خبر بد مرکز خشکسالی در باره بارش های سال زراعی جدید

خبر بد مرکز خشکسالی در باره بارش های سال زراعی جدید

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به شرایط بارش و دما، خشکسالی شدید تا بسیار شدید در اغلب نقاط کشور حکم فرماست. آقای احد وظیفه گفت: مدل های اقلیمی نشان می دهد که خشکسالی شدید تا بسیار شدید در اغلب نقاط کشور حکم فرماست  چرا که کمتر از یک سوم بارش های معمول کشور دریافت […]

هواشناسی

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به شرایط بارش و دما، خشکسالی شدید تا بسیار شدید در اغلب نقاط کشور حکم فرماست.

آقای احد وظیفه گفت: مدل های اقلیمی نشان می دهد که خشکسالی شدید تا بسیار شدید در اغلب نقاط کشور حکم فرماست  چرا که کمتر از یک سوم بارش های معمول کشور دریافت نشده است.

به گفته او، سال گذشته میزان بارش ۴۰ درصد کمتر از نرمال بود که این موضوع فشار بر منابع آب های زیرزمینی ناشی از کاهش آب رودخانه ها و منابع سطحی را افزایش داد.

وظیفه می گوید: طبق سنوات گذشته بارش های تابستان سهم‌چندانی در بارندگی های سالانه ندارد که با این وجود پیش بینی می شود سال آبی جاری با ۳۰ درصد کم بارشی به پایان برسد.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به شرایط بارش، دما و تبخیر بالا به بهره برداران توصیه می شود که مدیریت یکپارچه را در تمامی بخش های کشاورزی، شرب و صنایع داشته باشند تا آب بهینه مصرف شود‌.

بنابر آخرین‌گزارش اعلامی هواشناسی کشاورزی، بارش های امسال ۲۸ درصد کم بارشی نسبت به دوره نرمال نشان می دهد که در نتیجه این موضوع فرونشست زمین ناشی از کاهش منابع آب های سطحی و خشک شدن رودخانه ها را به همراه خواهد داشت.

طبق پیش بینی مرکز خشکسالی کشور در نیمه نخست پاییز تداوم کم بارشی و تاخیر در بارش ها ادامه دارد.

مطالب مرتبط

صدور هشدار هواشناسی برای ورود طوفان حاره‌ای به کشور

پیش‌بینی هواشناسی از پاییز کم‌بارش و گرم

هشدار نارنجی‌رنگ هواشناسی:تشدید رگبار و آبگرفتگی معابر عمومی در ۷ استان

نظرات

  • عشق باران

    تاریخ : ۳۱ - تیر - ۱۴۰۱

    فقط بارورکردن ابرهاتنهاراه است.اگرعملی نشودامسال پیش بینی عواقب ناشی ازان خواهیم بود.که جنبه ناجوری داره.جدی بگیرید


  • زین العابدین هوشمند

    تاریخ : ۳۱ - تیر - ۱۴۰۱

    سلام از مهمترین و با اولویت ترین خدمات وزارت جهاد کساورزی و پی گیریهای واجب کمسیون کشاورزی با توجه به بیشترین مصرف اب در زمینه کشاورزی انجام ابیاری نوین و تشویق کشاورزان بطور صد در صد بلاعوض بدون دریافت بک ریال خودیاری از کشاورزان این بهترین و ارزانترین مسیر است نه اینکه بگویند ۷۵درصد دولت و ۲۵ درصد بهره بردار ما با همون ۲۵در صد خودمون کلا طرح مان بنحو احسن انجام میدیم یه مشت پول مفت الکی میریزن به گلو شرکتهای به اصلاح مجری که اکثران از بازنشستگان جهاد کشاورزیند این یک وظیفه بود که بنده اعلام کنم حالا بسم الله حق نگهدار