چاپ کد خبر: 109160
27 فروردین 1402

خبر خوش هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید در ۳۱ فروردین‌

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: اواخر وقت پنج‌شنبه ۳۱ فروردین، سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود.

کانال خبری فارساول فارسهواشناسی فارس
به گزارش اول فارس ، صادق ضیائیان  درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا بارش باران و وزش باد و کاهش دما در گیلان و مازندران داریم و به صورت پراکنده این شرایط جوی در اردبیل و گلستان همچنین ارتفاعات سمنان و البرز شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین بارش پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی داریم و افزایش دما تا روز جمعه در سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه ۲۸ فروردین در برخی نقاط شمال غرب کشور و شرق استان‌های رضوی و خراسان جنوبی بارش پراکنده داریم و در پنج روز آینده در ارتفاعات کرمان، ارتفاعات شمال هرمزگان، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات زاگرس جنوبی در فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: تا روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد را داریم که در برخی مناطق به ویژه زابل همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از امروز تا سه‌شنبه در نوار شرقی کشور کاهش دما داریم، عنوان کرد: اواخر وقت پنج‌شنبه ۳۱ فروردین سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود. این سامانه ساعات پایانی روز پنج‌شنبه در آذربایجان غربی سبب رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید خواهد شد و این شرایط جوی را روز جمعه در شمال غرب، برخی نقاط جنوب غرب و غرب کشور حاکم  خواهد کرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف در بعدازظهر وزش باد به تدریج کاهش باد پیش‌بینی می‌شود و اواخر وقت مجدداً افزایش باد در تهران داریم؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۲ و ۱۲ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر گر‌م‌ترین مرکز استان و شهرکرد، بجنورد و اردبیل با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهد بود.

وی درباره وضعیت بارش‌ها در سال جاری زراعی گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۱) تا ۲۵ فروردین امسال ۱۵۶.۷ میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۳۷ میلی‌متر بود. بنابراین بارش سال جاری تا این مقطع ۱۴.۳ درصد بیشتر از سال گذشته است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار