موضوع خرید نان و تجربه خرید در برنامه کاربری نانوایی ها ثبت می شود و نظرات مردمی منجر به افزایش کمک هزینه نانوایی ها می شود.
وی افزود: داده های نظرات مردم بررسی می شود همچنین بررسی نهادهای نظارتی و بازرسی کار نانوایی ها به صورت برخط اجرا می شود.
نظرات